۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۴۷۰۱۲۳
رییس سازمان بسیج طلاب کشور:

هنوز برخی آقایان باور نکرده‌اند که تمدید تحریم‌ها نقض برجام است

رییس سازمان بسیج طلاب کشور گفت: متأسفانه هنوز برخی آقایان باور نکرده‌اند که تمدید جدید تحریم‌ها نقض برجام است حال آنکه همه مردم و مسؤولان باید توجه عملی به بیانات رهبری مبنی بر بی اعتمادی به دشمن و تکیه بر توان داخلی داشته باشند.
رییس بسیج طلاب کشور

به گزارش خبرگزاری رسا در شاهرود، حجت الاسلام محمود محمدی شاهرودی در همایش گرامیداشت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس روستای ابرسج که به همت پایگاه شهید مطهری حوزه بسیج مساجد و محلات کربلا در مسجد صا حب الزمان(عج) روستای ابرسج شاهرود برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا اظهار داشت: خداوند می‌فرماید، ای مؤمنان وقتی خدا و رسول خدا شما را فراخواندن اجابت کنید که این اجابت به شما حیات می‌دهد وشما را زنده می‌کند؛ و این چه حیاتی است که اگر کسی اجابت خدا را قبول کند زنده خواهد شد و چه عواملی سبب می‌شود به حیات برسیم.

وی با اشاره به سه عامل مهم اجابت افزود: اولین عامل ولایت پذیری میباشد که مولا امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید " ولایت انسان را زنده می کند و به انسان حیات می‌دهد"، اگر به حقوق امام و امت توجه نداشته باشیم ولایت پذیری ما دچار مشکل میباشد و اولین حق امام و ولی است که کلام و سخن ولی شنیده شود و به آن عمل و اطاعت شود.

حجت الاسلام محمدی شاهرودی خاطر نشان کرد: امام صادق(ع) در بیانی می‌فرماید، یک عده فکر می کنند یا اعتقاد دارند من امامشان هستم اما من امام اینها نیستم زیرا در جلسات خود کلام منِ امام را تفسیر دیگر می‌کنند،من امام کسی هستم که از من اطاعت کند ،امروز هم همین است، سخنرانیهای مقام معظم رهبری که نسخه شفابخش جامعه است عمل می‌خواهد اما گروه های مختلف به نفع خود تفسیر می‌کنند.

وی تصریح کرد: این تحریمهای داماتو نقض برجام است و هنوز خیلی از آقایان باورشان نشده است، از این رو همه آحاد جامعه اعم از مسؤولان و مردم باید حرف امام را بشنوند و عمل کنند، آقا می فرماید اتکا به توان داخلی و تولید ملی و داخلی جهت پیشرفت کشور؛ پس امام و پیامبر اطاعت می‌خواهند، هر قدر از ولایت فاصله بگیریم از حیات طیبه دور شدیم.

رییس سازمان بسیج طلاب کشور ادامه داد: دومین عامل که سبب حیات جامعه و مردم میشود جهاد در راه خدا می‌باشد که شهدا و شما رزمندگان عزیز به آن عمل کرده اید که این جهاد به انسان عزت می‌دهد.

وی اضافه کرد: سه نوع جهاد وجود دارد، جهاد اصغر، جهادی که شهدا و رزمندگان انجام داده اند و جهاد اکبر که پیامبر اکرم(ص) بعد از یکی از جنگها فرمودند جهاد اصغر را شما به خوبی انجام داده اید ولی جهاد مهمتر جهاد اکبر می‌باشد که مبارزه با نفس است که نمونه بارز این دو جهاد را می‌توان در رزمندگان و مدافعان حرم در عصر کنونی دانست.

حجت الاسلام محمدی شاهرودی بیان کرد: به یقین رزمندگان مدافع حرم در جهاد با نفس پیروز شده اند و از همه چیز خود گذشته اند که وارد جهاد اصغر شده اند که واقعآ در هر دو جهاد موفق شده اند.

وی با اشاره به جهاد کبیر که رهبر معظم انقلاب در خرداد ماه فرمودند گفت: جهاد کبیر امروز یعنی مبارزه با سلطه و استکبار جهانی و نفی آن و مهمتر از آن که بر همه ما لازم است، جهاد بزرگ یعنی جهاد فرهنگی می‌باشد و رسالت همه ما جهاد فرهنگی که به مراتب از جهاد اصغر مهمتر می‌باشد است.

رییس بسیج طلاب کشور تأکید کرد: بسیجیان افسران جهاد فرهنگی می‌باشند که باید در هر جا و هر مسؤولیت بصیرت فرهنگی داشته باشید.

گفتنی است در این مراسم که با حضور خانواده شهدا، رزمندگان و بسیجیا ن پایگاه بسیج روستا و حضور معاونت بسیج فرهنگیان کشور و مسؤول تعلیم وتربیت سپاه شاهرود برگزارشد، جمع خوانی قرآن توسط برادر بسیجی کربلایی محمدتقی سلمانی برگزار و درادامه برنامه حسن عباسی رزمند و راوی هشت سال دفاع مقدس به راویگری دفاع مقدس پرداخت و کربلایی احمد شکری به مولودی خوانی پرداخت و در ادامه این مراسم از سه تن از بسیجیان پایگاه که در مسابقات قرآنی حائز رتبه شده بودند با اهدا هدیه تقدیر و تشکر شد./101/977/ب1

ارسال نظرات