۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۴۶۹۶۳۶
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های مازندران:

طلاب اهتمام خود را برای زمینه سازی ظهور و ساخت جامعه الهی به کار گیرند

حجت الاسلام رحیمیان افتخار سربازی امام عصر(عج) را افتخاری بزرگ برای یک انسان دانست و گفت: یک طلبه در ایام تحصیل باید قدردان این نعمت بزرگ و قرار گرفتن در زمره سربازان تبلیغی امام عصر(عج) باشد و اهتمام خود را برای زمینه سازی ظهور امام عصر(عج) و ساخت جامعه ای الهی به کار ببندد.
حجت الاسلام محمد رحیمیان امیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محمد رحیمیان امیری، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های مازندران امروز در جمع طلاب لاله آباد در مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بابل با اشاره به اهمیت و جایگاه تبلیغ علوم دینی و نشر آن در جامعه، گفت: امروز نیازمند تربیت طلاب انقلابی در سطح مدارس علمیه هستیم تا بتوانیم در راستای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی گام های بلندی را برداریم.

وی امام راحل را الگویی برجسته برای طلاب و روحانیان در عصر حاضر دانست و تأکید کرد: امام راحل روحانی جامع الشرایطی بود که خود را از دوران طلبگی هم با زیور علم  فقاهت و هم شناخت و بصیرت سیاسی آراست.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به جایگاه نظام اسلامی برای زمینه سازی ظهور امام عصر(عج) و ادامه رسالت پیامبران و ائمه معصومین(ع) پرداخت و اظهار داشت: امروز انقلاب اسلامی از چند جهت از جمله در حوزه های سخت و نرم از سوی دشمنان تهدید می شود که از جمله آن شبهات گسترده در خصوص ماهیت اسلامی نظام و مقابل با اسلام حقیقی است.

وی ادامه داد: اسلام دینی جهانی است که هم برای دین و هم دنیای بشریت برنامه مدون و کاملی را ارائه نمود و سربازان امام عصر(عج) در کسوت روحانیت باید مدافع آرمانهای اسلام و آشنا نمودن جامعه با حقیقت این دین الهی باشند.

حجت الاسلام رحیمیان بر لزوم سخت کوشی و ممارست هم در امور تحصیلی و هم معنوی از سوی طلاب تأکید کرد و گفت: جدیت در امر تحصیل و مجهز کردن خود به سلاح علم در کنار تهذیب و امور معنوی می تواند زمینه سعادت یک انسان را فراهم کند.

وی قدرشناسی از تمام لحظات و دقایق نوجوانی و جوانی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: اتلاف وقت و گذراندن حتی یک لحظه از عمر خسران و پشیمانی را به دنبال دارد.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های مازندران دوران طلبگی را بهترین دوران زندگی یک روحانی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: انسان دارای ظرفیت های بسیار بزرگ و نهفته درونی است و یک طلبه در مسیر تحصیل خود باید این ظرفیت ها را برای پیشرفت خود بشناسد و آزاد کند.

وی پیشرفت را در گرو صبر توأم با تلاش عنوان کرد و افزود: پیشرفت و سعادت یک انسان در تحمل سختی به ویژه در امور تحصیلی است که فرجام خوشی را برای  انسان رقم می زند.

حجت الاسلام رحیمیان افتخار سربازی امام عصر(عج) را افتخاری بزرگ برای یک انسان دانست و گفت: یک طلبه در ایام تحصیل باید قدردان این نعمت بزرگ و قرار گرفتن در زمره سربازان تبلیغی امام عصر(عج) باشد و اهتمام خود را برای زمینه سازی ظهور امام عصر(عج) و ساخت جامعه ای الهی به کار ببندد./1313/202/ب2

ارسال نظرات