۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۴۷۰۱۵۲
نگاهی به برنامه‌های رادیو معارف در هفته جاری؛

از بررسی پيامدهاي فتنه ۸۸ تا تبيين دلايل به خطر افتادن ادبيات فارسي

تشریح اهداف مركز مطالعات كاربردي مالي اسلامي در «گفتگوي 21»، تبيين فضايل نماز در برنامه «تا آسمان»، بررسی پيامدهاي فتنه ۸۸ در برنامه «تجلي بصيرت»، بيان پيامدهاي اختلافات خانوادگي در «برنامه دوستانه» و تبيين دلايل به خطر افتادن ادبيات فارسي در برنامه «دانشجو» از مهم ترین برنامه‌های رادیو معارف است.
رادیو معارف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، تشریح اهداف مركز مطالعات كاربردي مالي اسلامي در «گفتگوي 21»، تبيين فضايل نماز در برنامه «تا آسمان»، بررسی پيامدهاي فتنه ۸۸ در  برنامه «تجلي بصيرت»، بيان پيامدهاي اختلافات خانوادگي در «برنامه دوستانه» آشنايي با رشادت‌هاي رزمندگان و ايثارگران انقلاب اسلامي در «برنامه مقاومت»،  تبيين دلايل به خطر افتادن زبان و ادبيات فارسي در برنامه «دانشجو» از جمله برنامه‌های رادیو معارف است.

بررسي اهداف مركز مطالعات كاربردي مالي اسلامي در برنامه «گفتگوي 21»

«گفتگوي ۲۱»، همزمان با افتتاح مركز مطالعات كاربردي مالي اسلامي در قم از اهداف وفعاليتهاي اين مركز مي‌گويد.

همزمان با افتتاح مركز مطالعات كاربردي مالي اسلامي در قم برنامه زنده گفتگوي خبري 21 به بررسي فعاليت‌هاي اين مركز مي‌پردازد.

اين برنامه مورخ 6دي 95 با حضور حجت الاسلام عباس موسويان عضو شوراي فقهي بانك مركزي، به تبيين  اهداف و نقش مهم فقهي اين مركز خواهد پرداخت.

لازم به ذكر است  مركز مطالعات كاربردي مالي اسلامي  در 3 دي 95 در قم افتتاح شده است كه اين مركز از طريق برگزاري جلسات و نشست هاي تخصصي با صاحبنظران و با هدف مطالعه و بررسي ابزارهاي مالي از ديدگاه فقهي و شرعي، امكان به كارگيري ابزارهاي مالي جديد را در بازار سرمايه فراهم  آورده است.

«گفتگوي 21» كاري ازگروه اخبار معارفي و اطلاع رساني به تهيه و سردبيري مهدي كاظمي ومجري كارشناسي جواد امامي هر شب ساعت 21:15 تقديم مخاطبان فرهيخته راديو معارف مي‌شود.

فضايل نماز در برنامه «تا آسمان» تبيين می‌شود

ويژه برنامه اذان گاهي «تا آسمان» همراه با تبيين فضايل نماز  و  طرح حفظ ترتيبي قرآن كريم ميهمان دل‌هاي  شنونده راديو معارف مي‌شود.

«تا آسمان» ويژه برنامه اذان‌گاهي ظهر اين رسانه ديني است كه فضاي معنوي را به خانه دل‌هاي مؤمنين و مؤمنات مي‌آورد و ضمن تشويق به نماز اول وقت، آثار و بركات آن را يادآور مي‌شود.

در بخش اول اين برنامه حجت الاسلام كاظمي به بررسي اهميت نماز از ديدگاه روايات و احاديث مي پردازد.

همچنين از جمله بخش‌هاي ويژه اين برنامه طرح حفظ ترتيبي قرآن كريم است كه توسط حجت الاسلام والمسلمين جلال كريمي مهرجردي ارائه مي شود.

وي كه نيز حافظ كل قرآن و دانش آموخته علوم قرآني است به طرح مباحث و نكات قرآني آيات پرداخته و با نظمي خاص، آيات حفظ شده را مرور مي‌كند.

اين طرح كه مورد استقبال خوب شنوندگان راديو نيز قرار گرفته است، در حال حاضر به بيان مفاهيم قرآني و مرور آيات جزء سوم قرآن كريم مي پردازد.

«تا آسمان» كاري از گروه قرآن و اهل بيت عليهم السلام  به تهيه كنندگي حسن توكلي‌زاده و گويندگي رسول بينايي شنبه تا پنج‌شنبه ساعت 11:40 از راديو معارف پخش مي‌شود.

