۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۴۶۹۷۳۰
بذرپاش در مشهد:

عده ای هم حقوق نجومی می گیرند و هم فاجعه نجومی خلق می کنند

بذرپاش گفت: در فتنه سال 88 دعوا بین دو طرف انتخابات نبود. اگر اینطور بود چرا «لیونی» نخست‌وزیر اسرائیل دستبند سبز دستش کرده بود؟ چرا مثل امروز که یک عده به ترامپ نامه زده اند که «ایران را تحریم کن» به سناتورهای آمریکا نامه زدند؟
مهرداد بذرپاش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مهرداد بذرپاش، نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی شب گذشته در نخستین جلسه از سلسله جلسات «پایان فتنه، پایان فریب» که در قالب ویژه برنامه های ستاد مردمی بزرگداشت حماسه نه دی خراسان رضوی در محل مسجد چهارده معصوم(ع) مشهد برگزار شد، به بازخوانی ابعاد فتنه 88 پرداخت.

مدعیان تقلب در انتخابات 88 حتی حاضر به بازشماری آرا مقابل دوربین ها نشدند

صاحب امتیاز روزنامه وطن امروز گفت: در فتنه سال 88 دعوا بین دو طرف انتخابات نبود. اگر اینطور بود چرا «لیونی» نخست‌وزیر اسرائیل دستبند سبز دستش کرده بود؟ چرا مثل امروز که یک عده به ترامپ نامه زده اند که «ایران را تحریم کن» به سناتورهای آمریکا نامه زدند؟ دعوا بر سر براندازی جمهوری اسلامی بود و برخی خواسته و برخی ناخواسته وارد این بازی شدند.

وی خاطرنشان کرد: آنهایی که خواسته وارد بازی شدند و پیگیر فتنه بودند حتی حاضر به باز شماری آرا مقابل دوربین و پخش زنده نشدند. اوضاع طوری شد که از آمریکا تا شیوخ بی مصرف منطقه خلیج فارس زبانشان برای ما دراز شد اما مردم در 9دی بصیرت خودشان را به رخ آنها کشیدند. 9دی نقطه تلاقی عاشورا و مردم و ولایت فقیه بود.

رشد 2/5 برابری نرخ بیکاری در خراسان رضوی نگران کننده است

بذرپاش در بخش دیگری از سخنان خود به انتقاد از شرایط اقتصادی حاکم بر کشور پرداخت و اظهار کرد: استان خراسان همواره دچار مشکلاتی بوده اما این مشکلات در سه سال اخیر افزایش یافته است. رنج گسترده تعطیلی بنگاه های تولیدی و دو و نیم برابر شدن نرخ بیکاری نشان می دهد روند خطرناکی در این استان وجود دارد.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت اقتصادی کشور یادآور شد: قاعدتا اگر اوضاع اقتصادی در استان خراسان که استانی صنعتی است، به این گونه باشد استانهای دیگر وضعیتی به مراتب بدتر دارند. رکود بی سابقه ای در طول   50 سال اخیر بر کشور حاکم شده، به طوری که کاسبی های کم رونق مردم را خسته کرده است.

القای تفکر «نمی توانیم» یادگار دوران حاکمیت قاجاریه بر کشور است

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با بیان این که حل نشدن مشکل مردم در پروژه هایی همچون ثامن و پدیده این اقدامات را به نماد ناکارآمدی کشور تبدیل کرده است، گفت: آیا با وجود این مشکلات سزاوار است که حواس مردم به موضوعاتی با اهمیت کمتر هدایت شود؟ مسأله امروز این است که عده ای برای تضعیف نظام در حل مشکلات مردم طراحی نقشه می کنند و شیوه مدیریتی مبتنی بر «نمی شود» و «نمی توانیم» را به کار گرفته اند تا ناکارآمدی نظام اسلامی را نشان دهند.

وی سبک مدیریتی مبتنی بر ناتوانی را یادگار دوران قاجاریه خواند و تصریح کرد: برخی با این مدل به دنبال افول کشور در همه عرصه ها هستند تا ثابت کنند که ما نمی توانیم. اینها هرگونه ایستادگی بر سر منافع ملی را ماجراجویی می دانند. این ادبیات ماجراجویی از همان زمان قاجاریه وارد کشور ما شد و به کسانی که جلوی ترکمنچای و گلستان می ایستادند، لقب «ماجراجو» می دادند.این جریان مردم را می ترساند و می گفتند که اگر برای مثال این قرارداد را امضا نکنیم، قزاق ها از شمال می آیند و جنوب و امنیت کشور را به خطر می اندازند.

عده ای هم حقوق نجومی می گیرند و هم فاجعه نجومی خلق می کنند

بذرپاش با تصریح بر این که جریان مذکور هیچ گاه مستقیما از فروختن مملکت به مردم حرفی نزده است، خاطرنشان کرد: در زمان پهلوی هم درباره کاپیتولاسیون  همین حرف ها را می گفتند که «اگر آن را امضا نکنیم آمریکایی ها از ایران می روند و در چنین شرایطی چه کسی امنیت ما را تأمین می کند؟» تزشان این است که به دشمن امتیاز بدهیم تا مزاحم ما نشود.خب تا چه زمانی؟ زمانش معلوم نیست؛ تا اطلاع ثانوی! امروز هم همین جریان در داخل کشور وجود دارد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تشریح شیوه های عملیاتی جریان مذکور یادآور شد: حواس مردم را با مسأله «کنسرت» پرت می کنند تا جیب خودشان را با حقوق های نجومی پر کنند. هم حقوق نجومی می گیرند و هم فاجعه نجومی خلق می کنند؛ 400 میلیارد تومان خرج اتوماتیک کردن خط ریل مشهد می کنند اما اتفاقاتی را رقم می زنند که جزو نوادر اتفاقات ریلی جهان است. پاسخگو هم نیستند و تقصیر را گردن یک سوزن بان می اندازند./820/پ201/ج

ارسال نظرات