۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۴۶۹۶۰۰

نمایش «عصر آن روز» به استقبال 9 دی می رود

نمایش «عصر آن روز» به همت مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی (مهنا) 8 و 9 دی ماه از ساعت 18 در میدان امام حسین (ع) تهران اجرا می‌شود.
«عصر آن روز»

به گزارش خبرگزاری رسا،به نقل از روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج، نمایش «عصر آن روز» به همت مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی(مهنا) 8 و 9 دی ماه از ساعت 18 در میدان امام حسین(ع) تهران اجرا خواهد شد.

حسن بزرا کارگردان این نمایش با اشاره به محوریت موضوع 9 دی در این نمایش، گفت: این نمایش حول محور فتنه و به خصوص هتک حرمت عاشورای سال 88 و در نهایت واکنش قاطع مردم در راهپیمایی عظیم نهم دی ماه قرار گرفته است.

وی ضمن برشمردن ویژگی‌های فنی این نمایش، به استفاده از فناوری نوین 3D MAP (3 دی مپ) اشاره نمود و گفت: درصدد هستیم تا نمایش عصر آن روز را با استفاده از فناوری نوین 3D MAP (3 دی مپ) اجرا کنیم، به عبارت بهتر در این نمایش تا جایی که توانستیم نمایش را با 3D MAP (3 دی مپ) تلفیق کرده‌ایم.

بزرا در توضیح فناوری نوین 3D MAP (3 دی مپ) گفت:  این فناوری تصاویری تلفیقی و مجازی است که به صورت بسیار طبیعی برای مخاطبین به نمایش در می‌آید و به این ترتیب می‌‌توان بین نمایش و آن تصاویر مجازی پیوندی برقرار کرد. برای مثال در حالت رئال با یک چوب می‌توان یک خیمه را آتش زد اما با استفاده از این فناوری می‌توان به گونه‌ای نشان داد که چوب آتش گرفته را به تصویر خیمه نزدیک می‌شود و آن تصویر مجازی به صورت کاملا طبیعی دچار حریق می‌گردد و به عبارت بهتر تصویر خیمه آتش می‌گیرد.

وی در ادامه به سابقه استفاده از 3D MAP در ایران اشاره کرد و گفت: 3D MAP یک فناوری نوین در ایران محسوب می‌شود و امیدوارم با کسب تجربه بیشتر در مورد این فناوری بتوانیم شاهد نمایش‌های متعددی با این روش باشیم، امیدوارم روزی برسد که بتوانیم نمایش تلفیقی و تمام عیاری با کمک این فناوری در صحنه به اجرا در آوریم.

کارگردان نمایش عصر آن روز در ادامه به تشریح مراحل پیش‌تولید پرداخت و گفت: از حدود 15 روز پیش مشغول انجام مراحل پیش‌تولید هستیم و هم اکنون دوستان گروه فنی مشغول آماده کردن استیج و صحنه هستند و از روزهای آتی هم تمرینات خود را با هنروران آغاز خواهیم کرد تا به آمادگی کامل برای اجرای نمایش در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته آتی(هشتم و نهم دی) برسیم، در مجموع می‌توانم بگویم که یک تیم تقریبا 100 نفری برای به ثمر رسیدن این نمایش در تلاش هستند که حدود 60 نفر از این جمعیت را هنروران تشکیل می‌دهند.

گفتنی است، نمایش «عصر آن روز» جدیدترین اثر نمایشی مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی (مهنّا) طی روزهای 8 و 9 دی در دو نوبت از ساعت 18 و 19 در میدان امام حسین (ع) تهران اجرا خواهد شد.

شایان ذکر است، تماشای این نمایش رایگان بوده و حضور برای عموم مردم آزاد می‌باشد./875/102/ب3

ارسال نظرات