۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۴۶۹۸۷۱
امام جمعه عالیشهر:

9 دی نتیجه بصیرت و اتحاد مردم در مقابل بی بصیرتی خواص بود

امام جمعه عالیشهر گفت: اگر تدبیر رهبر معظم انقلاب و بصیرت و اتحاد مردم در مقابل بی بصیرتی و بی حالی خواص نبود، این نظام در فتنه 88 از دست می رفت و نابود می شد، چرا که دشمنان برنامه ها داشتند و رسما رژیم صهیونیستی و آمریکایی ها از جنبش سبز حمایت می کردند.
حجت الاسلام غلامرضا هاشمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت الاسلام غلامرضا هاشمی ظهر امروز در جلسه برنامه ریزی مراسمات حماسه 9 دی و دهه فجر در عالیشهر گفت: قصه غم انگیز فتنه ی 88 را همه ی ما می دانیم، دشمن جریان انتخابات را به عنوان بهانه ای برای متخلف خواندن سیستم نظام مقدس جمهوری اسلامی در پیش گرفت و مردم را به خیابان ها کشاندن و این همه فاجعه به پا کردند.

امام جمعه عالیشهر افزود: هر چه مقام معظم رهبری و بزرگان نظام اینها را نصیحت کردند اما باز هم مخالفت کردند و کار به جایی رسید که از روز قدس سوء استفاده کردند و شعار مردم ایران را بر عکس کردن و دقیقا مخالف با اندیشه ها و افکار امام شعار دادند و سران فتنه هم حمایت کردند و کار به جایی رسید که در ایام محرم و عاشورا پرچم های امام حسین (ع) و موکب ها را آتش زدند و به هیأت ها حمله کردند.

وی اظهار داشت: فتنه 88 ضربه بسیار بزرگی به نظام مقدس جمهوری اسلامی زدند و سران فتنه که خود را مدعی یار امام بودن می دانستند در این فتنه رسما و علنا از این اختشاش گران گران دفاع و کمک کردند و حتی بعضاً فرزندان خودشان را در بین راهپیمایی کنندگان فرستادند و این ها را بیشتر تحریک کردند تا علیه نظام و ولایت فقیه شعار داد شود.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: گناه بزرگ فتنه گران در سال 88 این بود که اگر خوشبینانه هم نگاه کنیم و بگوییم اینها یک شبهه و خدشه ای در ذهنشان بود پس چرا به صورت ایجاد چالش برای نظام اسلامی مطرح کردند و این گناه بزرگ قابل بخشش نیست.

امام جمعه عالیشهر تأکید کرد: اگر تدبیر مقام معظم رهبری و بصیرت و اتحاد مردم در مقابل بی بصیرتی و بی حالی خواص نبود، این نظام در فتنه ی 88 از دست می رفت و نابود می شد، چرا که دشمنان برنامه ها داشتند و رسما رژیم صهیونیستی و آمریکایی ها از جنبش سبز حمایت می کرد.

وی گفت: مردم در 9 دی ماه 88 به خیابان ها آمدند و با بصیرت و همتی که از خود نشان دادند حماسه ای آفریدند و نظام را بار دیگر بیمه کردند و باید هر ساله 9 دی گرامی داشته و تاریخ انقلاب مرور شود، چرا که اگر این حماسه 9 دی، اتحاد و غیرت مردم وجود نداشت فتنه گران در سال 88 خطر بزرگی را قطعاً متوجه انقلاب می کردند.

حجت الاسلام هاشمی اظهار داشت: استکبار جهانی، عمال داخلی و فتنه گران در واقع به دنبال ایجاد یک انقلاب مخملی در ایران بودند از این رو هم ارزش های اسلامی و هم آرمان های امام خمینی (ره) را به چالش کشیدند و همچنین بی حرمتی کردند تا جایی که حتی احترام عاشورای حسینی و مجالس، محافل و علم های حسینی را هم نگه نداشتند، بنابراین مردم بصیر ایران با خروشی انقلابی در 9 دی 88 بار دیگر ولایتمداری، بصیرت و هوشیاری خود را نشان دادند از این رو لازم است این حماسه را همواره پاس بداریم./203/846/ب1

ارسال نظرات