۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۴۷۰۲۲۴
قزوه:

برخی به دنبال کوچک شمردن حماسه 9 دی هستند/ شعرای انقلابی 9 دی را برجسته کنند

مدیر دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری کشور گفت: برخی در تلاش برای کوچک شمردن حماسه 9 دی هستند، بدین منظور شعرای انقلابی باید این حماسه را در حد نام آن برجسته کنند.
علیرضا قزوه - نشست تخصصی شعر آیینی خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری رسا از شیراز، علیرضا قزوه عصر امروز در آیین گشایش ششمین جشنواره بین‌المللی شعر انقلاب که در آرامگاه حافظ برگزار شد، اظهار داشت: 9 دی روز تشخیص سره از ناسره و فرونشستن گردوغبارها و بصیرت شناخت حق و ناحق بود.

وی افزود: شاعران بزرگ حماسی و ارزشی سرمایه کشور هستند و چنانکه حافظ شیرازی بر حق قدیم و عهد درست تأکید می‌کند، موازین شعر انقلاب نیز از چشمه بزرگان آن سیراب می‌شود.

قزوه با اشاره به این‌که خودبزرگ‌بینی کاذب و خودنمایی توخالی از شعر انقلاب مبری است، ادامه داد: دفاع از حقانیت شعر انقلاب به عنوان هنری مردمی یک ضرورت است که این هنر توانست در اقشار این جامعه حرکت بیافریند و همچنان موج‌آفرین و اثربخش و حتی در قیاس با داستان، سینما، موسیقی و ... پیشگام‌تر بوده است.

مدیر دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری کشور تصریح کرد: برخی در تلاش برای کوچک شمردن حماسه 9 دی هستند و شاعران انقلابی نباید اجازه دهند این خیال باطل محقق شود.

وی جان‌مایه شعر انقلاب را ایثار دانست و گفت: امروز برای بازگشت این شعر به جایگاه خود به ایثار و حرکت جهادی شعرای انقلابی نیاز داریم.

آیین گشایش ششمین جشنواره بین‌المللی شعر انقلاب به همت حوزه هنری فارس و با حضور شاعرانی از کشورهای لبنان، عراق، پاکستان، سوریه، افغانستان و ایران در آرامگاه حافظ برگزار شد./101/919/ب1

ارسال نظرات