۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۴۷۰۱۹۲
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی تأکید کرد؛

ضرورت پرهیز از موازی کاری مراکز حوزوی برای ارائه خدمات بهتر به طلاب

حجت الاسلام انتظاری با تأکید بر افزایش تعامل و همکاری میان مراکز حوزوی، گفت: همکاری و همیاری میان مراکز حوزوی در رفع مشکلات حوزه های علمیه و پرهیز از موازی کاری مؤثر است.
حجت الاسلام والمسلمین علی انتظاری، مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی انتظاری مدیر حوزه‌ علمیه آذربایجان شرقی عصر امروز در ششمین نشست مدیران حوزوی استان با تأکید بر افزایش تعامل و همکاری میان مراکز حوزوی، اظهار داشت: همکاری و همیاری میان مراکز حوزوی در رفع مشکلات حوزه های علمیه مؤثر است.

وی با بیان اینکه نباید به گونه ای عمل کرد که شاهد موازی کاری و حدر رفت انرژی و سرمایه های مراکز حوزوی باشیم، گفت: این امر با همکاری و تعامل میان مراکز مربوط به حوزه های علمیه ممکن خواهد بود، موازی کاری یک آفت برای سازمانهای مرتبط است.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با تأکید بر ارائه راهکارهای عملی برای ساماندهی امر تبلیغ و معیشت طلاب و روحانیان، ابراز کرد: لازم است راهکارهای عملی برای این مشکل طرح شود تا شاهد آن باشیم که طلاب و روحانیان بدونه دغدغه به امر تبلیغ و تخصیل مشغول باشند.

وی با بیان اینکه بایسته‌های تبلیغ و نوع حمایت از روحانیان طرح هجرت و مستقر باید مورد بررسی قرار گیرد، گفت: همچنین شیوه‌های افزایش تعامل بین دستگاه‌های حوزوی باید مورد بررسی قرار گیرد تا شاهد عملکرد بهتر و مثبت تری باشیم و در نتیجه طلاب از خدمات بهتری استفاده کنند.

حجت الاسلام انتظاری تشکیل ستاد صیانت از تبلیغ در شهرستانها و روستاها و تشکیل کارگروهی از حوزه و سازمان تبلیغات برای شناسایی و ساماندهی مبلغان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: ساماندهی امر تبلیغ و مبلغان می تواند یک گام به جلو در تبلیغ دین باشد.

حجت الاسلام مختارمسعودنیا مدیر حوزه علمیه خواهران استان نیز بر افزایش تعامل و همکاری میان مراکز حوزوی تأکید کرد و گفت: طبیعتا تعامل میان مراکز حوزوی از بسیاری از موازی کاریها خواهد کاست و در رفع مشکلات طلاب مبلغ و مبلغه بسیار مؤثر خواهد بود.

وی افزایش همکاری‌ها و تعاملات برای کاهش مشکلات طلاب و روحانیون استان را مهم تلقی کرد و افزود: حوزه های علمیه خواهران که از اهمیت بالایی در ترویج دین و رفع مشکلات دینی جامعه زنان دارد، باید مورد توجه باشد و مشکلات این حوزه علمیه نیز مورد توجه قرار گیرد./202/854/ب1

ارسال نظرات