۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۴۶۹۹۲۴
امام جمعه پلدختر:

فرهنگ کتابخوانی لازمه حیات جامعه است

امام جمعه پلدختر با تأکید بر ضرورت تقویت فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، گفت: تقویت این فرهنگ در جهت رشد و ارتقای حیات جامعه امری ضروری بوده و باید بین آحاد جامعه به ویژه نسل جوان تبیین و تقویت شود.
کتاب و کتابخوانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمد سوری، عصر امروز در نشست انجمن کتابخانه های عمومی و نهضت مطالعه مفید شهرستان پلدختر گفت: فرهنگ کتابخوانی لازمه حیات جامعه است.

وی با تأکید بر ضرورت فرهنگ سازی در زمینه مطالعه و کتابخوانی افزود: علم در اسلام جایگاه و اهمیت بسیار بالایی دارد.

امام جمعه پلدختر بر ضرورت تقویت فرهنگ مطالعه بین نسل جوان تأکید کرد و گفت: خانواده، دستگاه های اجرایی و متولیان فرهنگی، مدارس، مراکز آموزشی در تقویت این فرهنگ نقش بسزایی دارند.

وی با تأکید بر ضروت تشویق و تبیین فرهنگ مطالعه بین نوجوانان و جوانان بیان داشت: مطالعه و کتابخوانی در ارتقای سطح علمی جوانان و نقش آفرینی آنان در پیشرفت کشور مؤثر است.

حجت الاسلام سوری در ادامه به گسترش فضای مجازی اشاره و عنوان کرد: گسترش این فضاها به عنوان آسیبی برای مطالعه و فرهنگ کتابخوانی شده است و جوانان ما امروز بیشتر وقت خود را صرف فضای مجازی می کنند.

وی با بیان اینکه این فضای مجازی در واقع حقیقی است و تأثیر فراوانی بر جوانان در عرصه های گوناگون دارد، گفت: از این فرصتها باید به خوبی بهره مند شد و در جهت تقویت مطالعه گام برداشت.

امام جمعه پلدختر به نقش رسانه ها، کتابداران و کتابخانه ها، ناشران و کتابفروشیها در تقویت فرهنگ مطالعه اشاره و عنوان کرد: برای تحقق این مهم باید زیرساختهای لازم از سوی مسؤولان فراهم شود.

وی تصریح کرد: برای تقویت فرهنگ کتابخوانی ناشران و کتابفروشیها می توانند امتیازاتی بیشتر بین مردم در نظر بگیرند.

حجت الاسلام سوری تأکید کرد: در سایه فرهنگ سازی و تقویت فرهنگ مطالعه باید جامعه به ویژه جوانان را به سمت مطالعه و کتابخوانی هدایت کرد./202/9451/ب1

ارسال نظرات