۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۴۷۰۰۶۷

جای خالی حماسه‌ ۹ دی در سینما احساس می شود

تهیه‌کننده سینما گفت: ملت ایران در ۹ دی سال ۸۸ حماسه‌ای خلق کرد که سبب نابودی فتنه در این سرزمین شد، اما این حماسه در سینمای کشورمان جایی ندارد.
9 دی

به گزارش خبرگزاری رسا، علی‌رضا سجادپور، تهیه‌کننده سینما درباره کم کاری سینما در پرداختن به حماسه ۹ دی اظهار کرد: در سال ۸۸ فتنه‌ای در کشور رخ داد که به مدد ملت انقلابی کشورمان، خنثی شد و امروز ما از آن به عنوان حماسه ۹ دی نام می‌بریم، اما این حماسه که اتفاقاً پتانسیل بسیاری بالایی برای تبدیل شدن به کار‌های سینمایی داراست در سینمای کشورمان آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

وی افزود: نکته تاسف‌آورتر اینجاست، وقتی فیلمی در این زمینه تولید می‌شود با عکس‌العمل شدید عده‌ای مواجه شده! به‌نحویکه برخی عوامل آن فیلم‌ها، حتی امکان کار کردن در سینما را هم پیدا نمی‌کنند. برای مثال از دو فیلم «قلاده‌های طلا» و «پایان نامه» نام می‌برم که با آزار جریانات مخالف مواجه شد، این غرض‌ورزی‌ها در شرایطی است که این دو فیلم به ویژه «قلاده‌های طلا» جزء آثاری فاخر سینما به لحاظ کمی و کیفی محسوب می‌شوند.

تهیه‌کننده فیلم «شکلات تلخ» ادامه داد: اتفاقاتی که برای دو کار (پایان نامه و قلاده‌های طلا) رخ داد باعث شده، سینماگرانی که دغدغه کار کردن در این حوزه را دارند دچار دلسردی شده و سعی کنند در ادامه راه، تنها به موضوعات خنثی بپردازند، این مسئله نیز آسیبی جدی برای سینمای کشورمان است و باید به آن به صورت جدی توجه شود، والا دیگر رویدادهای معاصر هم در سینما مغفول خواهند ماند.

وی در پایان تصریح کرد: اینکه جریانات مخالف در سینما چه گروه و دسته‌ای هستند بحثی است که نمی‌خواهم در شرایط موجود آن را باز کنم، اما همین اندازه می‌گویم که جریان تریبون‌دار و نسبت‌دار در شاخه‌های صنفی با فیلم ساختن در حوزه ۹ دی چندان همراه نیستند/872/102/ب3

ارسال نظرات