۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۴۶۹۹۴۰

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

راه اندازی 10 مرکز آموزش مداحی در استان البرز، مطبوعات مهم‌ترین ظرفیت‌های تأثیرگذار در اجتماع و برگزاری دومین کنگره شعر اهل‌بیت(ع) در مشهد، بخشی از اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین، حجت‌الاسلام علی نعمت الهی در گفت‌وگویی اظهار داشت: ارتقاء بخشی سطح آگاهی افراد جامعه در موضوع های دینی از ضرورت های اجتناب ناپذیراست.

وی بیان کرد: مطبوعات جزو مهم ترین ظرفیت‌های تأثیرگذار در اجتماع هستند که در جشنواره دین در رسانه‌های محلی به طور جدی به مفاهیم دینی در قالب مقاله، داستان، شعر، عکس و گزارش خبری در حوزه علوم دینی و فرهنگی پرداخته می‌شود.

دکتر نعمت اللهی تصریح کرد: مدعوین این جشنواره مطبوعات، سایت های خبری استان هستند و در این جشنواره از سخنان شخصیت های علمی و فرهنگی استفاده خواهد شد

نعمت اللهی یادآورشد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی موجب می‌شود تا مردم ضمن آشنایی با رسانه‌ها، بخشی از نیازمندی دینی خود را در رسانه‌ها پیگیری کنند و همچنین رسانه‌ها تلاش خود را افزایش می‌دهند تا با درج مطالب دینی در بخشهای مختلف در کنار ارتقاءبخشی، سطح مطالب مخاطب خود را افزایش دهند.

وی در پایان با شاره به آخرین تاریخ ارسال آثار، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را از دهه فجر 1394به بعد که در یکی از نشریات و خبرگزاری های محلی چاپ شده، حداکثر تا دی ماه 1395 ارسال کنند اختتامیه این جشنواره نیمه اول اسفندماه سال جاری است.

مطبوعات مهم‌ترین ظرفیت‌های تأثیرگذار در اجتماع

حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی، مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه دو هزار و ۶۰۲ هیئت مذهبی دارای مجوز در استان البرز مشغول به فعالیت است، اظهار کرد: از این تعداد یکهزار و ۵۴۰ هیئت مذهبی مجوزدار در شهرستان کرج فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه به وجود ۴۸۱ حسینیه در سطح استان البرز اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۳۱۰ حسینیه در شهرستان کرج مستقر است که نقش اثر گذاری در راستای توسعه و ترویج فرهنگ عاشورایی ایفا می‌کنند.

سید عباس مسعودی به وجود ۱۲۱ کانون فرهنگی تبلیغی در استان اشاره کرد که بیشترین تعداد از این کانون ها در شهرستان کرج مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با تاکید به فعالیت دو هزار و ۶۵۲ مداح در استان البرز، گفت: یکهزار و ۲۵۰ مداح نیز در سطح شهرستان کرج مشغول فعالیت هستند.

وی در ادامه با اشاره به وجود سه انجمن اسلامی در استان البرز، گفت: از این تعداد یک انجمن فعال و دو انجمن دیگر نیمه فعال هستند.

حجت‌الاسلام مسعودی با اشاره به راه اندازی ۱۰ مرکز آموزش مداحی در استان البرز، افزود: مداحان البرزی با ثبت نام در سامانه ای که به این منظور در نظر گرفته شده است، در دوره های آموزشی شرکت و کارت شناسایی دریافت می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز، تاکید کرد: فرهنگ عاشورا باید به درستی در جامعه اشاعه پیدا کند به همین منظور اقدام به شناسایی و آموزش مداحان کرده ایم.

وی به وجود پنج شورای هیئت های مذهبی در سطح استان اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا رسم قرآن خوانی در منازل احیاء شود به همین منظور تا کنون ۲۸ جلسه برگزار شده است امید داریم این تعداد به دو هزار جلسه افزایش پیدا کند.

برگزاری دومین کنگره شعر اهل‌بیت(ع) در مشهد

کاظم اکبرزاده دبیر دومین کنگره شعر اهل‌بیت(ع)، ابراز کرد: دومین کنگره شعر اهل بیت علیهم السلام با موضوع امام رضا(ع) در سروده‌های شاعران مذاهب اسلامی در سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی برگزار می‌شود.

دبیر کانون مداحان و شاعران آئینی مشهد مقدس افزود: دومین کنگره شعر اهل بیت(ع) با موضوع امام رضا علیه السلام و موضوعاتی همچون کرامات و رأفت رضوی، عبودیت، توحید و بصیرت رضوی، زندگی، عرفان، شفاعت و دانش رضوی و شیوه تعامل امام رضا(ع) با مردم و علمای مذاهب و ادیان مختلف پذیرای آثار شاعران شیعه و اهل سنت است.

