۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۴۶۹۹۷۰
با صدور بیانیه‌های مختلف؛

نهادهای مذهبی خراسان شمالی بر گرامیداشت یوم‌الله 9 دی تأکید کردند

در آستانه یوم‌الله 9 دی نهادها و دستگاه‌های فرهنگی مذهبی خراسان شمالی با صدور بیانیه‌های مختلف از مردم برای حضور پرشور در مراسم گرامیداشت روز ملی بصیرت و میثاق امت با ولایت دعوت کرده‌اند.
9 دی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان خراسان شمالی به مناسبت در پیش بودن نهم دی در بیانیه‌ای، از مردم استان برای حضور باشکوه در مراسم گرامیداشت این روز دعوت کرده است.

در این بیانیه آمده است: 9 دی، نقطه سرنوشت‌ساز تقابل آشکار نظام سلطه و استکبار با اسلام و ولایت مطلقه فقیه بود.

این بیانیه می‌افزاید: حضور عظیم و خروشان مردمی در نهم دی 88، تجلی آشکار هویت و ماهیت انقلاب، یعنی روح دیانت حاکم بر دل‌های مردم بود. حماسه بزرگ نهم دی‌ماه، برگرفته از فرهنگ عاشوراست که مستکبران جهان را تسلیم اراده خود کرد و خشم دشمنان خارجی و ایادی خودفروخته و منافق را برانگیخت.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: این روز بزرگ، نقطه سرنوشت‌ساز تقابل آشکار و همه‌جانبه نظام سلطه و استکبار با اسلام و ولایت مطلقه فقیه در مقطعی بسیار حساس از تاریخ انقلاب اسلامی بود که با حضور آگاهانه و برخاسته از بصیرت و ایمان و اراده الهی ملت ایران، به حماسه‌ای ماندگار، الهام‌بخش و عبرت‌آموز تبدیل شد.

شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و نهاد امامت جمعه خراسان شمالی در پایان با تأکید بر ضرورت صیانت مستمر ملت انقلابی و عاشورایی از نهم دی‌ماه روز تجدید میثاق با ولایت، از مردم باب الرضا (ع) گنجینه معرفت‌ها خواسته تا بار دیگر تجلی عشق و ارادت خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی و اصل ولایت مطلقه فقیه را در مراسم گرامیداشت این روز به منصه ظهور برسانند.

فراخوان عمومی برای شرکت در مراسم یوم‌الله نهم دی‌ماه

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی هم در آستانه فرارسیدن سالروز حماسه ماندگار یوم‌الله نهم دی‌ماه با صدور فراخوانی از مردم قدرشناس باب الرضا- گنجینه معرفت‌ها به‌ویژه نمازگزاران محترم نماز جمعه برای حضور در مراسم محوری گرامیداشت این حماسه جاوید دعوت کرد.

در این فراخوان از عموم مردم ولایتمدار، بصیر و قدرشناس خراسان شمالی دعوت ‌شده تا با حضور دلگرم‌کننده، همیشگی و پرشور خود در مراسم گرامیداشت یوم‌الله 9 دی که در جای‌جای استان خراسان شمالی برگزار خواهد شد؛ در لبیک به ندای مقام عظمای ولایت، حضرت امام خامنه‌ای تجدید میثاقی دوباره داشته و خاطره خوش ولایتمداری و بصیرت خویش در هشتم و نهم دی‌ماه سال 88 را زنده کنند.

بیانیه دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به مناسبت ۹ دی

دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با صدور بیانیه‌ای به مناسبت فرارسیدن ۹ دی؛ روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت» با آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب تجدید پیمان کرد.

در متن این بیانیه آمده است: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی زاییده جوشش و خروش به‌موقع و آگاه مردم است مردمی که پیروی از رهبری فرزانه و اندیشمند را سرلوحه حرکت خود قرار دادند و در برابر آنچه به نام و به عمل ظلم خوانده می‌شد، ایستادند و پس از آن نیز بارها و بارها در برابر هجوم بی‌مهابا و دسیسه‌های دشمنان ایستادگی کردند.

این بیانیه می‌افزاید: فتنه 88 تقابلی سیاسی و جناحی و رقابتی رو در رو نبود، بی‌هیچ شکی زورآزمایی مکرر دشمنان نظام و اسلام بود، زورآزمایی که با تمام اراده می‌خواست بر سد دفاعی و بینش مبارزه خستگی‌ناپذیر ایران اسلامی فائق آید اما حضور میلیونی و متحد مردم ایران اسلامی که با بصیرت عقلی و قلبی و با پیروی از رهبر معظم انقلاب آن موج بحران را فرونشاند و آتش شعله‌ور و خیمه سوز فتنه را خاموش کرد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: وقایع پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری جنگ احزابی بود که کلیت نظام دینی و خاصه اصل مترقی‌ ولایت فقیه که شاکله جمهوری اسلامی را تشکیل می‌دهد، هدف گرفته بود؛ به‌طوری‌که بی‌گمان انتخابات با هر نتیجه دیگری هم که رقم می‌خورد به بهانه‌ای دیگر، باز هم سناریوی آتش در تهران و سراسر کشور عملیاتی می‌شد.

