۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۴۶۹۸۳۲
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس خبر داد؛

اجرای ۳۷۰ برنامه و برگزاری تجمع مردمی به مناسبت حماسه ۹ دی

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس گفت: در استان فارس ۳۷۰ برنامه در سطح استان اجرا می‌شود که شامل برگزاری نمایشگاه عکس از حماسه ۹ دی و فتنه بعد از انتخابات ۸۸، شب خاطره، شب‌شعر، میزگرد‌ها و تجمعات مختلف و برگزاری مسابقات فرهنگی است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس، حجت الاسلام محمد رضایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، حجت‌الاسلام محمد رضایی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در محل این نهاد برگزار شد با اشاره به فرا رسیدن روز ۹ دی در جمع خبرنگاران، گفت: تاریخچه تحقق این روز برمی‌گردد به توطئه‌های گوناگونی که دشمنان خارجی تدارک دیدند و از ابتدای پیروزی انقلاب دنبال طراحی یک توطئه عمیق که منجر به سرنگونی و نابودی نظام بشود بودند و در مقاطع مختلف هم اقدام به این کار کردند.

وی در ادامه افزود: با هوشیاری مردم در مقاطع گوناگون این توطئه خنثی شد، در انتخابات سال ۸۸ دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری یک زمینه‌ای فراهم شد تا رؤیای خود را تعبیر شده ببینند و از فرصت و ظرفیتی که به وجود آمده در ارتباط با خدشه‌دار کردن جریان انقلاب و نظام برنامه‌ریزی بکنند و برخی جریان‌های داخلی با خود همگام کنند.

حجت‌الاسلام رضایی خاطرنشان کرد: یکی از کاندیداها قبل از این‌که نتایج اعلام بشود خودش را برنده انتخابات معرفی کرد و همین‌ موضوع سبب شد که مردم دچار شبهه شوند که نام ایشان به عنوان برنده انتخابات به بیرون نیامده و شائبه تقلب شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد‌: بخش عمده‌ای از کسانی که در راهپیمایی یا تجمع‌ها شرکت می‌کردند به دنبال مطالبه حق و حقوق و رأی خود بودند اما آرام آرام این جریان در روز قدس و در ۱۳ آبان همان سال خودش را نشان داد که به دنبال مطالبه حق مردم نیست بلکه تغییر رویه در سیاست نظام را دنبال می‌کند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس یادآور شد: عده‌ای آمدند و شعار مرگ بر آمریکا را حذف کردند و بر روی شعار مرگ بر اسرائیل ضربدر زدند، به آن معنا که سیاستی که از سوی امام درباره اصل نظام برنامه‌ریزی شده باید زیر سؤال برود، در ۱۶ آذر هم عکس امام را پاره کردند.

وی ادامه داد: در روز تاسوعا و عاشورای همان سال که مردم متوجه شدند که هدف معاندان نابودی ارزش‌ها و زیر پا گذاشتن خون شهدا و مقدساتی که مردم برایش انقلاب کردند، بخش عمده‌ای از کسانی که با آن‌ها همراهی می‌کردند، دست از همراهی کشیدند و شبهه‌شان برطرف شد.

حجت‌الاسلام رضایی بیان کرد: شبکه‌های ماهواره‌ای هم که قبل از تاسوعا و عاشورا مردم را تحریک می‌کرد که باید از ظرفیت این روزها باید استفاده شود و مردم شاهد بودند که در این دو روز چه جنایت‌ها و خیانت‌هایی صورت گرفت.

وی ادامه داد: در روز تاسوعا و عاشورای آن سال به خیمه اباعبدالله جسارت شد، علم و پرچم‌های عزاداری به آتش کشیده شد، مساجد را آتش زدند، قرآن‌ها را سوزاندند، به پایگاه‌های بسیج که در مساجد بود حمله کردند، در آن روز مردم متوجه شدند که یک جریان خزنده قصد دارد که ارزش‌ها را نابود کند.

عضو جامعه روحانیت شیراز اظهار کرد: بعد از سه روز مردم با بصیرت و آگاه ایران اسلامی در روز ۹ دی یک حماسه را خلق کردند که به عنوان یک حماسه بی‌نظیر در تاریخ انقلاب به ثبت رسید، بصیرت بالا و آمادگی مردم فارس سبب شد، تجمع مردم فارس در روز ۸ دی برگزار شود.

وی ادامه داد: جمعیتی که در سراسر ایران اسلامی به میدان آمدند نزدیک به ۴۰ میلیون نفر بود و به دنیا فهماند که این انقلاب از پشتوانه مردمی برخوردار است و همواره مردم در زمانی که نیاز ببینند وارد میدان می‌شوند و از نظام دفاع می‌کنند.

حجت‌الاسلام رضایی ابراز کرد: در سالروز ۹ دی راهپیمایی و تظاهرات نداریم بلکه در قالب تجمع و نشست‌های سالنی و تحلیل‌ها و تبیین‌ها برای مردم یادآوری می‌شود و ابعاد گوناگون شکل‌گیری فتنه ۸۸ و بعد هم حماسه دی تبیین می‌شود.

وی ادامه داد: در استان فارس ۳۷۰ برنامه در سطح استان اجرا می‌شود که شامل برگزاری نمایشگاه عکس از حماسه ۹ دی و فتنه بعد از انتخابات ۸۸، شب خاطره، شب‌شعر، میزگرد‌ها و تجمعات مختلف و برگزاری مسابقات فرهنگی است.

حجت‌الاسلام رضایی با تشریح برنامه‌هایی که به مناسبت این حماسه در شیراز برگزار می‌شود، بیان کرد: در شیراز به غیر از برنامه‌هایی که در دانشگاه‌ها برگزار می‌ِشود نزدیک به ۱۰۰ برنامه در مساجد و فرهنگ‌سرا‌ها به صورت محلی برگزار می‌شود که دو برنامه آن اصلی است.

وی ادامه داد: روز پنج‌شنبه ساعت ۱۵، در انتهای خیابان شهید دستغیب، کنار مصلای نماز جمعه تجمع مردمی برگزار می‌شود و حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی، رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور به سخنرانی می‌پردازد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس خاطرنشان کرد: قرائت بیانیه مردمی، اجرای برنامه شعر‌خوانی از سوی یکی از شعرای برجسته کشوری و سرود دانش‌آموزی با محوریت حماسه ۹ دی از دیگر برنامه‌های حاشیه‌ای این تجمع است.

وی در پایان گفت: همچنین در روز جمعه در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع) به همین مناسبت برنامه دعای ندبه و سخنرانی حجت‌الاسلام ماندگاری برگزار می‌شود./201/919/ب1

ارسال نظرات