۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۴۶۹۹۲۱
استاد حوزه علمیه:

فتنه ۸۸ برآمده از اراده دشمنان و نیروهاى برانداز داخلی بود

استاد حوزه علمیه گفت: فتنه ۸۸ به‏ روشنى برآمده از اراده دشمنان پنهان و آشکار و نیروهاى برانداز داخلى و خارجى در مصاف با انقلاب و نظام و ملت بود.
حجت الاسلام احمد غلامی مدرس حوزه علمیه

حجت الاسلام احمد غلامی استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در خصوص روز 9 دی روز بصیرت گفت: معظم له فرمودند: «مطمئن باشید که روز نهم دی‏ماه در تاریخ ماند؛ این هم یک روز متمایزی شد، شاید به یک معنا بشود گفت که در شرائط کنونى که شرائط غبارآلودگی فضاست؛ این حرکت مردم اهمیت مضاعفی داشت؛ کار بزرگی بود، هرچه انسان در اطراف این قضایا فکر می ‏کند، دست خداى متعال را، دست قدرت را، روح ولایت را، روح حسین بن على(ع) را می بیند.

وی ضمن گرامیداشت روز نهم دی افزود: ۹ دی در سال ۸۸ مظهر اعتقادات و باورهای دینی مردم در راستای مبانی امام راحل و برگرفته از مکتب وحی، که همواره برای حاکمیت دینی در جامعه نیاز به وجود امامت و رهبری است.

مدرس حوزه علمیه تصریح کرد: ظاهرات عظیم و کم‌ سابقه 9‌ دی و نقشی که مردم در این حضور ایفا کردند، نشان داد که کلید حل همه مسائل نظام و انقلاب و ایران در دست مردم» است و از این رو توطئه‌ هایی که با نادیده گرفتن این عنصر توأم باشد، هرچند از پیچیدگی و پشتوانه‌ های زیاد برخوردار باشد، به جایی نمی‌ رسد.

حجت الاسلام غلامی ابراز داشت: کمرنگ کردن حماسه ۹دی خیانت بزرگ به کشور و انقلاب و شهدا است و هرکس امام را باور داشت و هر کس هدف پیروی از امام را دارد به وصیت‌‌نامه امام (ره) توجه کند و امام نیز همین فرمود ولایت فقیه چیزی است که خداوند بنا نهاد و ولایت رسول‌الله و باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا مملکت مان آسیب نبیند.

وی ادامه داد: اگر بصیرت عامه‌ مردم انقلابی در مقابله‌ با فتنه و کودتای سال ۸۸ نبود اکنون معلوم نبود که نظام جمهوری اسلامی و خط مقاومت در مقابله‌ با استکبار جهانی و در ورای آن مسلمانان مظلوم جهان به چه روزی می افتادند.

استاد دانشگاه با بیان اینکه فتنه ۸۸ یک جریان نفاق بود و از سوی افراد و خواص بی‌بصیرت شکل گرفت گفت: در این حماسه بزرگ، مردم و عموم مردم جلوتر از بسیاری از خواص در بحث ولایت‌ پذیری و دشمن‌ شناسی حرکت کردند.

حجت الاسلام غلامی اذعان داشت: فتنه‏ 88 با هدفگمراه کردن مردم و قرار دادن آنان در برابر نظام اسلامى رخ داد، اما مردم با خلق حماسه ۹ دى در سال ۸۸ آتش این فتنه را خاموش کردند.

وی اضافه کرد: فتنه ۸۸ که عامل ایجاد بحران ‏هاى گسترده در کشور شد، هزینه ‏هاى زیادى به نظام تحمیل کرد، ظاهر این رویداد تاریخى، اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست جمهورى با ادعاى واهى تقلب بدون هیچ‏ گونه دلیل و مدرک محکمه‏ پسند بود که با استفاده از روش‏ هاى غیرقانونى و کشاندن اعتراضات به سطح خیابان‏ ها به وقوع پیوست ولى عملا براندازى نظام و مقابله با جمهورى اسلامى در دستورکار مخالفان داخلى و معاندین خارجى قرار گرفت.

مدرس حوزه علمیه، حماسه نهم دی ماه را روز بصیرت و میثاق با ولایت دانست و اظهار داشت: انقلاب ایران ثمره بصیرت ولایتمداری مردم است که 37 سال از عمر آن با سربلندی می‌ گذرد و این امر در دفاع از دین بسیار حائز اهمیت است.

حجت الاسلام غلامی تاکید کرد: خاصیت عظیم حضور بی نظیر و اقیانوسی ملت در 9 دی 88، جمع کردن بساط فتنه و فتنه گران بود و این حضور عظیم توانست به مثابه دریایی عظیم بر روی آتش گر گرفته و شعله ور شده فتنه گری در کشور شود.

وی گفت: با کمال تعجب پس از گذشت 7 سال از این حضور عظیم و حماسی، هنوز هم شاهد هستیم که برخی مسؤولان بلندپایه در سمت های مختلف وجود دارند که به محض شنیدن عبارت 9دی، خود را به نشنیدن زده و پیرامون این رخداد بی نظیر سکوت می کنند.

مدرس دانشگاه تصریح کرد: این اصرار هیچ گاه فراموش و یا حتی کمرنگ نشده؛ چرا که فتنه رخ داده در 88 به قدری بزرگ و خاص بود که می تواند ملاک مهم و تعیین کننده ای برای میزان تقید مسؤولان به نظام و اهداف انقلاب تلقی شود.

حجت الاسلام غلامی در پایان گفت: فتنه ۸۸ به‏ روشنى برآمده از اراده دشمنان پنهان و آشکار و نیروهاى برانداز داخلى و خارجى در مصاف با انقلاب و نظام و ملت بود./302/851/ب1

ارسال نظرات