۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۴۷۰۱۴۰
رئیس سازمان نشر آثار وارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس:

دشمن در پی انحراف اقتصاد مقاومتی و جهاد فرهنگی است

رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: امروز موضوع اقتصاد مقاومتی و جهاد فرهنگی از مهم ترین موضوعاتی است که دشمنان داخلی و خارجی تلاش و هماهنگی برای انحراف این دو رویکرد انقلابی از مسیر واقعی خود دارند.
مریم مجتهدزاده

مریم مجتهدزاده رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اهداف پیدا و پنهان رسانه‌های بیگانه و جریان‌های غرب‌گرای داخلی در ناکارآمد معرفی کردن نظام اسلامی، گفت: نظام اسلامی در ارائه ایده ­های بکر و اصیل به منظور پویایی حوزه ­های گوناگون حیات اجتماعی همواره کارآمد و پیش­رو بوده است به نحوی که خلاقانه ترین رویکردها را می­ توان در مسیر خیزش­ها و جنبش­های برخاسته از این نظام رهگیری کرد.

وی افزود: در شرایط موجود جریان­های استکباری تلاش دارند که با بازی­های رسانه ­ای اصل وجود نظام اسلامی را در ارائه راهکارها و ایده­ های اصیل پیشرفت و تعالی زیر سوال ببرند و با قرار دادن این نظام در یک جریان رسانه انزوا و تردید، ناکارآمدی آن را به اثبات برسانند.

ناکارآمد نشان دادن نظامی اسلامی برای رسیدن به استعمار و استبداد است

مجتهدزاده با اشاره به چند هدف این حرکت رسانه ­ای با توجه به شرایط معاصر جامعه جهانی، عنوان کرد: تحت تأثیر قرار دادن جامعه تشنه جهانی با رویکرد عدم کارآمدی اسلام، ایجاد فضای ناامیدی و یأس در میان مردم، ایجاد تلقی استکبارباوری در جامعه جهانی، فراهم آوردن زمینه استعمار فرهنگی سیاسی اقتصادی نظامی و ... ملت­ها، ظرفیت ­سازی به منظور جایگزین ساختن نظام استبدادی و استکبار در میان ملت­ها از جمله اهداف رسانه‌های استکباری در ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی ایران است.

رییس سازمان نشر آثار وارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس، درباره چگونگی مقابله با این خطر مرموز اظهار داشت: در چنین شرایطی یک گفتمان نخبگانی در سطح خواص، یک حرکت و جریان‌سازی در سطح اقشار جامعه و یک حرکت رسانه­ ای اصیل و هدفمند در سطح رسانه­ ها و جامعه تبلیغاتی لازم است که بتواند مجموعه­ ای هماهنگ را در مسیر مقابله با این جریان خزنده ایجاد کنند.

وی افزود: بدون تردید این نقش­ها هریک مستلزم بایسته­ ها و برنامه‌ریزی­های اصولی و هدفمند است که لازم است با عنایت به ویژگی­های اصیل گفتمان‌سازی و جریان‌سازی آنها را دنبال کرد و در مسیر صحیح هدایت کرد.

مجتهدزاده بیان داشت: این نقش­ه ای سه‌گانه با محوریت نخبگان، اقشار مردم و رسانه­ ها باید تمامی هویت کارکردی خود را از متن مفاهیم ناب اسلامی استخراج کند تا بتوانند اثر گذاری مناسبی در این عرصه داشته باشند.

دشمنان داخلی و خارجی برای انحراف اقتصاد مقاومتی و جهاد فرهنگی تلاش می‌کنند

رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس افزود: امروز موضوع اقتصاد مقاومتی و جهاد فرهنگی از مهم ترین موضوعاتی است که دشمنان داخلی و خارجی تلاش و هماهنگی برای انحراف این دو رویکرد انقلابی از مسیر واقعی خود دارند، این دو موضوع مهم و اساسی که در بسیاری از ابعاد مؤلفه‌ها و شاخص‌های آنها به هم تنیده و پیوسته است باید به صورت هماهنگ و هدف­گذاری شده مورد بررسی قرار گیرند.

وی با بیان اینکه پویایی اقتصاد مقاومتی و جهاد فرهنگی استراتژی‌های بسیاری برای نظام اسلامی دارد، عنوان کرد: در این میان دفاع مقدس و همه برنامه­ ریزی­ها و خلاقیت­های مندرج در آن یک استراتژی تمام عیار به منظور طراحی فرهنگی و اقتصادی را در اختیار سیاستگذاران، مجریان و اقشار اجتماعی قرار می­ دهد.

مجتهدزاده افزود: هویت‌مندی این استراتژی و شأن والای آن در نظام اسلامی نشان می­ دهد که اگر به درستی نسبت به شناخت رهیافت­ها و نقشه مندرج در آن اقدام شود؛ می‌توان به ظهور و بروز یک گفتمان، ساختار و جریان هدفمند در حوزه­های فرهنگی و اقتصادی امیدوار بود.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: رهیافت دفاع مقدس این قابلیت را دارد که بتواند نیازها چالش­ها و عوامل درونی و بیرونی مؤثر را در اختیار قرار دهد تا بتوان با تبیین درستی از وضعیت موجود نسبت به احصا مقدمات و مؤخرات لازم اقدام کرد.

وی بیان داشت: اگر امروز می­ خواهیم یک زمینه سازی مناسب به مظور نیل به اقتصاد مقاومتی و جهاد فرهنگی برداریم؛ بدون تردید دفاع مقدس مطمئن ­ترین و بهترین مسیر را پیش روی ما قرار می دهد.

مجتهدزاده در پایان خاطرنشان کرد: این دوران با شکوه یک تجلی مناسب از خواستن­ها و توانستن‌ها است و درسی بزرگ برای آنهایی است که چه در داخل و چه در خارج از کشور با پیروی از جریان­های غرب­گرا به دنبال انزوای نظام اسلامی هستند، نظامی که به یقین با رهیافت جهان‌شمول خویش می­ تواند جامعه جهانی را در مسیر تحولی متعالی به پیش ­برد./302/807/ب1

ارسال نظرات