۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۴۶۹۷۴۰
امام جمعه بجنورد:

ورزشکاران بین ارزشها و ورزشها پیوند بزنند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر ضرورت توجه انسان به دو بُعد جسمانی و روحانی، از ورزشکاران خواست تا با رفتار خود بین ارزشها و ورزشها پیوند بزنند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد امروز در دیدار با مسؤولان ورزشی استان، اظهار کرد: در اسلام همان‌گونه که به تحصیل علم و تهذیب نفس پرداخته شده، به ورزش و آمادگی جسمانی هم بها داده شده است.

وی افزود: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب جوانان باید از سه رکن اساسی تحصیل، تهذیب و ورزش برخوردار باشند تا جامعه‌ای همراه با پویایی، شادابی و معطر به عطر معنویت داشته باشیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: همان‌گونه که پیامبر اکرم(ص) فرموده «اشجع الناس من غلب هواه»؛ شجاع‌ترین مردم کسی است که بر هوای نفس خود غلبه کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: مسؤولان ورزشی باید همواره ورزشکاران را در کنار ورزش و شرکت در مسابقات، به سمت ارزشهای والای اسلامی و انسانی سوق دهند.

وی تصریح کرد: انسان از دو بعد جسمانی و روحانی تشکیل شده و پرداختن به یکی و رها کردن دیگری خسران به بار می‌آورد؛ ازاین‌رو بهتر است انسان هم به بعد روحانی و هم جسمانی خود توجه داشته باشد.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: ما مسلمانان به‌ویژه مسلمانان ایران الگوهای بسیار خوبی در زمینه‌های ورزشی داریم که امیرمؤمنان علی(ع) از بارزترین آن الگوها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: از رهروان راه آن امام بزرگوار می‌توان پوریای ولی را نام برد؛ به‌گونه‌ای که جوانان و ورزشکاران با تأسی از وی می‌توانند بین ورزش و ارزشها ارتباط شایسته‌ای برقرار کنند.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی تأکید کرد: ورزشگاه باید افزون بر اینکه محل ورزش است، محل عبادت هم باشد.

به گفته وی در این زمینه شایسته است ورزشکاران هنگام نماز، برای تنفس معنوی و ایجاد ارتباط با خالق بی‌همتا، ورزش را تعطیل کنند؛ زیرا این خود یک انقلاب در ورزش است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: اگر بین نسل جوان و ورزشکاران و ارزشها پیوند ناگسستنی برقرار شود نتیجه آن را در میدان‌های عمل به بهترین نحو شاهد خواهیم بود.

خسرو منعمی، مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان شمالی هم در این دیدار گفت: این نهاد امسال درزمینهٔ سازمان‌دهی هیئات ورزشی استان اقدامات خوبی را انجام داده است.

وی اظهار کرد: ما مسؤولان ورزشی، به جوانان ورزشکار این استان اعتقاد داریم و در زمینه آماده‌سازی جسمانی و روحانی آنها از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد./9314/202/ب2

ارسال نظرات