اکبرزاده با اشاره به اینکه قالب اشعار این کنگره آزاد و آئینی است، اظهار کرد: تمام شاعران می‌توانند در قالب‌های آزاد و آئینی حداکثر سه اثر خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

دبیر دومین کنگره شعر اهل‌بیت(ع)، آخرین مهلت ارسال آثار شاعران شیعه و اهل سنت به کانون مداحان و شاعران آیینی شهرستان‌ها را پنجم بهمن‌ماه و به دبیرخانه کنگره شعر تا ۱۸ بهمن‌ماه سال جاری اعلام و خاطر نشان کرد: شعرهای تولیدی باید قبلاً به جایی ارسال و چاپ نشده باشد و شعر باید با قلم ۱۲ تایپ و در برگ A4 با ذکر مشخصات نام، نام خانوادگی، محل سکونت، تحصیلات، شماره همراه، نام شهرستان و استان، ارسال شود.

اکبر زاده در ادامه گفت: علاقه‌مندان باید آثار خود را به دبیرخانه کنگره به آدرس مشهد، بلوار شهید مدرس، اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، کانون مداحان و شاعران آیینی مشهد ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۵۱,۳۲۲۷۱۰۱۶ و ۱۷ تماس بگیرند.

وی با بیان اینکه بر همین اساس شب‌های شعری در چهار شهرستان تربت‌‌جام، خواف، تایباد و سرخس، همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، ابراز کرد: کنگره شعر اهل بیت(ع) با مشارکت ادارات کل تبلیغات اسلامی استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، کانون مداحان و شاعران آئینی خراسان رضوی، روزنامه های خراسان، شهرآرا، قدس، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، مؤسسه آفرینش‌های آستان قدس رضوی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، دومین کنگره شاعر اهل‌بیت(ع)، ۱۸ اسفندماه سال جاری با حضور اساتید شعر و ادب و شاعران برتر استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، در مشهد و چهار شب شعر همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در شهرستان‌های تلفیقی برگزار می‌شود.

ششمین جشنواره شعر انقلاب اسلامی درشیراز برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی با اشاره به رسالت اداره کل تبلیغات اسلامی استان، بیان داشت: اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس همراه با حوزه هنری استان مجری برگزاری
ششمین جشنواره شعر انقلاب اسلامی است.

وی با بیان این که این جشنواره در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفتم و هشتم دی ماه برگزارمی شود، تصریح کرد: شاعرانی از کشورهای لبنان، کویت، عراق، سوریه، تایلند،پاکستان، آذربایجان، شاعران ملی و اساتید شعر انقلاب و همچنین با حضور مسئولین کشوری و استانی برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس اضافه کرد: این جشنواره در چهار بخش برگزار می‌شود که ساعت 9/30 صبح روز هفتم دی ماه با گلباران آرامگاه حافظ و سعدی آغاز و عصر روز هشتم دی ماه مراسم اختتامیه آن در سالن صدرا و سینا انجام می‌شود.

ایجاد یک چرخه فرهنگی بسیاری از مشکلات را حل می‌کند

حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی با حضور در بیست و پنجمین کارگروه فرهنگی استان فارس که به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان و با حضور شش دستگاه فرهنگی برگزار شد، طی سخنانی بیان داشت: با پیشرفت تکنولوژی مجموعه مدیریت ها نیز تغییر پیدا کرده که به روز شدن لازمه کار همه مدیران است.

وی با بیان این که با وجود دستگاه ها وبرنامه های مختلف فرهنگی نتیجه مطلوب حاصل نمی شود،تصریح کرد: باید یک چرخه فرهنگی همه را بهم متصل کند تا همچون نخ تسبیح ظرفیت ها را بهم گره بزند.

رئیس قطب تعمیق باورهای دینی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم درادامه، تصریح کرد: تنها با طرح مشکلات، نتیجه مطلوب و دلخواه به دست نمی آید بلکه برای برون رفت ازآنها باید راه حل ارائه شود.

حجت‌الاسلام سبحانی خاطر نشان کرد: طرح های نظیر مسجد محوری، سبک زندگی اسلامی، فرق و مذاهب، حوزه و دانشگاه تعریف و از همه ظرفیت های موجود برای استفاده از آنها فراهم شود.

وی تاکید کرد: شش دستگاه متولی امر فرهنگ در استان فارس عهده دار یک بخش شوند،طی شش ماه آن را به انجام برسانند و بعد بازخورد را بررسی کنند قطعا به اهداف مورد نظر دست پیدا می‌کنند./1325/303/ب3

 

ارسال نظرات