۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۴۶۹۶۵۴
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

ترویج فرهنگ اسلام در گرو وحدت حوزه و دانشگاه است

حجت الاسلام حاجی‌زاده با تأکید بر این‌که علم بدون اخلاق و اخلاق بدون علم نمی تواند بشریت را به سوی تکامل رهنمون سازد، گفت: ترویج فرهنگ غنی اسلامی در گرو تلاش همه جانبه دو نهاد مهم حوزه و دانشگاه است.
حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی عصر امروز در همایش مشترک طلاب و دانشجویان اهر، با تأکید بر این‌که تأکید بر فعالیت‌ها و برنامه‌های مشترک حوزه و دانشگاه برای تعالی نظام اسلامی ضرورت دارد، اظهار داشت: علم و دین دو بال پرواز به سوی پیشرفت و تعالی هستند.

وی با تأکید بر این‌که علم بدون اخلاق و اخلاق بدون علم نمی تواند بشریت را به سوی تکامل رهنمون سازد، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ غنی اسلامی در گرو تلاش همه جانبه دو نهاد مهم حوزه و دانشگاه است؛ از این رو تشکیل نشست های هم اندیشی و ارتباط مستمر میان این دو نهاد مهم و حیاتی است.

امام جمعه اهر با بیان این‌که هدف دشمنان ترویج مفاسد اخلاقی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در جامعه است، گفت: امروز دشمن اعتقادات و باورهای مذهبی جوانان ما را نشانه رفته و راهکار عملی و مناسب برای مبارزه با این تهاجم و جنگ نرم دشمن، تقویت مسائل معنوی و دینی با راهکارهای مناسب در بین قشر جوان است.

وی، تأکید کرد: اگر در این راه موفق شویم؛ قطعا تهاجم فرهنگی دشمن در جوانان ما بی تأثیر خواهد بود و تحقق این امر در گرو تلاش مضاعف این دو قشر حوزه و دانشگاهی میسر خواهد بود، به عبارت دیگر هم حوزه و هم دانشگاه بی‌نیاز از یکدیگر نیستند و مقصود از وحدت این دو نهاد، وحدت در هدف است.

همچنین نادر اسدی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر در سخنانی بر تعامل و همفکری بیش از پیش طلاب و دانشجویان تأکید کرد و اظهار داشت: آماده همکاری برای برگزاری سلسله نشست های مشترک در جهت ارائه نظرات تخصصی در حوزه فرهنگی و اجتماعی هستیم.

وی با بیان این‌که رشد و توسعه علمی و فرهنگی کشور در گرو همراهی و همکاری این دو قشر فرهیخته میسر است، گفت: بهره مندی از نکته نظرات تخصصی و کارشناسی این دو قشر در جهت اصلاح جامعه مؤثر است، بنابر این با همسویی و همفکری حوزه و دانشگاه می‌توانیم گام های عملی در ترویج فرهنگ غنی اسلامی برداریم./935/203/ب2

 

ارسال نظرات