۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۴۷۰۲۹۴
امام جمعه برازجان:

جریان های سیاسی معاند در داخل و سلطنت طلبان از حامیان فتنه 88 بودند

امام جمعه برازجان گفت: منافقین و تمامی جریان های سیاسی معاند در داخل، سلطنت طلبان و سایر فراریان از کشور و کسانی که به نحوی از نظام دل خوشی نداشتند و با نظام و انقلاب زاویه داشتند از جریان فتنه حمایت کردند.
حجت الاسلام مصلح امام جمعه برازجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت الاسلام حسن مصلح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن یوم الله 9 دی، گفت: این روز تداعی کننده پیمان امت با ولایت است که با حضور خود فتنه دشمنان را در نطفه خفه کردند و عهد و پیمان مجددی را با رهبر معظم انقلاب بستند.

امام جمعه برازجان به عوامل خنثی کننده فتنه 88 پرداخت و گفت: درایت، صلابت و مدیریت رهبر معظم انقلاب، روشنگری دلسوزان جامعه، اقدامات سنجیده و قانونی نیروهای عمل کننده از جمله این عوامل است.

وی مخدوش شدن حیثیت نظام و عزت مردم، زیر سوال رفتن حماسه حضور مردم در انتخابات، ایجاد امید در دشمنان استکبار، تحمیل خسارت های جانی و مالی برای مردم، کاهش نفوذ ایران در معادلات بین الملل را از جمله پیامدهای فتنه 88 عنوان کرد.

حجت الاسلام مصلح اظهار داشت: عدم تبعیت از ولی امر موجب خسران دنیوی و اخروی می شود، همچنین حب دنیا و ریاست دنیوی و حب نفس و بی تقوایی حبط اعمال و سقوط انسان را در پی خواهد شد.

وی افزود: کینه توزی و عدم رعایت خطوط قرمز، انسان را تا مرحله عملگی برای دشمنان می کشاند و بی بصیرتی و  کوتاهی در شناخت دشمن انسان را در برابر نیروهای خودی قرار می دهد.

امام جمعه برازجان اعلان وفاداری مجدد به آرمان های انقلاب اسلامی و ولایت فقیه، اعلان انزجار و بیزاری علیه فتنه گران و توهین کنندگان به ساحت مقدس ابا عبدالله، پاسخ کوبنده به استکبار جهانی به ویژه آمریکا و انگلستان که طراحان و صحنه گردانان اصلی فتنه 88 بودند از جمله مواضع مردم در 9 دی سال 88 است.

وی با بیان اینکه بهانه فتنه گران تقلب در انتخابات ریاست جمهوری بود گفت: آنان تدبیرات ولی امر مسلمین را جهت رسیدگی به درخواست ها قبول نکردند و به دنبال راه اندازی اجتماعات علیه نظام بودند.

حجت الاسلام مصلح امید دادن به جبهه استکبار، تبدیل نقطه قوت انتخابات به تهدید و چالش برای نظام و مردم، قرارگرفتن برخی یاران مردم در برابر نظام بدلیل عدم جامع نگری و عمق اندیشی و در نهایت نداشتن بصیرت لازم و بروز نفاق جدید را از جمله مواردی دانست که در فتنه 88 مشاهده شد.

وی با بیان اینکه کشورهای غربی و اروپایی به ویژه آمریکا و انگلیس از حامیان اصلی فتنه گران بودند تصریح کرد: افزون بر این منافقین خلق و تمامی جریان های سیاسی معاند در داخل، سلطنت طلبان و سایر فراریان از کشور و کسانی که به نحوی از نظام دل خوشی نداشتند و با نظام و انقلاب زاویه داشتند از این جریان حمایت کردند.

حجت الاسلام مصلح بیان داشت: ولی امر مسلمین در بیانات مختلفی از سران فتنه خواستند تا در برابر این جریان های معاند نظام تبری جویند اما قبول نکردند.

امام جمعه برازجان عنوان کرد: در اغتشاشات تهران به عاشورای امام حسین(ع) توهین شد، و عکس مقام معظم رهبری را پاره می کردند و خودروهای نیروی انتظامی را به آتش می کشیدند و چند نفر از بسیجیان را به شهادت رساندند و نیز اموال مردم را به غارت می بردند یا به آتش می کشیدند و بسیاری جنایات دیگر که سران فتنه از هیچکدام آنها تبری نجستند./203/833/ب1

ارسال نظرات