۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۴۶۹۷۴۶
آیت الله مظاهری:

وضعیت اسف‌بار عربستان به خاطر پیروی از دستورات آمریکا است

رییس حوزه علمیه اصفهان با منافق خواندن آمریکا، گفت: آمریکای منافق قصد براندازی دین اسلام را دارد، به همین سبب مشکلات زیادی را برای ما به وجود می آورد.
حضرت آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه تفسیر قرآن صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: عربستان، اسلام آبکی خود را مرهون اهل بیت(ع) است.

وی در ادامه تفسیر آیه هفتم سوره بقره افزود: یکی از متشابهات در این آیه شریفه مفرد آمدن کلمه سمع و جمع آمدن واژه های قلوب و ابصار است که کسی راجع به این مسأله سخنی نگفته است یا به طور اجمال مورد بررسی قرار گرفته است، مسأله دیگر که جزء متشابهات است عنوان نشدن عقل به عنوان مهمترین پیامبر درونی انسان است.

حضرت آیت الله مظاهری به نظر شیخ طوسی راجع به مفرد آمدن واژه سمع اشاره کرد و اظهار داشت: شیخ طوسی می گوید سمع از اسماء مصدر است، به همین سبب معنای جمع می دهد ولی راجع به بیان نشدن عقل سخنی نگفته است، البته این مذمتی برای ما نمی آورد چرا که با تمام تلاشهایی که از ابتدا تا الآن صورت گرفته است تنها به قطره ای از دریای قرآن دست پیدا نکرده ایم، خدا لعنت کند کسانی که مفسران حقیقی قرآن را از ما گرفتند و نگذاشتند ما به حقایق قرآن دست پیدا کنیم.

رییس حوزه علمیه اصفهان با مرور کوتاهی بر آیات تفسیر شده سوره بقره و تشریح آیه هشتم سوره بقره که می فرماید «وَمِنَ النَّاسِ مَنْ یَقُولُ آمَنَّا بِاللَّهِ وَبِالْیَوْمِ الآخِرِ وَمَا هُمْ بِمُؤْمِنِینَ» توضیح داد: در سوره بقره 5 آیه مربوط به مؤمن است، 2 آیه مربوط به کافر و فاسق است و 13 آیه در مذمت منافق آمده است که این مسأله بیانگر خباثت درونی منافقان و آثار سوئی است که آنها روی جامعه می گذارند.

استاد اخلاق حوزه علمیه بنی امیه و بنی عباس را به عنوان منافقان زمان اهل بیت(ع) معرفی کرد و گفت: هر بلایی بر سر اسلام و مسلمین آمده است به سبب خباثتهای منافقان است، منافقانی که قصد براندازی دین اسلام را داشتند و می خواستند حکومت شاهنشاهی بر جامعه حاکم شود.

وی با بیان داستانی از معاویه خاطرنشان کرد: راوی می گوید به کاخ معاویه رفتم و او را پریشان احوال و ناراحت دیدم، از او پرسیدم تو به آنچه که می خواستی رسیده ای، چرا این قدر ناراحت هستی، در همین حین صدای اذان بلند شد و معاویه گفت تا زمانی که صدای اذان بلند است من ناراحت هستم.

حضرت آیت الله مظاهری با بیان اینکه فداکاریهای ائمه توطئه بنی امیه و بنی عباس را خاموش کرد، گفت: اهل بیت(ع) با جانفشانیهایی که در راه بقای اسلام از خود نشان دادند، توطئه های دشمن را خاموش کردند و اگر فداکاریهای اهل بیت(ع) در راه اسلام نبود چیزی به اسم اسلام باقی نمی ماند.

رییس حوزه علمیه اصفهان اسلام عربستان سعودی را اسلامی آبکی معرفی کرد و ابراز داشت: همین اسلام آبکی که در حال حاضر عربستان سعودی در رأس آن قرار گرفته است، مرهون فداکاریهای اهل بیت(ع) است.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان اینکه تشیع درّ گرانبهای اسلام است، مطرح کرد: قرآن در بیش از 1000 آیه به تشیع اشاره دارد و پیامبر(ص) نیز از زمان مبعوث شدن تا لحظه رحلتشان نام امیرالمؤمنین(ع) را به عنوان پیشوای مسلمین به دیگران می نمایاندند.

وی با منافق خواندن آمریکا تشریح کرد: آمریکا که در حال حاضر خودش را کدخدای دنیا می داند نیز قصد براندازی اسلام را دارد و قرآن در بیش از 1000 آیه به صورت مستقیم یا غیر مستقیم خطر وجود منافقان را گوشزد کرده است و این برای آگاه کردن مسلمانان است تا هیچگاه به دام منافقان نیفتند.

حضرت آیت الله مظاهری افزود: هشت سال جنگ تحمیلی که با برنامه ریزی آمریکا و تابع آن یعنی صدام حسین به وقوع پیوست، برای براندازی اسلام بود و در حال حاضر نیز وضعیت اسف بار عربستان سعودی نیز به سبب این است که به صورت صد در صد از آمریکا دستور می گیرد.

رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه در نهایت کارِ عالم به دست افراد صالح می افتد، تبیین کرد: خیلی خون جگرها خورده ایم و خیلی خونها داده ایم ولی می دانیم پیروزی نهایی از آنِ ما است و زمانی پرچم تشیع به دست مبارک امام عصر(عج) در عالم برافراشته می شود./201/867/ب1

ارسال نظرات