۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۴۶۹۶۵۷

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

همایش ملی پیشگامان بصیرت در دانشگاه تبریز، تکذیب صدور قرار مجرمیت برای معاون سیاسی استاندار و آغاز مسابقات قرآن و عترت در مدارس چاراویماق از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مسلم اورنگی، رییس سازمان بسیج اساتید آذربایجان‌شرقی از برگزاری همایش ملی "پیشگامان بصیرت" در دانشگاه تبریز خبر داد و گفت: این همایش در راستای زنده نگه داشتن حرکت تاریخی مردم آذربایجان به ویژه مردم تبریز در 8 دی ماه سال 88 برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم آذربایجان در برهه‌های مختلف تاریخی همچون نهضت مشروطه، 29 بهمن سال 56 و پیروزی انقلاب اسلامی بصیرت خود را نشان داده و نقش تاریخی خود را ایفا کردند، اظهار کرد: مردم تبریز در 8 دی ماه سال 88 علیه فتنه راهپیمایی کرده و نفرت خود را از این توطئه دشمن اعلام کردند و بدین ترتیب بود که مردم دیگر شهرهای ایران نیز با الگو برداری از مردم تبریز در 9 دی ماه به پا خواسته و راهپیمایی کردند.

وی با بیان این‌که حجت الاسلام حاجی صادقی، جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه و آیت الله مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی سخنرانان اصلی این همایش هستند، گفت: همایش ملی پیشگامان بصیرت چهارشنبه 8 دی از ساعت 14:30 در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می‌شود و شرکت در این همایش برای عموم مردم آزاد است.

کسب مقام دوم در جشنواره ملی بسیج توسط هنرمندان تبریزی
آیین اختتامیه سومین جشنواره ملی آواها و سرودهای حماسی بسیج با عنوان ترنم بیداری با معرفی برگزیدگان خود در شیراز برگزار شد و گروه موسیقی ماهوری به سرپرستی وحید جبارزاده از تبریز موفق به کسب رتبه دوم این جشنواره در بخش موسیقی سنتی شد.

این جشنواره در ۲۰ محور از جمله مدافعان حرم، استکبار ستیزی، ارزش های اسلامی و سایر موضوع های فرهنگی و اجتماعی برای سومین سال پیاپی در کشور برگزار شد که مورد استقبال هنرمندان قرار گرفت.
در بخش موسیقی سنتی - ایرانی گروه نغمه افلاکی از استان لرستان، گروه ماهوری از استان آذربایجان شرقی به ترتیب مقام اول و دوم و گروه نغمه از استان قزوین و گروه نوبهار عاشقان از استان خراسان شمالی به صورت مشترک مقام سوم را کسب کردند.

سومین جشنواره ملی آواها و سرودهای حماسی بسیج کشور با عنوان ترنم بیداری در شهر شیراز برپا شد که در مدت زمان برگزاری این جشنواره اجرای زنده آثار هنرمندان نیز در تالار حافظ شیراز برگزار شد.

تکذیب صدور قرار مجرمیت برای معاون سیاسی استاندار
حجت الاسلام حکمتعلی مظفری، رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی اعلام کرد: انتشار خبری مبنی بر صدور قرار مجرمیت برای معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی از قول آقای بیگی یا هر کس دیگر کذب محض است و صحت ندارد.

وی افزود: شکایتی از سوی آقای علیرضا بیگی از آقای شبستری خیابانی شده است، اما تحقیقات مربوط به آن هنوز تکمیل نشده است. این پرونده طبق روال قانونی در حال رسیدگی و بررسی است اما صدور قرار مجرمیت برای معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی صحت ندارد.

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی ادامه داد: بازرس این پرونده هنوز اظهارنظری نکرده و تحقیقات مقدماتی در جریان است.

آغاز مسابقات قرآن و عترت در مدارس چاراویماق
صمد علیزاده، مدیرآموزش و پرورش شهرستان چاراویماق گفت: همزمان با هفته قرآن و عترت، سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانش آموزان در مدارس این شهرستان آغاز شد. رقابت های قرآنی دانش آموزان در رشته های حفظ (موضوعی و ترتیبی)، قرائت، تفسیر و مفاهیم قرآن کریم و رقابت های عترت شامل نهج البلاغه در سه مقطع تحصیلی بین مدارس شهرستان انجام می شود.

وی هدف از برگزاری این مسابقات را آشنایی دانش آموزان با قرآن، نماز و عترت و اهل بیت(ع) در زندگی دانست و گفت: هفته قرآن و عترت در راستای تحقق منویات امام خمینی(ره)، رهبری معظم انقلاب و راهبردهای منشور توسعه فرهنگ قرآنی در مدارس برگزار می شود./935/303/ب2

 

ارسال نظرات