۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۴۷۰۱۴۹

​چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

تأسیس موزه آثار امام خمینی(ره) در تبریز، تغییر آدرس اینترنتی جشنواره مطبوعات استان، برگزاری جشنواره ایده ها و فرصت ها در تبریز و مراسم اربعین جان باختگان قطار تبریز مشهد از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه فرهنگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، صادق نجفی، شهردار تبریز امروز در جمع خبرنگاران از ایجاد موزه آثار امام خمینی(ره) در این شهر خبر داد و اظهار داشت: این موزه ارزشمند، مهم‌ترین شاخص انقلابی و اسلامی در برنامه های گردشگری تبریز 2018 است.

وی افزود: این موزه از برنامه های ویژه شهرداری در تقویت شاخص‌های اسلامی گردشگری تبریز 2018 است که با هماهنگی‌ها و بسترسازی‌های لازم، به نتیجه رسیده و به زودی عملیاتی می شود. این موزه، محتوای ارزنده‌ای از آثار، اندیشه‌ها و مکتوبات امام راحل بوده و از نظر جذابیت‌های محتوایی و پژوهشی، نفیس و ماندگار است.

شهردار تبریز یادآور شد: تبریز به تعبیر رهبر معظم انقلاب همواره موقعیت‌شناس بوده و در پرشورترین دوره‌های مبارزاتی، با قیام خونین 29 بهمن 56، پشتیبان رهبری امام(ه) بوده است، بنابراین موزه آثار امام خمینی(ره)، موید ارتباط تاریخی و قلبی این شهر با اندیشه‌‌های جاودان پیر جماران خواهد بود.

نجفی ادامه داد: موزه آثار امام خمینی(ره) در تبریز، پس از موزه‌هایی که در شهرهای خمین و تهران ایجاد شده، سومین موزه مرتبط با آثار و اندیشه‌های ایشان است. با برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی های به عمل آمده، پیش‌بینی‌های لازم برای ثبت رسمی این موزه در حال پیگیری است و در آینده‌ای نزدیک، موزه‌ فاخر دیگری به مجموعه جذابیت‌های تاریخی و انقلابی شهر تبریز افزوده خواهد شد.

آدرس اینترنتی جشنواره مطبوعات آذربایجان شرقی تغییر یافت
آدرس اینترنتی سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری آذربایجان شرقی تغییر یافت. آدرس اینترنتی این جشنواره از azarsh.pressfestival.ir به azsh.pressfestival.ir تغییر یافته است.

سومین دوره جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری فعال در حوزه استان به میمنت سال 'اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل' برگزار می شود. از این رو با هدف تمهید زمینه پویایی و نشاط مطبوعاتی، افزایش رقابت موثر و سازنده در تعالی و توسعه محتوایی مطبوعات استان، ازعموم خبرنگاران و روزنامه نگاران و عکاسان خبری برای ارسال آثارخود به این جشنواره دعوت به عمل می آید.

برگزاری جشنواره ایده ها و فرصت ها در تبریز
دومین جشنواره ایده ها و فرصت ها با موضوع پیشگیری از جرم در تبریز برگزار می شود. این جشنواره در محورهای طراحی بازی یارانه ای، طراحی نرم افزارهای تلفن همراه و طراحی نرم افزارهای رایانه ای برگزار خواهد شد.

این جشنواره با محوریت خانواده بهنجار و پیشگیری از آسیب های حوزه خانواده، پیشگیری از انواع اعتیاد، پیشگیری از تخلفات رانندگی و ترویج فرهنگ آمد و شد سالم، پیشگیری از سرقت، پیشگیری از جرایم فضای مجازی و سایر آسیب های اجتماعی است. 

گفتنی است، مهلت ارسال به دبیرخانه این جشنواره ۲۴ دی ماه تعیین شده و زمان برگزاری جشنواره نیز ۱۲ تا ۱۵ بهمن ماه امسال است.

مراسم اربعین جان باختگان قطار تبریز _ مشهد برگزار می شود
نشست هماهنگی برای برگزاری مراسم اربعین زائران پرکشیده حریم رضوی، با حضور روسای شورای هیئات مذهبی تبریز، کانون مداحان، بسیج مداحان، نمایندگی آستان قدس رضوی، نماینده شورای اداره کل راه آهن آذربایجان شرقی و مسئولان مجمع سرپرستی دستجات تبریز، در محل اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

بر این اساس در این نشست هماهنگی مقرر شد، مراسم اربعین و بزرگداشت زائران پرکشیده حریم رضوی که در سانحه قطار تبریز- مشهد جان خود را از دست دادند، روز چهارشنبه(۱۵دی)از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در مسجد صاحب الامر تبریز با حضور هیئت های حسینی، روحانیون، مداحان و خانواده های جانباختگان و اقشار مختلف مردم، خانواده ایثارگران و شهدای دفاع مقدس برگزار شود.

گفتنی است،‌ قطار مسافربری تبریز - مشهد، پنجشنبه(۴آذر) جاری که ساعت ۱۱:۵۰ از ایستگاه تبریز به سمت مشهد حرکت کرده بود، ساعت ۷:۴۸ دقیقه صبح جمعه پنجم آذر در ایستگاه هفت خوان در محل راه آهن شمال شرق کشور دچار حادثه و آتش سوزی شد، در این حادثه ۴۵ نفر از هموطنان کشته شدند./935/
303/ب2

ارسال نظرات