۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۴۶۹۷۳۹

حضور ماهانه 5 هزار نفر در مراسم ختم قرآن کریم آستان کریمه اهل بیت

مسؤول واحد فرهنگی خواهران آستان حضرت معصومه(س) با اشاره به برگزاری برنامه روزانه حزب خوانی قرآن کریم در واحد مراسم خواهران آستان حضرت معصومه(س) گفت: ماهانه بیش از پنج هزار نفر در این مراسم معنوی و روح بخش حضور دارند.
قرآن کریم

مریم شهبازی، مسؤول واحد فرهنگی خواهران آستان حضرت معصومه(س) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه برنامه حزب خوانی قرآن کریم همه روز بعد از نماز ظهر و عصر در رواق حضرت خدیجه(س) آستان حضرت معصومه(س) برگزار می شود، گفت: روزانه در این مراسم 120 تا 200 نفر حضور دارند که معمولا به صورت ماهانه بیش از 5 هزار نفر زائر و مجاور خواهر در این برنامه روح بخش معنوی حضور دارند.

وی با تاکید براینکه در حال حاضر واحد مراسم در کنار اجرای برنامه های روزانه از پنج سال گذشته مشغول اجرای طرح حزب خوانی و ختم روزانه قرآن کریم است، افزود: در این برنامه روزانه یک یا دو ختم کامل قرآن کریم از سوی خواهران انجام می شود.

مسؤول واحد فرهنگی خواهران آستان حضرت معصومه(س)  با بیان این که ثواب این ختم قرآن به روح ملکوتی حضرت معصومه(س) اهل بیت(ع) و شهدا و مجاهدان راه اسلام اهدا می شود، افزود: این برنامه نقش مؤثری در گسترش فرهنگ قرآنی و انس با قرآن به ویژه در میان زائران و مجاوران آستان بانوی کریمه(س) داشته است.

شهبازی ادامه داد: علاقه مندان برای شرکت در این برنامه می توانند همه روزه یک ربع بعد از نماز ظهر و عصر به رواق حضرت خدیجه(س) مراجعه کرده و دراین برنامه معنوی شرکت کنند.

وی با تأکید بر اینکه تاکنون استقبال خوبی از سوی زائران و مجاوران آستان مقدس حضرت معصومه(س) از این طرح صورت گرفته  است، گفت: امید است که این طرح در آینده ای نزدیک به یکی از الگوهای فرهنگی در بقاع متبرکه و حرم امامان معصوم (ع) و امام زادگان تبدیل شود.

مسؤول واحد فرهنگی خواهران آستان حضرت معصومه(س) با بیان اینکه متأسفانه دشمن به دنبال تغییر دید مردم نسبت فرهنگ زیارت است، ادامه داد: دشمن می خواهند به فرهنگ زیارت صرفا به عنوان یک تفریح نگاه شود تا به این ترتیب از اثرات معنوی زیارت حرم امامام معصوم(ع) و امام زادگان بکاهد؛ در حالی که هدف از زیارت حرم امامان معصوم و وابستگاه به این خاندان ایجاد تحول روحی و حرکت به سوی سیر الی الله و پرهیز از گناه و پیمودن مسیر تقوای الهی است.

شهبازی یادآور شد: بنابراین برگزاری پر شور برنامه های فرهنگی و قرآنی در مجاورت حرم امامان و امام زادگان معصوم می تواند این توطئه دشمنان را نقش بر آب کرده و فرهنگ اسلامی زیارت را به زائران ومجاوران معرفی کند./968/302/ب3

ارسال نظرات