۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۴۶۹۷۶۱
عضو کمیسیون اصل 90 در گفت وگو با رسا:

فتنه 88 برای تجزیه جمهوری اسلامی طراحی شده بود

نماینده مردم خمینی‌شهر با انتقاد شدید از حامیان فتنه، گفت: هنوز برخی در کشور وجود دارند که از به کار بردن کلمه «فتنه» خودداری می‌کنند.
سید جواد ابطحی

سید جواد ابطحی، نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن یوم الله 9 دی، گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید؛ "وَ ذَکِرهُم بِایامِ‌الله"، به این معنا که باید ایام خدا را مستمر به خاطر بیاوریم. در خصوص ایام‌لله، می‌توان 9 دی را به عنوان یک روز ویژه برای یادآوری تاریخی برگزید.

وی افزود: 9 دی باعث شد فتنه‌ای که از بدو تشکیل جمهوری اسلامی کلید خورده بود، از بین برود، 9 دی روز بسیار ویژه‌ای است که در آن بدون شلیک یک گلوله، تمام نقشه‌های دشمن و نظام استکبار از بین رفت.

عضو کمیسیون اصل 90 با معجزه الهی خواندن 9 دی، تصریح کرد: حضور در صحنه مردم انقلابی، به واقع یک معجزه پدید آورد. مردم زمانی پا به خیابان‌ها گذاشتند که در کشور کمبودهای فراوانی از تمامی جهات اقتصادی و معیشتی وجود داشت، اما اصل نظام و شاکله دین اسلام عاملی شد که تمامی کمبودها نیز برای حفظ انقلاب اسلامی فراموش شود.

وی افزود: مردم همواره عزت و استقلال نظام در سایه ولایت فقیه را می‌خواهند، در این راستا حتی غیر مسلمانان نیز مطالبه حفظ نظام را دارند، زیرا ایرانیان نمی‌خواهند کشور در دامان آمریکا و ایادی استکبار قرار بگیرد.

ابطحی با بازتعریف وقایع فتنه 88، عنوان داشت: در سال 88 نقشه اصلی، تجزیه ایران بود، در این راستا شخص رییس جمهور آمریکا نیز تمام تلاش خود را به کار بست.

ابطحی در پاسخ به این پرسش که چرا برخی از جریانات داخلی در صدد کمرنگ کردن عظمت یوم الله  9 دی هستند، گفت: برخی از افراد نوعی از کج‌فهمی را دارند، اما برخی دیگر عقده‌ای هستند. افرادی در داخل کشور وجود دارند که از خارج مرزها خط می‌گیرند و بر همین اساس مواضعی بر خلاف آرمان‌های نظام اتخاذ می‌کنند.

عضو کمیسیون اصل 90 ، گفت: نادانی و سطحی اندیشی نیز یکی از عواملی است که مانع درک عظمت 9 دی می‌شود، زیرا 9 دی یک دعوای جناحی نبود، بلکه نبردی میان اسلام و کفر بود. اما متاسفانه هنوز افرادی نیز وجود دارند که یوم الله 9 دی را یوم الشیطان می‌دانند.

ابطحی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا هنوز بستری در کشور وجود دارد که اتفاقاتی شبیه سال 88 رخ دهد، وجود دارد، گفت: در کشور ما هنوز افرادی وجود دارند که حاضر نیستند اسم «فتنه» را به زبان بیاورند، پس قطعا این بستر وجود دارد، زیرا این افراد علی‌رغم هشدارهای ولی فقیه، به اتخاذ مواضعی در موافقت اعمال فتنه‌گران می‌پردازند./856/ت302/ج1

ارسال نظرات