۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۴۶۹۷۵۲
مدیرکل اوقاف خراسان رضوی خبر داد؛

وجود 176 وقف بهداشت و درمان در خراسان رضوی

حجت الاسلام احمدزاده گفت: 176 وقف بهداشت و درمان در خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد، 130 موقوفه منفعتی و 46 موقوفه انتفاعی است.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نشست هم اندیشی و اطلاع رسانی موضوع وقف در حوزه بهداشت و درمان امروز با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی و قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در اداره اوقاف استان برگزار شد.

حجت الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در این نشست با اشاره به وجود 176 وقف بهداشت و درمان در استان گفت: از این تعداد، 130 موقوفه منفعتی و 46 موقوفه انتفاعی است.

وی با بیان اینکه نیازمندیها در حوزه سلامت بسیار زیاد است و بودجه های دولتی به تنهایی پاسخگو این نیاز نیست، افزود: طی سال گذشته 17 هزار و 300 نفر از محل این موقوفات، خدمات یا کمک هزینه درمانی دریافت کرده اند که از این میان 15 هزار نفر مربوط به درمانگاه موقوفه عبدالله رضوی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با تأکید براینکه ما به شعار همه واقف باشیم قلبا اعتقاد داریم، تصریح کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب در حوزه درمان باید کاری کنیم که بیمار هیچ دردی جز بیماری اش نداشته باشد و این امر حضور پررنگ خیرین در این زمینه را می طلبد.

وی با اشاره به پایه گذاری وقف علم و فناوری جهت حمایت از نخبگان علم و فناوری یادآور شد: مشارکت در این وقف با حداقل سرمایه و برای همه کسانی که دنیا را به دور از فقر، جهل و محرومیت می خواهند، امکانپذیر است./202/930/ب1

ارسال نظرات