۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۴۶۹۹۷۱
مسؤول معاونت تبلیغ حوزه‌ علمیه در خراسان شمالی خبر داد؛

اعزام 90 مبلغه به مدارس خراسان شمالی/ حضور 70 روحانی در مناطق محروم و مرزی

مسؤول نمایندگی معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور در خراسان شمالی از اعزام 90 طلبه و مبلغه خواهر به مدارس استان به‌ منظور اجرای فعالیتهای تبلیغی خبر داد.
حجت الاسلام محمدی - مسؤول نمایندگی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه کشور در استان خراسان شمالی

حجت‌الاسلام جلیل محمدی، مسؤول نمایندگی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه کشور در استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به نتایج و آثار اجرای طرح هجرت در استان، اظهار کرد: طرح هجرت فرصت بی‌نظیری براي توسعه فرهنگ ديني در روستاها و مناطق محروم كشور بوده که در خراسان شمالی هم به‌صورت مطلوبی در حال اجرا است.

وی با اشاره به نقش ویژه روحانیان در جامعه دینی، افزود: روحانیان شرکت‌کننده در طرح هجرت، آموزه‌های دينی و اسلامی را در بستر اجتماع تبليغ کرده و برای ارتقای بعد معنوی مردم مناطق روستایی و محروم تلاش می‌کنند.

حجت‌الاسلام محمدي در ادامه به برنامه‌های آتی طرح هجرت در استان خراسان شمالی پرداخت و از اعزام 70 روحانی مبلغ به مناطق محروم و مرزي استان در قالب طرح هجرت خبر داد.

وی اضافه كرد: اعزام روحانيان بر اساس نيازهاي حوزه‌های تبليغي و در راستاي تعميق فرهنگ اسلامي در اين مناطق صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام محمدی تصريح كرد: در راستاي شناسايي روستاها و مناطقي كه نياز به حضور روحاني در آنها احساس می‌شد 30 روستاي ديگر هم براي اجراي طرح هجرت شناسايي شده‌اند؛ اما بايد بسترهاي لازم براي اعزام روحاني به اين روستاها فراهم شود.

وی با اشاره به چشم‌انداز حوزه علميه براي اعزام مبلغ به مناطق محروم و مرزي استان خراسان شمالی، ادامه داد: اميد است با فراهم شدن بسترهاي لازم در استان تعداد مبلغان اعزامی به مناطق محروم و مرزی به 270 نفر برسد.

حجت‌الاسلام محمدي در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعزام روحاني مبلغ و مبلغه به مدارس استان، اظهار داشت: در راستاي نشر فرهنگ اسلامي، ديني 45 نفر از خواهران مبلغه براي انجام فعاليتهاي تبليغي به مدارس سطح استان اعزام شدند تا با بهره‌مندی از منابع سرشار قرآن و سيره اهل بيت(ع) در مدارس استان به تبليغ و ترويج فرهنگ اسلامي قرآني بپردازند.

وي خاطرنشان كرد: همچنین در راستاي شناخت نيازهاي حوزه‌های تبليغي در مدارس، 45 خواهر طلبه ديگر هم براي اعزام به سطح مدارس استان شناسايي شده‌اند كه با انجام مراحل جذب و فراهم كردن بسترهای لازم براي اعزام اين طلبه‌ها، تعداد مبلغه‌هاي اعزامي به مدارس استان به دو برابر افزايش می‌یابد.

گفتنی است، هجرت، طرحی است که پس از رهنمود رهبر معظم انقلاب برای هجرت روحانیان به مناطق موردنیاز و انجام امور تبلیغی و آموزشی در کشور به‌ صورت جدی آغاز شد و آن‌گونه که حجت‌الاسلام محمدی می‌گوید این طرح در خراسان شمالی از سال ٧۶ آغاز شده است.

با وجود فعالیت این روحانیان، اکنون روستاهای زیادی در استان متقاضی حضور روحانی هستند اما به علت نبود بودجه اعزام صورت نمی‌گیرد، همچنین در حال حاضر خانه عالم در شماری از روستاهای خراسان شمالی ساخته شده اما برخی از این خانه‌ها روحانی ندارند.

استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور حدود ٨۵۰ روستا و آبادی دارای سکنه دارد که ٢۰۰ روستا از این تعداد بیش از ۵۰۰ خانوار جمعیت داشته و آمادگی استقرار روحانی را دارند اما با وجود این، کمبود اعتبار مانع از اعزام روحانی مبلغ به این روستاها شده است.

اگرچه اجرای طرح هجرت بلندمدت بر اساس تصمیم شورای سیاستگذاری هجرت بلندمدت بر عهده معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم واگذار شده اما در اجرای این طرح ادارات کل تبلیغات اسلامی هر استان بر اساس نتایج آمایش سرزمین، تحقیقات میدانی، شرایط بومی و سایر اطلاعات مرتبط با مناطق مورد فعالیت، روحانیان اعزامی را ساماندهی و تقویت فکری و اطلاعاتی می‌کنند./9314/302/ب2

ارسال نظرات