۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۴۷۰۲۶۲
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی:

برخی از فتنه گران در جایگاه های مدیریتی کشور مسؤولیت دارند

حسینی گفت: در روزهای اول پس از انتخابات سال 88 به واسطه حضور 85 درصدی مردم یک پشتوانه عظیم بین المللی برای ما ایجاد شد که متأسفانه فتنه به این اعتبار صدمه و خدشه جدی وارد کرد؛ به طوری که غربی ها ادعا کردند که نظام جمهوری اسلامی پشتوانه ندارد.
سید محمد حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سید محمد حسینی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه سه شنبه در چهارمین جلسه از سلسله نشست های بصیرتی «پایان فتنه، پایان فریب» که به مناسبت هفتمین سالگرد حماسه نهم دی 88 در محل مسجد ولیعصر(عج) برگزار شد، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که روز 9 دی باید ثبت شود و فراموش نشود.

حسینی با اشاره به تأکیدات امام راحل بر حفظ یکپارچگی و اتحاد، خاطرنشان کرد: اهمیت فتنه از این بابت است که عده ای بخاطر جاه طلبی و قدرت طلبی زیربار قانون نرفتند و نزدیک بود کشور را دچار انشقاق کنند چرا که رهنمودهای رهبری را فصل الخطاب قرار ندادند.

وی یادآور شد: در روزهای اول پس از انتخابات سال 88 به واسطه حضور 85 درصدی مردم یک پشتوانه عظیم بین المللی برای ما ایجاد شد که متأسفانه فتنه به این اعتبار صدمه و خدشه جدی وارد کرد؛ به طوری که غربی ها ادعا کردند که نظام ایران پشتوانه ندارد.

نماینده دوره پنجم مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وقتی هوای نفس بر افرادی غلبه کند این گونه به یک ملت صدمه می زند. در سال 88 اوضاع به گونه ای پیش رفت که کشورهای متحد ما هم نگران آینده ایران بودند. چرا سران فتنه با اینکه این مسائل را می دانستند، با آشوب گران مرزبندی نکردند؟چرا صف خود را از دیگران جدا نکردند؟ مگر امام راحل نفرمودند که حفظ نظام از اوجب واجبات است؟ خب همین کسانی که ادعای یار امام بودن را داشتند چرا با مشاهده پاره شدن عکس امام(ره) مرزبندی نکردند؟

حسینی در تبیین علل شکل گیری فتنه 88 یادآور شد: حلقه مدیریتی بسته ای که از ابتدای انقلاب وجود داشت در دولت نهم کنار گذاشته شده بود؛ کسانی که روحیه اشرافی گری و رفاه زدگی داشتند، فکر می کردند تا ابد در این سمت ها خواهند ماند و در نتیجه فتنه را به وجود آوردند. متأسفانه برخی از همین افراد که در فتنه بودند و دروغ ها می گفتند و احساسات را برمی انگیختند الان در نظام مسؤولیت دارند. اعتقادی هم به ولایت فقیه ندارند و اسلام آنها سکولار است. این افراد چگونه می خواهند در این نظام حضور داشته باشند؟ دم از امام و رهبری می زنند اما جور دیگری عمل می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جریان مذاکرات هسته ای اشاره و خاطرنشان کرد: در ماجرای مذاکرات هسته ای می گفتند «اگر جان کری امضا کند دیگر تمام است.» خب معلوم بود که دشمنان پایبند نیستند و وقتی ما همه تعهدات مان را انجام دادیم، آن ها نه تنها هیچ کار نکردند، بلکه 10 سال هم ما را تحریم کردند که هر کس خواست در ایران سرمایه گذاری کند شمشیر آمریکا را بالای سر خود احساس کند.

وزیر ارشاد دولت دهم تصریح کرد: همان ایام هم با صدای بلند می گفتند باید به سراغ برجام دو و سه و چهار برویم اما همان روز که رییس جمهور این حرف را زد، رهبری فرمودند «اصلا معنا ندارد؛ شما همین اولی را به نتیجه برسانید.» امروز هم می گویند حفظ برجام به هر قیمتی. چه کسی گفته دشمنان هر جنایتی که خواستند بکنند و ما دست روی دست بگذاریم؟

حسینی با ابراز نگرانی از وجود جریان اشرافی در برخی جایگاه های مدیریت کشور، گفت: کسی که خانه دو هزار متری در شمال شهر تهران دارد، حال آن کسی را که فرزندش بیمار است و پول داروی او را ندارد، نمی فهمد.می گوید «مسکن مهر مزخرف است.»خب شما بیایید بهترش را بسازید؛ نه این که کار را تعطیل کنید./820/202/ب3

ارسال نظرات