۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۴۷۰۱۵۳

برگزاری ختم های ثقلین در آستان مقدس حضرت معصومه

مسؤول واحد فرهنگی خواهران آستان حضرت معصومه(س) با اشاره به فعالیت های فرهنگی در بخش خواهران گفت: فعالیت های فرهنگی آستان مقدس برای خواهران شامل مسابقات کتابخوانی و برگزاری ختم های ثقلین می شود.
ختم ثقلین

مریم شهبازی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه در آستان حضرت معصومه(س) ویژه برنامه های زیادی برای خواهران از سوی واحد مراسم و معارف به صورت روزانه در نظر گرفته شده است، گفت: واحد مراسم و محافل خواهران در رواق حضرت خدیجه(س) همه روزه به جز روزهای جمعه در دو نوبت صبح و عصر برای خواهران محفل سخنرانی و ادعیه خوانی برگزار می کند.

وی افزود: قرائت زیارت نامه ها، دعای توسل، حدیث کساء، جامعه کبیره و بیان احکام ویژه بانوان از دیگر برنامه های واحد مراسم و محافل خواهران در رواق حضرت خدیجه(س) است.

مسؤول واحد فرهنگی خواهران آستان مقدس قم تصریح کرد: موضوع و محور همه سخنرانی ها، مباحث ویژه بانوان بوده و این مباحث شامل حجاب و عفاف، سبک زندگی اسلامی، تربیت فرزند و مباحث مرتبط با زنان بزرگان اسلامی و اسوه های قرآنی می شود و تمامی این محافل با حضور اساتید برجسته حوزه علمیه قم برگزار می شود.

شهبازی با اشاره به فعالیت های قرآنی در واحد مراسم و محافل خواهران ادامه داد: همه روزه بعد از نماز ظهر و عصر برنامه حزب خوانی و ختم قرآن کریم در رواق حضرت خدیجه(س) انجام شده و ثواب این حزب خوانی و ختم قرآن به روح مطهر حضرت معصومه(س) اهدا می شود.

وی افزود: برگزاری همایش ها و مراسم های مهم و بزرگ در طول سال مانند برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی، همایش سه ساله کربلا، پیام رسانان کربلا و همایش بزرگ ویژه روز زن از دیگر برنامه های این واحد برای خواهران است.

شهبازی با اشاره به  دیگر فعالیت های فرهنگی در بخش خواهران ادامه داد: ارائه خدمات و فعالیت های فرهنگی ویژه خواهران شامل دو بخش شده که ارائه مسابقات کتابخوانی ویژه خواهران و ختم های ثقلین شامل ختم قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه از جمله این برنامه ها است.

وی افزود: برای ختم ثقلین دفترچه هایی تهیه شده و دراختیار زائرین قرار داده می شود که برنامه روزانه قرائت در این دفترچه ها برای شرکت کنندگان در این طرح مشخص شده است.

مسؤول واحد فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه(س) یادآور شد: برگزاری برنامه های ویژه فرهنگی برای خدام افتخاری خواهر درراستای ارتقای سطح بینش فرهنگی از دیگر اقداماتی است که در این بخش راه اندازی شده و به صورت گسترده در حال انجام است./968/302/ب3

ارسال نظرات