تبيين علل و پيامدهاي فتنه ۸۸ در  برنامه «تجلي بصيرت» بازخواني می‌شود

همزمان با فرا رسيدن سالروز حماسه 9 دي و آغاز هفته بصيرت، ويژه برنامه زنده «تجلي بصيرت» با هدف تبيين و بررسي علل و چرايي شكل گيري فتنه سال 88 و نقش مقام معظم رهبري و مردم در راهپيمايي 9دي ماه همان سال روي آنتن مي رود.

اين برنامه با كارشناسي حجت الاسلام سخاوتي به  موضوعاتي همچون آثار و پيامدهاي مخرب فتنه 88 ، نقش رهبري در اتحاد و يكپارچگي مردم  و رابطه مردم  و رهبري در خنثي سازي فتنه خواهد پرداخت

همچنين بركات و پيامهاي حماسه 9 دي براي انقلاب اسلامي و نقش حضور مردم در راهپيمايي از جمله محورهايي است كه در اين برنامه به آن پرداخته مي‌شود.

ويژه برنامه «تجلي بصيرت» كاري از گروه اخبار معارفي و برنامه هاي سياسي به سردبيري و تهيه كنندگي حميد اشتري و گويندگي رضا حبيبي روز پنجشنبه 9 دي 95 ساعت 8:40 به صورت زنده تقديم شنوندگان فرهيخته و ولايت مدار راديو معارف خواهد شد.

بيان پيامدهاي اختلافات خانوادگي در برنامه «دوستانه»

برنامه «دوستانه» مورخ 9 دي 95  با حضور حجت الاسلام و المسلمين حسن دهشيري از پيامدهاي اختلافات خانوادگي و راههاي نهي از آنها مي‌گويد.

برنامه «دوستانه» كاري از گروه فرهنگ و جامعه راديو معارف است كه با هدف ترويج فريضه امر به معروف و نهي از منكر به طرح مصاديق آن مي‌پردازد.

اين برنامه به تهيه كنندگي روح الله شجاعي و گويندگي سيدحميد حسيني پنجشنبه‌ها ساعت12:45 از صداي فضيلت پخش مي‌شود.

آشنايي با رشادت‌هاي رزمندگان و ايثارگران در «برنامه مقاومت»

حاج مهدي سلحشور در برنامه «مقاومت» به تبيين همايش پيشكسوتان و ايثارگران انقلاب و دفاع مقدس پايگاه حبيبب بن مظاهر (ع)  خواهد پرداخت.

ضرورت و اهميت آشنايي با رشادت‌هاي رزمندگان و ايثارگران انقلاب اسلامي در دوران 8 سال دفاع مقدس عوامل اين رسانه ديني را  برآن داشت كه  به طراحي و توليد برنامه  «مقاومت» همت گمارند.

اين برنامه مورخ 9 دي  با كارشناسي مداح اهل بيت حاج مهدي سلحشور، به تبيين همايش پيشكسوتان و ايثارگران انقلاب و دفاع مقدس پايگاه حبيبب بن مظاهر(ع) خواهد پرداخت.

لازم به ذكر است اين همايش 20 آذر 95 در مسجد اميرالمومنين قم به همت پايگاه بسيج پيشكسوتان حبيب بن مظاهر(ع) حوزه يك شهيد ابراهيمي برگزار شد.

«مقاومت» كارب از گروه فرهنگ و جامعه به سردبير تهيه كنندگي حميد عليخاني، و گويندگي رضا ملايي پنجشنبه‌ها ساعت 12:20  از راديو معارف تقديم شنوندگان فرهيخته مي‌شود.

  دلايل به خطر افتادن زبان و ادبيان فارسي در برنامه «دانشجو» بررسی می‌شود

راديو معارف در برنامه دانشجو از علل و آسيبهايي كه زبان و ادبيات فارسي را تهديد مي كند، مي‌گويد.

برنامه داشجو از جمله برنامه هاي اين رسانه ديني است كه در فضاي باز و آزاد گفتماني گرايش ها و رفتارهاي جوانان را بررسي مي‌كند.

اين برنامه در حال حاضر به بررسي موضوع، خطرات و آسيبهاي كه زبان فارسي را تهديد مي كند مي‌پردازد.

سركار خانم دكتر ابراهيمي در اين برنامه به بيان راهكارها و وظيفه دانشگاهيان در صيانت از زبان فارسي و‌آسيبهايي كه فضاي مجازي به زبان فارسي وارد كرده است، می‌پردازد.

«دانشجو» به همت گروه فرهنگ به تهيه كنندگي حميد اشتري و گويندگي محبوبه شيرعلي، پنجشنبه ها ساعت 20:00 و باز پخش آن جمعه ساعت 8:40 تقديم شنوندگان راديو معارف مي‌شود./998/203/ب3

ارسال نظرات