۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۴۶۹۹۷۴
شریعتمداری:

برجام نه تقریبا که تحقیقا هیچ نتیجه‌ای نداشت

حسین شریعتمداری گفت: برای هر حرکتی نظیر فتنه 88، باید سنگ بنای این حرکت را خواص آلوده آن جامعه بگذارند که ویژگی آنها شناسنامه سیاه و تابلوی خاکستری است.
حسین شریعتمداری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشستی با عنوان از فتنه دیروز تا نفوذ امروز به همراه مراسم بزرگداشت حاج حسن شایانفر، شامگاه دوشنبه 6 دی ماه در دانشگاه امام صادق(ع) تهران با سخنرانی حسین شریعتمداری، مدیر مسؤول روزنامه کیهان برگزار شد.

در ابتدای این نشست حسین شریعتمداری با اشاره به اتفاقات و حوادث سال 88 گفت: برای هر حرکتی نظیر فتنه 88، باید سنگ بنای این حرکت را خواص آلوده آن جامعه بگذارند که ویژگی آنها شناسنامه سیاه و تابلوی خاکستری است.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان بیان داشت: در فتنه 88، افرادی نظیر مشاور سرویس جاسوسی انگلیس در پوشش آکادمیک دوبار جهت برگزاری کارگاه آموزشی به ایران آمد، که پیشنهاد ایجاد شبکه اینترنتی از طرف او بوده، همچنین فردی از مکتب فرانکفورت که مشهورترین نظریه پرداز نافرمانی است و لقب انقلابیون مأیوس را پیشنهاد داده بود یا ریچارد رورتی برجسته‌ترین نظریه‌پرداز عملیاتی سیا با موضوع کاری جنگ‌های عقیدتی، در جریانات و خط مشی فتنه دست داشتند.

وی در ادامه افزود: مانوئل کاستلز پایه‌گذار مرکز دیپلماسی عمومی و عضو کمیته خطر، استاد دانشکاه برکلی و اندیشمند حوزه پلورالیسم دینی به دعوت ابطحی و تیموتی کارتر ارائه دهنده نظریه چانه زنی از بالا و فشار از پایین و از رهبران جنبش همبستگی لهستان و یا جورج سوروس با آقای خاتمی و عوامل فتنه مثل آقای عطریانفر در ارتباط بودند.

شریعتمداری در اشاره به 3 مقوله مهم، ابراز داشت: نیاز امروز ما این است که نقشه راه دشمن که اصلی‌ترین آن براندازی جمهوری اسلامی است و همچنین نقشه راه نظام را بشناسیم و مواضع و عملکردها بین این دو خط را مقایسه کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: مقام معظم رهبری تغییر رفتار را همان تغییر ساختار می‌دانند و می‌فرمایند، آنها حتی حاضرند که ساختار عوض شود، حتی اگر یک آخوند بالای سر سیستم باشد و بماند؛ خطر اصلی از نظر ایشان (نقطه حساس) نفوذ در مراکز تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری به جهت تغییر باورهای مردم، تغییر محاسبات در مسؤولین و تغییر در مراکز تصمیم‌سازی و تصمیم گیری است که باعث تهاجم به بنیادهای انقلابی می‌شود.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان ابراز داشت: در یک کلمه جنگ نرم، خالی‌سازی نظام از درون است که در نهایت نتیجه باعث تبعیت می‌شود؛ عامل نفوذی در مراکز و کانون‌های‌ حساس مواضع خود را به مرور مطرح می‌کند، درست بر عکس نفوذی که برای انفجار از اول تا انتهای کار، کاملاَ همرنگ است و بروزی از خود نمی‌دهد.

وی در ادامه ابراز داشت: برجام تقریباَ نه، بلکه تحقیقاَ هیچ نتیجه‌ای نداشت، جز اینکه بار دیگر بدعهدی آمریکا را نشان داد؛ قرار بود تحریم‌ها برداشته شود که هیچ یک برداشته نشد، یا از مسائل مهم دیگر مسأله تحریم بانکی است، که آن‌ها اصلاَ ال‌سی باز نمی‌کنند؛ الان آقای عراقچی کجاست؟!

شریعتمداری گفت: می‌گویند توافق باعث شد سایه شوم جنگ برداشته شود و از این حرفشان این‌طور برداشت می‌شود که انگار ما چیزی نمی‌فهمیم، این در حالی است که خود آمریکایی‌ها می‌گویند شرایط این کار را ندارند؛ آقایان اصرار دارند برجام را به عنوان الگو در بقیه موارد پیاده کنند، باید گفت از همین برجام چه چیزی گرفتیم که می‌خواهیم آن را مدل کنیم؟!

وی در پایان با اشاره به دشمنی آمریکا با نظام اسلامی بیان داشت: خود آمریکایی‌ها هم می‌خواهند مردم بدانند که مشکلات‌شان از جانب آنها بوده تا به صورت فرشته نجات بازگردند و ما را به گوشه رینگ ببرند؛ دشمن همه مراکز حساس قدرت را هدف قرار گرفته، آن وقت می‌گویند موشک می‌خواهیم برای چه؟! ژاپن را ببینید، آلمان را ببنید. اینها نگاه نمی‌کنند که آلمان خود تسلیحات می‌فروشد!/966/پ201/ج

ارسال نظرات