۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۴
کد خبر: ۴۶۹۶۹۵
مدیر حوزه های علمیه لرستان مطرح کرد؛

اعتقاد به ارزش‌‌های دینی و مبانی فکری امام و رهبری، راه مقابله با هجمه‌‌های تبلیغاتی دشمن

مدیر حوزه های علمیه لرستان گفت: با اعتقاد راسخ به آموزه های قرآنی که ما را از پذیرش سلطه بیگانه بر حذر داشته و با توجه به مبانی فکری امام راحل و اندیشه های رهبر معظم انقلاب می‌توان با هجمه های تبلیغاتی دشمن مقابله کرد.
مدیر حوزه های علمیه لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، دشمن در طول تاریخ و با طرح دسیسه های گوناگون همواره در پی ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی بوده و امروز نیز با ناکارآمد معرفی کردن نظام اسلامی در قالب توطئه های گوناگون در پی ضربه زدن به مبانی دینی حکومت اسلامی اسلامی بوده که راه مقابله با آنها تبیین مبانی دینی حکومت اسلامی است.

دشمن برای ضربه زدن به اصل نظام جمهوری اسلامی که مبتنی بر ارزشهای دینی و قرآنی است، از راه های گوناگونی وارد می شود و امروز با کمرنگ کردن ارزشها بین نسل جوان به دنبال ایجاد فاصله بین این قشر و نظام اسلامی بوده تا بتواند به اهداف استکباری خویش دست یابد.

در اینجا ضروری است با تبیین و بیان دستاوردهای نظام اسلامی برای نسل جوان جامعه امروز که همواره موجب هراس دشمن است، این قشر را نسبت به توطئه های دشمن آگاه ساخته و این امر نیازمند فرهنگ سازی و همت والای رسانه ها، علما، نخبگان صاحبان فکر و اندیشه در هر جایگاهی از نظام اسلامی است.

 

در ادامه گفت و گویی با حجت الاسلام علی میناپور، مدیر حوزه های علمیه لرستان در زمینه تلاش رسانه های غربی و جریانهای غرب گرای داخلی در زمینه ناکارآمد معرفی کردن نظام اسلامی و اهداف آنان ارائه می شود.

رسا- خطی که رسانه های بیگانه و جریانهای غرب گرای داخلی دنبال می کنند، ناکارآمد معرفی کردن نظام اسلامی است، این خط با چه اهداف پیدا و پنهانی دنبال می شود؟

اهداف رسانه های بیگانه را می توان در اهداف داخلی و خارجی و جهانی ترسیم کرد، اینها به دنبال کمرنگ جلوه دادن اهداف داخلی نظام هستند و می خواهند بین عامه مردم نوعی ناامیدی حاکم کرده و سرخوردگی به وجود بیاورند.

با توجه به اینکه نظام اسلامی ما مبتنی بر اندیشه های دینی، مبانی فکری امام راحل و اندیشه های رهبری است، دشمن با سیاه نمایی و تلاش برای ناکارآمد جلوه دادن نظام می خواهد به مبانی دینی نظام آسیب بزند و هر آنچه که تکیه گاه مردم و اعتماد آنان است را از بین برد.

در بعد بیرونی و خارجی نیز نظام اسلامی به عنوان الگویی کامل و مستقل و جامعه ای که مبتنی بر ارزشها و آموزه های دینی و قرآنی است و در سایه این ارزشها خود را از پیکره دشمن نجات داده است، می خواهند کشورهای مظلومی که حریص به غارت آنها هستند را ناامید کرده و اشتیاق الگوگیری از ایران اسلامی را از آنها بگیرند.

جریانهای غرب گرای داخلی نیز متأسفانه با برخورداری از اعتقادات سست ودر سایه غفلت خویش صحنه گردان خواسته غربیها و رسانه های بیگانه در داخل کشور شده اند و برای صحت نشان دادن خواسته غربیها از حقانیت غافل شده اند.

رسا- برای مقابله با این خط مرموز چه باید کرد؟

اگر بیاییم با اعتقاد راسخ به آموزه های قرآنی که ما را از پذیرش سلطه بیگانه بر حذر داشته و با توجه به مبانی فکری امام راحل و اندیشه های رهبر معظم انقلاب می‌توان با هجمه های تبلیغاتی دشمن مقابله کرد.

پایبندی به ارزشهای دینی راه مقابله با هجمه دشمن و جلوگیری از گسترش دسیسه دشمن در عرصه های گوناگون است.

رسا- وظیفه رسانه های گروهی، علما، نخبگان و دلسوزان در مقابله با این خط چیست؟

علمای دین، حوزه های علمیه، مبلغان، رسانه های عمومی، صدا و سیما، سایتها و خبرگزاریها در این زمینه وظیفه خطیری بر دوش دارند و با انجام وظیفه الهی، شرعی و دینی خویش و با تبیین ارزشهای دینی و مبانی حکومت و نظام باید زمینه آگاه سازی و بصیرت افزایی مردم را در جامعه فراهم ساخت.

همه افرادی که در نظام اسلامی تریبونی در اختیار دارند افزون بر ترویج ارزشها در جامعه باید مبانی حکومت و نظام اسلامی را به گوش جهانیان برسانند و در این راستا باید روحیه جهادی خویش را تقویت کنند.

تبیین دستاوردهای نظام، آموزه ها و ارزشهای اسلامی، بیان خطرات و آسیبهای ناشی از توطئه های دشمن رسالت مهم علما و روحانیت است و انجام این رسالتها توطئه های دشمن را خنثی می کند و با عبور از این گردنه ها دشمن نمی تواند به باورها و اعتقادات حکومت اسلامی و ارزشهای انقلاب ضربه بزند.

در ماجرای برجام و با توجه به بدعهدی آمریکا دیدیم که دشمن با اصل نظام و ارزشهای دینی ما مخالف است و اگر به رسالت خویش عمل می کردیم در خیلی از گردنه ها می توانستیم با خسارت کمتری عبور کنیم.

کوتاهی کردن در هر زمینه ای و عمل نکردن به رسالت ذاتی و تبلیغی خویش موجب می شود دشمن از همان عرصه ضربه خود را محکم تر وارد کند و هر اندازه که ما کندتر عمل کنیم دشمن یک گام جلوتر پیش رفته و به اهداف خود دست می یابد.

رسا- نظام اسلامی در عرصه اقتصادی چه دستاوردهایی برای مردم و جامعه داشته است؟  

در عرصه اقتصادی نیز با مقایسه زمان حال با دوران پیش از انقلاب می بینیم دشمن با دسیسه های گوناگون در تلاش بوده که به اقتصاد کشور ضربه بزند.

پس از پیروزی انقلاب تا کنون همواره در زمینه صنعت و کشاورزی پیشرفت علمی و تخصصی داشته ایم و اگر از این امکانات و موقعیتها به خوبی استفاده شود شاهد رونق اقتصادی، خودکفایی، درآمدزایی و اشتغال خواهیم بود.

در بعد اقتصادی امروز نیازمند تقویت خودباوری، عزت نفس، اعتماد به تواناییهای داخلی و عمل به مطالبات رهبر معظم انقلاب در مقام عمل و به دور از شعار هستیم.

با عمل به مطالبات رهبر معظم انقلاب بسیاری از گرفتاریها و مشکلات اقتصادی، بیکاری و مشکلات مسکن در سایه تحقق اقتصاد مقاومتی که به عنوان راه نجات کشور مطرح است، برطرف می شود.

در سایه تعهد، خودباوری و روحیه جهادی همچون روحیه جهاد و مقاومت که در دوران دفاع مقدس موجب پیروزی شد، آینده درخشانی نیز در انتظار جامعه امروز است.

رسا- ناتوانی و ضعف مسؤولان در حل مشکلات اقتصادی را ناشی از چه چیزی می دانید؟  

ناتوانی و ضعف مسؤولان نظام در حل مشکلات اقتصادی ناشی از عدم خودباوری بوده و هرجا که چشمشان به دست دشمن بوده و از فرمایشات رهبری در مقام عمل غافل شده اند نه تنها مشکلات اقتصادی ما برطرف نشده بلکه بر مشکلات ما اضافه شده است.

توجه به روحیه خودباوری، تکیه بر توانمندی داخلی و تبعیت از رهبری در سایه روحیه جهادی و خودباوری کشور را در دنیای پرتلاطم امروزی در برابر هجمه های دشمن بیمه می کند و در بعد اقتصادی شاهد رشد و رونق اقتصادی خواهیم بود.

توجه به روحیه خودباوری، تکیه بر توانمندی داخلی و تبعیت از رهبری در سایه روحیه جهادی و خودباوری کشور را در دنیای پرتلاطم امروزی در برابر هجمه های دشمن بیمه می کند و در بعد اقتصادی شاهد رشد و رونق اقتصادی خواهیم بود.

اقتصاد مقاومتی راه نجات اقتصادی کشور است

با توجه به تمدید تحریمها و تلاش دشمن برای ضربه زدن به اقتصاد کشور، همانگونه که رهبر معظم انقلاب چندین سال است که بر این مهم تأکید فراوان دارد، اقتصاد مقاومتی راه نجات کشور و تحقق رونق اقتصادی است، در سایه اجرایی شدن مؤلفه های اقتصاد مقاومتی شاهد رشد اقتصادی کشور خواهیم بود.

تکیه بر توانایی های داخلی کشور، کار و تولید از مؤلفه ها و شاخصه های مهمی هستند که جهت تحقق اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد، با برنامه ریزی اقتصادی از سوی مسؤلان در جهت خودکفایی می توان به استقلال اقتصادی دست یافت.

مدیران و دست اندرکاران اقتصادی باید قدرت و توانایی برنامه ریزی اقتصادی بالایی داشته باشند و فرهنگ مصرف صحیح در تولیدات داخلی نیز باید در جامعه تبیین شود تا بازار تولیدات داخلی برای حمایت از رشد اقتصادی کشور رونق یابد.

متأسفانه برخی مسؤولان راه نجات اقتصادی کشور را تعامل با غرب می دانستند ولی دشمن و استکبار با تمدید تحریمها در جریان برجام بار دیگر بدعهدی خود را به دنیا ثابت کرد و نشان داد نه تنها با ایران اسلامی سازگار نیست بلکه از هر فرصت و ابزاری برای ضربه زدن به نظام جموری اسلامی استفاده می کند.

حکومت ما حکومت دینی و اسلامی بوده و در حکومت اسلامی، امنیت اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است، در اینجا ضروری است مسؤولان نظام برای برقراری و حفظ امنیت اقتصادی با مفسدان اقتصادی مبارزه کرده و از ایجاد اخلال در نظام اقتصادی کشور جلوگیری کنند.

بحث فیشهای نجومی از جمله آسیبهای اقتصادی بود که افزون بر ایجاد اختلال و چپاول بیت المال از سوی عده ای زیاده خواه، موجب ضربه به امنیت و اعتدال نظام اقتصادی کشور شد، در اینجا وظیفه مسؤولان و متولیان امر در برخورد قاطع با این افراد لازمه برقراری عدالت اجتماعی و تحقق مؤلفه های اقتصاد مقاومتی است.

برقراری عدالت همان هدف اصلی نظام و حکومت دینی است که امروز رسانه های غرب در پی ناکارآمد معرفی کردن آن هستند، ضروری است با بیان ارزشها و اهداف والای نظام اسلامی که یکی از آنها تحقق و برقراری عدالت اجتماعی است، در جهت خنثی کردن هجمه های دشمن گام برداریم./403/9459/ب1

ارسال نظرات