۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۴۶۹۸۹۴
صالحی امیری در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

ایران برای اعزام زائران به عربستان هیچ محدودیتی ندارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از سوی ایران برای اعزام زائرین به عربستان هیچ محدودیتی وجود ندارد، البته این اقدام زمانی صورت می‌گیرد که عربستان سیاست ما را قبول کند.
صالحی امیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم تودیعه و معارفه حمید محمدی به عنوان رییس سازمان حج و زیارت و تکریم اوحدی در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مسائلی که مهم است اینکه مسئولیت سیاست‌گذاری و هدایت عتبات باید بر عهده حج و زیارت گذاشته شده و در آنجا نیز متمرکز شود.

وی ادامه داد: برای ایجاد این ظرفیت و تمرکز باید از پتانسیل تمام آژانس‌ها و دفترهای زیارتی نیز استفاده کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: برای آنکه مردم با کمترین دغدغه به سفر عتبات و عالیات بروند با مهندس اوحدی صحبت‌هایی شده و برای سیاست‌گذاری متمرکز و اجرای غیرمتمرکز به نتایجی نیز رسیده‌ایم.‌

صالحی امیری یادآور شد: حج به سیاست‌های عالی نظام مربوط می‌شود، به همین منظور باید گفت سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران نیز براساس مواضع رهبری است و ایشان نیز معتقدند که عربستان باید محکوم شود و سپس با مشخص شدن مواضع عربستان اقدام به ارسال زائرین کنیم. 

 وی در پایان با بیان اینکه از سوی ایران برای اعزام زائرین به عربستان هیچ محدودیتی وجود ندارد، گفت: البته این اقدام زمانی صورت می‌گیرد که عربستان سیاست ما را قبول کند./816/پ202/ج1

 

ارسال نظرات