این بیانیه اضافه می‌کند: اما این بار نیز همچون همه مقاطع پس از انقلاب، محاسبات دشمنان و فریب‌خوردگان، اشتباه بود و غائله‌آفرینی آنان که همراه با تجارب آشوب‌های تیر 78 بود، به شکستی مفتضحانه منجر شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: تصور دشمن بحران سازی و تزلزل و ناامنی بود که نه‌تنها آن تنها تصوری واهی بود بلکه زمینه وحدت و همدلی و آگاهی بیشتری را میان مردم ایجاد کرد.

در پایان بیانیه آمده است: کارکنان دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی و اعضا و فعالان این کانون‌ها در سراسر استان، ضمن گرامیداشت حماسه 9 دی و حضور ولایی و آگاه مردم متقی و آزاده ایران اسلامی، با آرمان‌های انقلاب و ولی فقیه تجدید پیمان کرده و اعلام می‌کنند که تا آخرین توان پای ارزشمندی ایستادگی می‌کنند.

بیانیه مشترک شورای هیئات مذهبی خراسان شمالی و تبلیغات اسلامی بجنورد

در آستانه فرارسیدن ۹ دی‌ماه سالروز حماسه بزرگ ملت ایران، شورای هیئات مذهبی استان خراسان شمالی، اداره تبلیغات اسلامی و کانون مداحان شهرستان بجنورد در بیانیه‌ای این روز بزرگ و ماندگار در تاریخ ملت ایران را گرامی داشتند.

در این بیانیه آمده است: تاریخ ۳۳ ساله انقلاب اسلامی مملو از نقاط عطفی است که در اذهان ملت شریف و ولایت مدار ایران اسلامی نقش بسته است؛ و فتنه بعد از انتخابات ریاست جمهوری در سال ۸۸ از دیگر نقشه‌ها و ترفندهای معاندان و مغرضان نظام بود که با بصیرت ملت شریف و شهیدپرور ایران در حماسه ۹ دی‌ماه سال ۸۸ نقش بر آب شد.

این بیانیه ادامه داده است: به‌یقین ۹ دی یکی از الطاف خفیه خداوند متعال به ملت حق‌مدار و ولایت دوست ایران است که التزام عملی به اسلام و فرامین ولی امر مسلمین دارند و با انسجام ملی، مردم‌سالاری دینی را با هدایت پیر و مرادشان امام خامنه‌ای در کشور حاکم کرده‌اند.

این بیانیه می‌افزاید: ملت انقلابی ایران در حماسه ۹ دی با حضور پرشور خود تمامی عملیات روانی استکبار و صهیونیست در فضای غبارآلود فتنه سال ۸۸ را با حماسه‌ای مثال‌زدنی در هم شکستند. در حقیقت این روز را می‌توان انقلاب سوم ایران اسلامی در پاسداری از آرمان‌های والای امام خمینی (ره)، شهدا و نظام مقدس اسلامی دانست.

این بیانیه می‌افزاید: تاریخ، شاهد بر این مدعاست که مردم ایران اسلامی، آنجایی که خطوط قرمز ترسیم‌شده از سوی ولی فقیه و رهبر انقلابشان، رعایت نشود هرگز این موضوع را برنتابیده و با هیچ حزب و جناح و گروهی مسامحه نمی‌کنند.

در ادامه بیانیه آمده است: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بجنورد همراه با شبکه‌های اجتماعی خود، روحانیان و مبلغین و بدنه مردمی شورای هیئات مذهبی استان، کانون مداحان شهرستان، جمعیت بانوان فرهیخته، کانون‌های فرهنگی – تبلیغی، تشکل‌های دینی، ضمن اعلام تنفر از فتنه و فتنه گران ۸۸ و پشتیبان‌های آن یعنی جبهه نظام سلطه که راهبرد نفوذ را پیگیری می‌کنند، اعلام می‌دارد در پشتیبانی و تبیین و دفاع همه‌جانبه از اصول و مبانی نظام، به‌ویژه نعمت ولایت فقیه، لحظه‌ای درنگ ننموده و در برابر هرگونه فتنه داخلی و توطئه‌های خارجی در صحنه حضور داشته و ایستادگی خواهد کرد./9314/303/ب2

ارسال نظرات