۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۴۷۰۲۲۶
قاضی‌زاده هاشمی:

برخی افراد هنوز از به کار بردن عبارت فتنه ابا دارند

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی هنوز از به کار بردن اصطلاح «فتنه» ابا دارند، گفت: دلبستگی به قدرت، بروز فتنه جدید را محتمل می‌سازد.
قاضی زاده هاشمی

به گزارش خبرگزاری رسا از شیراز، سید احسان قاضی‌زاده هاشمی عصر امروز در همایش حماسه 9 دی در دانشگاه شیراز اظهار داشت: یک ندام‌کاری یا سوء‌مدیریت در سال 78 در دولت اصلاحات منجر به حوادث کوی دانشگاه شد که تنها پنج روز به طول انجامید و مردم به خیابان آمدند و حماسه 23 تیر را رقم زدند.

وی افزود: در آن حادثه نیز جریانی که دولت آینده را از آن خود می‌دید به‌دنبال آن بود به قدرت حداکثری رسد و هدف‌گذاری‌های او هدف‌گذاری دانشجویی نبود اما به‌سرعت این فتنه خنثی شد تا 10 سال یعد در سال 88 وقایع و حوادثی رقم خورد که پنج‌روزه به اتمام نرسید.

نماینده مجلس با اشاره به اینکه عوامل دست‌اندرکار 78 و 88 یکی بودند اما تجربه قبل را در سال 88 به کار بستند، یادآور شد: چند زمینه در سال 88 وجود داشت یک مورد این که دولتی در سال 84 روی کار آمده بود که با دولت‌های قبل متفاوت و نوعی انقطاع گفتمانی محسوب می‌شد و ارزش‌ها و آرمان‌هایی که دولت نهم بر سردست گرفته بود با دولت‌های قبل تفاوت داشت .

قاضی‌زاده هاشمی اضافه کرد: مسیر حرکت کشور و روحیه استکبارستیزی و تقویت فعالیت‌های هسته‌ای و غنی‌سازی و پروژه‌های هوافضا و موضوعات دیگر دست‌به‌دست هم داد تا تمام جریانات مخالف متحد شوند تا دولت دوم احمدی‌نژاد شکل نگیرد.

وی متذکر شد: آنچه اتفاق افتاد اتحاد بین نیروهای داخلی و خارجی برای سقوط یک گفتمان بود و در روند برگزاری انتخابات 88 کاندیداها و گزینه‌هایی مطرح می‌شدند در همین راستا بود چنانکه بحث رئیس دولت قبلی اصلاحات مطرح شد و سرانجام همه بر روی نخست وزیر زمان جنگ اجماع و وی را به نماد مخالفت با گفتمان حاکم تبدیل کردند با این ظاهرفریبی که نخست‌وزیر دوران امام بر سرکار می‌آید اما وقتی موفق نشدند تمام آن شعارها و ظاهرفریبی‌ها تغییر کرد.

رایزن سابق فرهنگی ایران در بالکان ابراز داشت: ما تا پیش‌ازاین وقایع و آزمایش غنی‌سازی و ارسال موشک هوافضا ایران در صدر نگاه‌ها و احترام‌ها بود اما بعد از فتنه 88 و کشته شدن ندا آقا سلطان نحوه برخورد با دیپلمات‌ها ایران تغییر کرد و ابهت و آبروی کشور در مجامع بین‌المللی و جنبش‌های ضد امپریالیستی و جریانات روشن‌فکری خدشه‌دار شد.

وی با بیان این‌که برخی از به کار بردن عبارت «فتنه » ابا دارند، اظهار داشت: ریشه‌های فتنه هنوز خیلی جاها وجود دارد این‌ها که می‌گویند یا قدرت از است یا بر ماست و اگر روزی قرار باشد اهرم‌های سیاسی بخشی از مدیریت‌های اجرایی را تغییر دهد می‌توان پیش‌بینی دوباره چنین حوادثی را کرد که به سبب حضور در تراست ها و کمپانی‌های بین‌المللی و ارتباطات با قدرت‌های مرتجع منطقه و منافع مادی است.

این نماینده مجلس افزود: 9 دی برای ما درس بصیرت و تشخیص درست و به‌موقع وقایع است چنان‌که در شب عاشورا اباعبدالله یاران خود را به رفتن و ماندن مخیر کرد و این عبرت‌های عاشورا در جریان فتنه 88 تکرار شد و درسی که این جریان برای ما دارد این است که همواره آماده و بصیر باشیم که اگر در سال 78 وقایع را درست تحلیل کرده بودیم ماجرای 88 رخ نمی‌داد و لازم است با نگاشتن کتاب و تولید محتوی و برگزاری جلسات بصیرتی مردم را هر‌چه بیشتر آگاه کرد که ولایت‌مداری راه نجات از فتنه‌های زمان است و همواره باید از کندروی و تندروی پرهیز کرد و اقتدار ذاتی در تمام عرصه‌های سیاسی و اقتصادی را چنان بالا ببریم که هیچ تحریمی به ما ضربه نزند./101/919/ب1

ارسال نظرات