۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۴۶۹۶۸۹
آیت الله خاتمی:

دشمن تمام تلاش خود را برای ناکارامد نشان دادن انقلاب و تز مردمسالاری دینی به کار گرفته است

عضو هیأت رییسه خبرگان با بیان این که دشمنان کینه توز تمام تلاش خود را برای شکستن تز موفق انقلاب اسلامی به کار گرفته اند، گفت: از جمله طرح های دشمن ناکارامد نشان دادن نظام اسلامی و تز مردم سالاری دینی است.
آیت الله خاتمی

آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تلاش رسانه های دشمن و همچنین رسانه های غرب گرای داخلی برای ناکارامد معرفی کردن نظام اسلامی گفت: در دنیا دو تز و برنامه مطرح بود.

وی افزود: یکی تز سوسیال دموکراسی شرق و دیگری لیبرال دموکراسی غرب بود، با پیروزی انقلاب اسلامی سوسیال دموکراسی شرق فرو ریخت و امام عظیم الشأن ما دو سال قبل از فرو پاشی با این محتوا فرمودند که صدای شکسته شدن استخوان مارکسیسم به گوش می رسد و از این به بعد کمونیسم را باید در موزه تاریخ سیاسی معاصر جست.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که از همان زمان پیش بینی تزلزل لیبرال دموکراسی غرب هم می شد، اظهار داشت: ما به خوبی شاهد این تزلزل در این تز هم هستیم، در مقابل این دو برنامه تز دیگری به نام مردم سالاری دینی به صحنه آمد که 37 سال در جمهوری اسلامی موفقیت خود را آزمود.

وی ادامه داد: اگر هیچ دلیلی بر موفقیت این تز مگر ماندگاری 37 ساله آن با وجود توطئه های بسیار نبود باز هم موفقیت به شمار می رفت، حداقل 6 کودتا علیه انقلاب تدارک دیده شد، جنگ 8 ساله تحمیل شد و ده ها توطئه دیگر اما این تز باقی ماند که نشانه موفقیت آن است.

آیت الله خاتمی با بیان این که طبیعی است که دشمنان کینه توز تمام تلاش خود را برای شکستن این تز موفق به کار  بگیرند، ابراز داشت: از جمله طرح های دشمن ناکارامد نشان دادن نظام اسلامی و تز مردم سالاری دینی است.

وی عنوان کرد: دشمنان از هر شیوه ای برای این مطلب استفاده می کنند، برخی از مشکلاتی که در همه جای دنیا مطرح است و اختصاصی به ایران ندارد آن ها را مطرح کرده و چند برابر بزرگ نمایی می کنند، اخیرا هم مجددا به مسأله ولایت فقیه می پردازند و القای شبهه می کنند؛ برای مردم با بصیرت ایران این شبهات و جواب های آن ها روشن است و تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به وظیفه علما و نخبگان کشور برای مقابله با تخریب های دشمن خاطرنشان کرد: وظیفه علما و نخبگان به ویژه حوزه های علمیه این است که نعمت حاکمیت اسلام را بیان کنند.

وی اضافه کرد: نخبگان، علما و حوزه های علمیه باید نعمت حکومت دین را برای مردم با بیان واقعیات تبیین کنند، نمی گوییم مشکلات و گرفتاری  نداریم اما این را به صراحت می گوییم که شاکر خداوند هستیم که قوانین دینی حاکم بر ما است.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که رهبر معظم انقلاب یک فقیه، مجتهد، عارف و زاهد هستند، گفت: حاکمان ما مسلمان هستند، حوزه های علمیه، نخبگان و فرهیختگان باید نعمت حاکمیت دینی را تبیین کنند و از این رهگذر دِین خود را به دین ادا کنند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات