۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۴۶۹۷۲۵
آیت الله طبرسی:

رسالت اصلی روحانیت دفاع و حراست از دین است

آیت الله طبرسی با بیان این که طلاب و روحانیان در طول تاریخ هیچ گاه نسبت به اسلام و ارزش های دینی جامعه بی تفاوت نبودند، گفت: روحانیت در هر مقطعی احساس کرد که دین و اهل بیت(ع) در خطر است با همه توان به میدان آمد و از آن حراست کرد.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران یکشنبه شب در دیدار خانواده طلبه شهید مدافع حرم حجت الاسلام محمدامین کریمیان در بهنمیر با تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم کریمیان، گفت: خانواده های شهدای مدافع حرم نقش بسیار مهمی در تربیت و پرورش مدافعان حریم آل الله بر عهده داشتند.

وی به مظلومیت شهدای مدافع حرم در کشورمان اشاره کرد و با بیان این که این شهدای عزیز در دفاع از حریم اهل بیت(ع) به شهادت رسیدند، افزود: این شهدا در پاسداری و حفاظت از حرم اهل بیت(ع) جان شیرین خود را تقدیم اسلام و انقلاب کردند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری اخلاص، ایثار، شجاعت و ولایتمداری را از جمله ویژگی های مهم شهدای مدافع حرم برشمرد و گفت: شهدای مدافع حرم بدون هیچ چشم داشتی به دفاع از حریم اهل بیت(ع) شتافتند.

وی با بیان این که پدران شهدا با کسب روزی حلال و مادران شهدا با شیر پاکی که به فرزندان خود داده‌اند، نقش پررنگی را در تربیت آنها داشته‌اند، تصریح کرد: بصیرت و زمان شناسی بالا از جمله ویژگی های مهم شهدای مدافع حرم است، چون برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) و جبهه مقاومت کیلومترها مسافت را طی کردند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مدافعان حرم برای دفاع از اسلام ناب به سرزمین دیگری عزیمت کردند و در گمنامی و غربت به شهادت رسیدند، تصریح کرد: امنیت، عزت و اقتدار امروز کشورمان مرهون شهدای مدافع حرم است که باید قدر دانسته شود.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که اگر شهدای مدافع حرم نبودند امروز باید با تکفیری ها در مرزهای کشورمان مبارزه می کردیم، خاطرنشان کرد: حضور مدافعان حرم در سوریه و عراق موجب شد آتش فتنه ای که دشمنان اسلام و انقلاب روشن کردند، امروز خاموش شود.

امام جمعه ساری با بیان این که پیام شهیدان مدافع حرم به مردم و مسؤولان پیام حریت، آزادگی، دفاع از اسلام و قرآن و حرم اهل بیت(ع) است، تصریح کرد: امروز باید با ادامه راه شهدا مدافع حرم هیچ گاه از ارزش‌های اسلام و انقلاب نکشیم.

وی با بیان این که در دین ما شهادت در راه خدا از جایگاه رفیعی برخوردار است، گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید «شهدا زنده‌اند و نزد خدای متعال خود روزی می خورد» و شهدای ما در ادامه راه شهدای کربلا به شهادت می‌رسند و اهداف آنان همان اهداف امام حسین(ع) است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که دفاع از اعتقادات و باورهای دینی مرز جغرافیایی نمی شناسد، تصریح کرد: امروز جوانان مدافع حرم که شرایط انقلاب و دوران دفاع مقدس را درک نکرده اند با بصیرت بالای خود احساس تکلیف می کنند و در عرصه ای قدم می گذارند که انتهای آن شهادت است و حاضر می شود همه هستی خود را فدای اسلام کند.

آیت الله طبرسی با بیان این که شهدای مدافع حرم، مدافعان حریم اسلام و انقلاب هستند، گفت: شهدای مدافع حرم با عشق به اهل بیت، انقلاب، فرهنگ انقلاب و امام راحل پا در عرصه نبرد گذاشتند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که تعلقات دنیوی در نگاه مدافعان حرم هیچ ارزشی نداشته و ندارد، افزود: آن کسانی که می گویند مدافعان حرم برای پول به سوریه و عراق می روند، فهمی از عشق یک جوان انقلابی به اهل بیت(ع) و ارزش های دینی ندارند.

وی با بیان این که رزمندگان مدافع حرم در آن‌سوی مرزها برای دفاع از حرم عقیله بنی هاشم(س) با تروریست های تکفیری مبازره می کنند، گفت: مدافعان حرم به جنگ با دشمنان اسلام و انقلاب می روند تا پرچم و بیرقی که امروز به امانت ما سپرده اند به دست صاحب اصلی آن برسانیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به حضور ارزشمند طلاب و روحانیان در جبهه مقاومت به منظور دفاع از حریم اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: این افتخاری برای روحانیت است که همگام با دیگر رزمندگان در دفاع از حریم آل الله همانند دیگر عرصه ها حضوری پررنگ دارد.

آیت الله طبرسی با بیان این که طلاب و روحانیان در طول تاریخ هیچ گاه نسبت به اسلام و ارزش های دینی جامعه بی تفاوت نبودند، خاطرنشان کرد: روحانیت در هر مقطعی احساس کرد که دین و اهل بیت(ع) در خطر است با همه توان به میدان آمد و از آن حراست کرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که روحانیت در پاسداری و حفاظت از مرزهای دینی و عقیدتی پیشگام بوده است، تصریح کرد: در شرایط بحرانی امروز منطقه، روحانیت نیز همگام با دیگر رزمندگان مدافع حرم با دشمنان اهل بیت(ع) می جنگد./1317/202/ب2

ارسال نظرات