۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۴۷۰۰۴۳
رییس ستاد بزرگداشت نهم دی:

حماسه 9 دی از نظام، رهبری و روح انقلاب اسلامی دفاع کرد

رییس ستاد بزرگداشت نهم دی با اشاره به هدف حماسه نهم دی، گفت: حماسه نهم دی از نظام، رهبری و روح انقلاب اسلامی دفاع کرد و 9 دی، تجلی بصیرت و نفوذ ناپذیری مردم ایران شعار امسال حماسه نهم دی است.
محمد علی نائینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی محمد نائینی رییس ستاد بزرگداشت نهم دی در نشست خبری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که بعد از ظهر امروز سه شنبه برگزار شد با اشاره به هدف اصلی بزرگداشت حماسه نهم دی، گفت: بازخوانی فتنه 88 که به عنوان بزرگرترین و خطرناکترین چالش جمهوری اسلامی ایران تلقی می شود و نقشی که این حماسه در برطرف کردن آن فتنه داشت از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: این حماسه برای مقابله با چالش های جدید الگویی برای نیروهای انقلابی است، در این حماسه قدرت مردمی و ظرفیت های نظام جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشته شد، به تعبیر رهبری حماسه نهم دی بدون برنامه ریزی و سازماندهی بوده است، قدرت فکر مردم پشتوانه این حرکت بود.

نائینی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: تعبیر رهبری این بود که حماسه نهم دی از هیچ جا برنامه ریزی و سازماندهی نشده است، این حماسه دربرگیرنده تمام سلایق و گروه ها بود، حماسه نهم دی برای دفاع از نظام و رهبری و روح انقلاب اسلامی بود، حماسه نهم دی مورد اعتراف تمام رسانه های غربی بوده و هیچ کس نتوانست بزرگی این حرکت را انکار کند. اگر آن حماسه رخ نمی داد امروز شاید شاهد سقوط نظام بودیم یا اینکه امنیت در کشور وجود نداشت، نتیجه تمام انقلاب های رنگی فروپاشی یا ضعف و بی ثباتی درونی بوده است.

وی ادامه داد: مساله فتنه 88 براساس اسناد و اظهارات سیاستمداران غربی و فتنه گران دعوای سیاسی میان دو یا چند کاندیدای انتخابات نبود، همچنان که در تظاهرات بیان کردند انتخابات بهانه است و اصل نظام نشانه است، فتنه گران با شعارهای خویش اهداف خود را نشان داده و مهار فتنه بدون حضور سیاسی مردم وجود نداشت.

رییس ستاد بزرگداشت نهم دی، گفت: اگر این حماسه رخ نمی داد همچنان کشور بی ثبات بوده و بی‌ثباتی تداوم پیدا می کرد، قطعا آنچه که عامل اصلی شکل گیری حماسه نهم دی تلقی می شود روح ایمان و بصیرت مردم بود و به تعبیر رهبری اقدام به لحظه مردم بود، بصیرت سیاسی مردم و بخشی از نخبگان جامعه، هدایت های رهبری و اقدامات فتنه گران در توهین به مقدسات مردم مانند امام حسین و عزیمت نقطه تقابل از انتخابات به نظام اسلامی ازجمله عوامل حماسه نهم دی است.

وی افزود: پس از حماسه نهم دی سطح بصیرت ها افزایش پیدا کرد، جنگ نرم باور شد، خواص بی بصیرت شناخته شد، مردم چهره واقعی سیاستمداران جاه طلب را شناختند، دشمن به برکت حماسه 9 دی ناامید شد و پیوند نظام را رهبری و عاشورا مستحکم تر شد، فتنه 88 خسارت های مالی اجتماعی و معنوی فراوانی را به نظام وارد کرد، تفرقه و جامعه را دوقطبی کرد، زمینه های نفوذ دشمن و  تحریم های جدید را برای کشور ایجاد کرد، این پیام را به دشمن داد که با فشارهای متنوع و جدید می توان ملت ایران را خسته کرد و نظام جمهوری اسلامی را تضعیف کرد، برای ضد ایرانیان بستر آشوب را فراهم کرد.

رییس ستاد بزرگداشت نهم دی، در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: فتنه 88 به مردم سالاری دینی که مؤلفه اصلی نظام است خدشه وارد کرد، فتنه با آشوب وجهه نظام را خدشه دار کرد، فتنه به دشمن این پیام را رساند که نظام از دورن قابل تغییر است، براساس اعتراف غربی ها به آنان مشاوره تحریم های اقتصادی داده شد، وحدت و امنیت کشور خدشه دار شد.

وی افزود: در برزگداشت حماسه نهم دی هدف ستاد مانند سالهای قبل تبیین و تحلیل ابعاد فتنه 88 است، عده ای اصرار دارند از فتنه نام برده نشود، پاسخ به سوالات و شبهات و جلوگیری از اقدامات احتمالی ازجمله اقدامات ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی است.

نائینی با بیان اینکه بصیرت گره گشای مشکلات و نقطه مقابل غفلت است، تصریح کرد: تبیین روح حماسه نهم دی، تبیین ظرفیت های این حماسه، تقویت روحیه حماسی و انقلابی در جامعه به عنوان یک عنصر اصلی از جمله اقدامات ستاد بزرگداشت نهم دی است.

