۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۴۶۹۷۶۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

سیاست توأم با معنویت رویکرد نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: رویکرد نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی و درباره موضوعات مختلف سیاست توأم با معنویت است.
حجت الاسلام یعقوبی - دیدار با مدیران مدارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با شماری از مدیران و معاونان مدارس بجنورد، با قدردانی از برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز در مرکز خراسان شمالی، افزود: برگزاری یادواره‌های شهدا، مروری بر فصل‌های انقلاب اسلامی بوده و زمینه‌ای برای طنین‌انداز شدن فضای معنوی ایثار و شهادت در جامعه است.

وی اظهار کرد: سلایق سیاسی روبنا هستند؛ اما زیربنای نظام مقدس ما اسلام است؛ از این‌ رو باید نسل جوان را برای حفظ این زیربنا آماده کرد و یکی از راه‌های حفظ این نظام و بنا هم حفظ ارزش‌ها و به یاد آوردن رشادت‌های رزمندگان و شهدا است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: شهدا قله‌های معنویت را فتح کردند و به هدفشان رسیدند و باید این هدف‌ها برای نوجوانان و جوانان تبیین شود؛ چرا که دشمنان قسم‌خورده ما می‌دانند با از بین بردن فرهنگ ایثار و شهادت می‌توانند ضربه‌های مهلکی به این نظام وارد آورند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: شهدا قهرمانان و ابرمردان تاریخ این انقلاب هستند؛ به همین دلیل لازم است دبیران و اساتید دانشگاه‌ها این قهرمانان را به نسل جدید معرفی کنند؛ زیرا دشمنان در حال حاضر قصد جایگزین کردن قهرمانان بدلی به جای قهرمانان اصلی را دارند.

وی با اشاره به شهید چمران و دیگر شهدای دوران دفاع مقدس، گفت: ما باید رشادت‌های شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای هسته‌ای را به‌ خوبی نشان دهیم و هر روز هدف و ارزش‌های آنها را برای جوانان ترسیم کنیم تا بتوانیم توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تأکید کرد: عصاره دین ما تربیت و سیاست؛ یعنی تربیت فردی و اجتماعی و آموزش سیاسی همراه با معنویت است.

مدرس درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: به همین دلیل هم رویکرد نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی و درباره موضوعات مختلف سیاست توأم با معنویت است.

وی در ادامه افزود: آموزش و پرورش افزون بر تربیت معنوی و آموزش علمی دانش‌آموزان، باید آنها را اهل تبیین و تحلیل بار آورد تا در کشاکش موضوعات سیاسی و تهدیدات دشمنان بتوانند تصمیم درست و منطقی بگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه دو موضوع مدارس و دانشگاه‌های ما را تهدید می‌کند، گفت: نخستین مسأله شبهات دینی و دیگری مسائل شهوانی است که هر دو به‌ نوبه خود می‌تواند آسیب‌های جدی برای نسل جوان ما به بار بیاورد./9314/202/ب2

ارسال نظرات