۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵
کد خبر: ۴۶۹۹۷۷
با حضور 80 ملیت؛

همایش «راهكارهاي تعامل حرم رضوي با فعالان فرهنگي بين الملل» برگزار شد

همایش «راهكارهاي تعامل حرم مطهر رضوي با فعالان فرهنگي بين الملل» با حضور 80 ملیت در مشهدالرضا(ع) برگزار شد.
حجت الاسلام حسینی در همایش «راهكارهاي تعامل حرم رضوي با فعالان فرهنگي بين الملل»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، «همایش راهکارهای تعامل حرم مطهر امام رضا(ع) با فعالان فرهنگی در عرصه بین الملل» دوشنبه شب، در جوار حرم مطهر رضوی با حضور بیش از 80 مؤسسه فرهنگی از سراسر جهان در حرم رضوی برگزار شد.

این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی، علی اکبر ولایتی مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل، محمد رضا باقري معاون امور بين الملل بعثه مقام معظم رهبری، حجت الاسلام محمد سالار معاون بین الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع) و جمعی از دست اندرکاران آستان قدس رضوی برگزار شد.

همایش «راهکارهای تعامل حرم رضوی با فعالان فرهنگی بین الملل» از سوی اداره مدیریت امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی در بنیاد پژوهش اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام سید جلال حسینی، دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی ضمن خیرمقدم به مهمانان برگزاری این همایش را اتفاق میمون و مبارکی خواند و گفت: 160 فعال و شخصیت نخبه فرهنگی تأثیرگذار با ملیت های مختلف از 80 کشور جهان در مشهدالرضا گردهم آمده اند تا با هم میثاق همگرایی ببندند.

وی افزود: در شرایط کنونی جهان و دنیای اسلام و با توجه به تراکم هجمه علیه اسلام ناب، معرفی شاخصه ها و مؤلفه های امام راحل، در راستای همگرایی و همسویی مسلمانان جهان ضروری به نظر می رسد.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: نشر و گسترش معارف انقلاب به صورت پراکنده در دنیا دیده می شود اما همگرایی، انسجام، وحدت رویه، گفتمان جریان ساز به تبع همگرایی مسلمانان نیز ضروری است.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: بنا به تأکید رهبر معظم انقلاب ظرفیت بی بدیل حرم مطهر امام رضا(ع) در نشر و گسترش این هم افزایی ها و نشست ها بیش از پیش باید باشد.

حجت الاسلام حسینی مطرح کرد: آستان قدس رضوی در عرصه فرهنگی بین المللی رویکرد سیاسی و حیاتی اتخاذ کرده که استقبال و توجه حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی به این امر بیانگر جدیت این سیاست حیاتی است.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی عنوان کرد: چهار کمیسیون در قالب این همایش تشکیل می شود و به موضوعاتی نظیر گفتگوی بین ادیان، ایجاد شبکه حسینی، بررسی راهکارهای آستان قدس برای شناخت اسلام و تازه ملسمانان پرداخته می شود./1308/202/ب2

ارسال نظرات