نهم دی، تجلی بصیرت و نفوذ ناپذیری مردم ایران

رییس ستاد بزرگداشت نهم دی با بیان اینکه آنچه برای بسیاری تلخ است تقویت روحیه انقلابی مردم است، تاکید کرد: دشمن دست از فتنه گری دست بر نمی دارد، دشمن در ابزارها تجدید نظر می کند و نظام را با چالش های جدید مواجه می کند، جریان بصیرت، تبیین و روشنگری نسبت به نقشه های جدید یک رویه همیشگی است، به خطر نفوذ و استحاله روحیه انقلابی در جامعه باید توجه جدی کرد.

وی ادامه داد: هفتمین سالگرد بزرگداشت نهم دی امسال با شعار «نهم دی، تجلی بصیرت و نفوذ ناپذیری مردم ایران» برنامه ریزی شده است.

رییس ستاد بزرگداشت نهم دی با اشاره به مهم ترین اقدامات ستاد بزرگداشت نهم دی، گفت: امسال با نگاه روشنگری و آگاهی بخشی آغاز شده است، برگزاری نمایشگاه های آثار تجسمی، نشست های شب شعر، انتشار کتب و نرم افزارهای مختلف با کمک شرکت های مختلف، اعزام سخنرانان و برپایی تجمعات مختلف با رویکرد روشنگری ازجمله تجمعات مراکز استان ها، خطبه های نماز جمعه در سوم و هفتم دی ماه، تجمع 10 هزار نفری حوزه علمیه تهران در مصلی تهران با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ازجمله اقدامات ستاد بزرگداشت نهم دی خواهد بود.

وی ادامه داد: «همایش ملی ایران، آمریکا تسلیم و مقاومت» از سوی سازمان بسیج اساتید کشور برگزار خواهد شد، جشنواره فرهنگی آوای وحدت، همایش تبیین خسارت های فتنه در حوزه سلامت از سوی بسیج پزشکان، برگزاری 30 کنگره شعر در کل کشور، برگزاری گالری عکس از سوی خانه عکاسان نیز ازجمله این اقدامات است.

نائینی گفت: تمام شبکه های رادیویی و تلوزیونی برنامه هایی را در این زمینه پیش بینی کرده اند، دومین همایش علمداران بصیرت با تجلیل از چهره های فرهنگی با موضوع نهم دی که در آن 15 نفر از افراد شاخص از فعالان هنری و رسانه ای تجلیل خواهد شد.

وی افزود: برپایی بیش از 6 هزار همایش تحلیل و تبیین به صورت فراگیر با حضور تحلیلگران در تمام شهرهای کشور، رسانه های مکتوب نیز برنامه ویژه در نظر گرفته اند، ساماندهی بیش از 5 هزار وبلاگ، اکران فیلم های جشنواره عمار، بیش از 200 نشست ادبی و شب شعر در کل کشور، نشست هایی در مساجد کشور از جمله این اقدامات است.

رییس ستاد بزرگداشت نهم دی ادامه داد: اعزام 150 سخنران از سوی ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی برای نشست های سراسر کشور برنامه ریزی شد، اجرای 15 برنامه شاخص هنری در فرهنگسراهای تهران، انتشار کتب و مقالات و ویژه نامه ها با موضوع روشنگری، انتشار کتاب چکیده دایره المعارف، بیش از 20 مستند تولیدی جدید در بخش های مختلف از رسانه ملی پخش خواهد شد، برگزاری مسابقات مختلف مقاله نویسی و کتابخوانی از جمله اقداماتی است که تاکنون برای بزرگداشت حماسه نهم دی انجام شده است.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چه افرادی فتنه و حماسه نهم دی را انکار می کنند، گفت: افرادی که در عملیات اصلی فتنه نقش آفرینی کرده اند همچنان حیات سیاسی در کشور و در دستگاه های اجرایی کشور حاضر هستند به راحتی فتنه را انکار کرده و واقعیت حرکت مردم را کتمان می کنند، متاسفانه برخی فتنه 88 را به عنوان دعوای چند کاندیدا بیان می کنند، درصورتی که غربی ها اظهار می کنند ما با تمام ظرفیت به میدان آمدیم ولی نتیجه مطلوب را نگرفتیم. همچنان که برخی جنگ نرم و نفوذ را در کشور باور ندارند فتنه 88 و حماسه نهم دی را قبول ندارند.

بزرگی واکنش مردم در نهم دی کمتر از فتح خرمشهر نبود

نائینی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه برخی از مسؤولان از جمله استاندار ایلام اعلام کردند که در مراسم بزرگداشت نهم دی حضور نخواهند یافت و علت این امر چیست، گفت: این ها همان افرادی هستند که در سال 88 همین رویکرد را داشتند، این افراد فهم مطلوبی از فتنه ندارند، فتنه 88 را یک اقدام براندازانه نمی دانند و فهم صحیحی از حرکت انقلابی مردم ندارند زیرا که واکنش مردم در نهم دی 88 بزرگی کمتر از فتح خرمشهر نداشته است./201/811/ب1

ارسال نظرات