۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۴۷۰۱۶۰
مدیر مدرسه علمیه معیر:

روشن‌گری‌های رهبر انقلاب در فتنه 88 سبب خلق حماسه 9 دی شد

حجت الاسلام عبدالهی گفت: کارکرد اصلی 9 دی همین امنیت بود که وقتی ملت ما، مثل انتخابات و راهپیمایی‌های دیگر در صحنه حاضر شده و مردم‌سالاری نظام اسلامی در عرصه جهانی به نمایش کشیده شد؛  وقتی پشت یک نظام به مردمش گرم باشد، قطعاَ دشمنان در تحرکات و نقشه‌های‌شان تجدیدنظر می‌کنند.
9 دی

حجت الاسلام مهدی عبدالهی مدیر مدرسه علمیه معیر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در رابطه با ضرورت گرامیداشت حماسه 9 دی، گفت: در واقع 9 دی، نمادی برای چند مسأله بسیار مهم، اول لزوم بصیرت مردم در مسائل پیچیده، دوم دشمن‌شناسی و مقاومت مردم در مقابل دشمن و سوم شناخت جایگاه واقعی دشمن برای مقابله و مقاومت در زمان‌های لازم است.

وی در ادامه افزود: در فتنه 88 خوشبختانه با بصیرتی که مردم داشتند و همچنین به جهت رهنمودها و روشن‌گری‌های مقام معظم رهبری، این حماسه مردمی به عنوان یک اقدام جدی در مسائل بغرنج آن دوره، برای دشمن‌شناسی و مقابله با فتنه‌گران، انجام شد.

مدیر مدرسه علمیه معیر ابراز داشت: ما باید حماسه 9 دی را که به دنبال آن، همراه با بصیرت ملی و مردمی، پشت دشمن به خاک مالیده شد، در یادها و خاطرات، برای موقعیت‌های بعدی، زنده و جاوید نگه داشته و آن را گرامی بداریم؛ چرا که انقلاب اسلامی ما با این فتنه‌ها همیشه درگیر بوده است.

وی در رابطه با تأثیر حماسه 9 دی در سرنوشت کشور و اینکه اگر این حماسه ملی نبود کشور چه وضعیتی داشت، گفت: در بیانات مقام معظم رهبری چندین بار تکرار شده است که فتنه‌گران کشور را به لبه پرتگاه بردند و این حفظ کشور، نظام و انقلاب یکی از آثار و برکات 9 دی بود که اگر این حماسه ملی نبود، وضعیت کشور و نظام معلوم نبود به کجا ختم می‌شد.

حجت الاسلام عبدالهی اظهار داشت: ضربه‌ای که فتنه به اقتدار داخلی و بین‌المللی نظام و حتی بیداری اسلامی وارد کرد، قطعاَ کم نبود؛ حماسه 9 دی این اقتدار را دوباره به این کشور بازگرداند و نظام و انقلاب را حفظ کرد؛ اقتداری که امروز داریم، مشخص نبود که آیا بدون این حماسه، باز هم آن اقتدار را داشتیم یا خیر.

وی با اشاره به تأثیر این حمایت مردمی در حفظ امنیت کشور، بیان داشت: کارکرد اصلی 9 دی همین امنیت بود که وقتی ملت ما، مثل انتخابات و راهپیمایی‌های دیگر در صحنه حاضر شده و مردم‌سالاری نظام اسلامی در عرصه جهانی به نمایش کشیده شد؛  وقتی پشت یک نظام به مردمش گرم باشد، قطعاَ دشمنان در تحرکات و نقشه‌های‌شان تجدیدنظر می‌کنند./302/966/ب1

ارسال نظرات