۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۴۷۰۲۲۲

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

برگزاری گفتمان دینی با موضوع راه های بصیرت افزایی عمومی در پارسیان، برگزاری مراسم بزرگداشت ۹ دی در جاسک و تاکید بر گسترش فعالیتهای قرآنی در خانه قرآنی روستایی حاجی آباد از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام محمد خانجانی رییس تبلیغات اسلامی پارسیان در گفتمان دینی با موضوع بصیرت افزایی عمومی با اشاره به اینک غفلت در برابر دشمنان همواره موجب پشیمانی ما و زیاده خواهی آنها می شود، گفت: نقطه مقابل غفلت بصیرت افزایی است که باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

وی با توجه به فرا رسیدن حماسه 9 دی افزود: بصیرت افزایی نخستین ویژگی انسان متعهد، ولایی و انقلابی است که نمونه بارز این تفکر در ۹دی با حضور پرشور مردم پشتیبان ولایت ایران اسلامی نمود پیدا کرد.
 
رییس اداره تبلیغات پارسیان تاکید کرد: یکی از راه های بسیارمهم و موثر در بصیرت افزایی، تجزیه وتحلیل حوادث وانتخاب راهکارهای صحیح و به موقع است. پس در نتیجه اگر کسی اطلاعاتش بالا رفت بصیرتش نیز افزایش می‌یابد.

حجت الاسلام خانجانی ضمن اشاره به راه های دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی، تصریح کرد: امروز دشمنان به دنبال شبهه افکنی در بین نسل جوان هستند و در برابر آن می بایست نشست های پرسش و پاسخ در دانشگاه ها با حساسیت و با تمام انرژی و اهتمام انجام شود.

مراسم بزرگداشت ۹ دی در جاسک برگزار می شود

حجت الاسلام حمید غلام پور، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی جاسک، ضمن اشاره به برگزاری آیین بزرگداشت یوم الله ۹ دی دراین شهرستان گفت: تجمع بزرگ مردم شهرستان جاسک به مناسبت نهم دی ماه ساعت ۱۰ صبح پنجشنبه در میدان امام (ره) برگزار می شود.

وی، از برگزاری تجمع بزرگ مردمی شهرستان جاسک نیز به مناسبت گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی درمسجد امام علی(ع) بعداز نماز ظهر و عصر پنجشنبه خبردادو تصریح کرد: حضور مردم در حماسه ۹ دی، کشور را تکان داد که این حماسه‎آفرینی هیچگاه فراموش نخواهد شد.

حجت الاسلام غلام پور با بیان اینکه ملت ایران در برابر هجمه ناجوانمردانه استکبار به این نظام الهی تا پای جان ایستاده است، متذکر شد: تمام مستکبران عالم دست به دست هم دادند و در مقابل این نظام ایستادند اما عزت، عظمت و سربلندی ایران در جهان زبانزد است.

سرپرست تبلیغات اسلامی جاسک با تاکید بر اینکه از این به بعد هم دشمن دست‎بردار نخواهد بود، افزود: اگر بخواهیم راهمان را با قدرت ادامه دهیم باید به آیات الهی قرآن توجه کنیم که قطعا بن‎بست‎ها از بین می‎رود و بسیاری از موانع برطرف می‎شود تا به اهداف عالی دست پیدا کنیم.

حجت الاسلام غلام پور در پایان با بیان این که دشمنان نظام در فتنه سال ۸۸ تلاش کردند نام و افکار امام راحل را از اذهان عمومی پاک کنند، افزود: اما هوشیاری و بصیرت ملت ایران به ویژه نسل جوان جامعه اسلامی مانع از تحقق این هدف شوم دشمن شد.

رونق برگزاری فعالیتهای قرآنی در خانه قرآنی روستایی حاجی آباد

امیر حسین مرادپور دهنوی گارشناس قرآنی تبلیغات اسلامی حاجی آباد گفت: بی شک نقش خانه های قرآنی روستایی در تقویت بنیه دینی و مذهبی و قرآنی نوجوانان و نونهالان بسیار اثرگذار است.

وی در ادامه از فعالیت قرآنی روستای کلتوئیه از توابع بخش احمدی حاجی آباد خبر داد و افزود: این کلاسها که با حضور مربیان مجرب در خانه قرآنی جامعه الزهرا این روستا برگزار می شود موجب رونق فعالیتهای قرآنی شده و تا کنون تعداد زیادی از نونهالان موفق به حفظ یک جزء و دو جزء شدند.

مرادپور یادآور شد: کلاس های حفظ قرآن کریم در راستای منویات مقام معظم رهبری جهت تربیت 20 میلیون حافظ بوده و نقش بسزایی در ارتقاء فرهنگ دینی و قرآنی جامعه داشته است./303/851/ب1

ارسال نظرات