۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۴۷۰۳۳۲
آیت الله حسینی بوشهری در تجمع حوزویان به مناسبت حماسه 9دی:

حواس مان به خواص جامعه باشد/ مراقب نباشیم اسیر فتنه ها خواهیم شد

عضو شورای عالی حوزه های علمیه هدف راهبردی دشمن را براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: هدف دیگر دشمن تغییر رفتار سیاسی مسؤولان جمهوری اسلامی است.
تجمع حوزویان به مناسبت حماسه 9دی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عضو شورای عالی حوزه های علمیه ظهر امروز در تجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که به مناسبت بزرگداشت یوم الله 9 دی در مدرسه فیضیه برگزار شد، با اشاره به آیات 29 تا 31 سوره محمد گفت: یکی از ویژگی های قرآن این است که آیات آن منحصر به شأن نزول نیست.

وی افزود: قرآن کریم برای همه عصرها و نسل ها است و برای هرجامعه ای از جمله جامعه امروز آیات حیات بخشی دارد، 5 نکته اساسی در آیات 29 تا 31 سوره محمد وجود دارد؛ نکته نخست این است کسانی که از افراد بیمار دل و مریض هستند  دشمنی، کینه و عداوت خود را نسبت به خدا، رسول و اردوگاه مؤمنان و متدینان پنهان نگه می دارند و سعی می کنند خود را به گونه ای دیگر جلوه دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که قرآن می فرماید که خداوند کینه شدید این افراد را که پنهان می کنند در بین مردم و جامعه آشکار خواهد کرد، اظهار داشت: خداوند به منافقان و فتنه گران این هشدار را می دهد که دست از نقاب زدن به چهره و پنهان کاری بردارند، خداوند می فرماید اگر بخواهیم و اراده کنیم این افراد را با نام و نشان معرفی می کنیم.

وی ادامه داد: قرآن می فرماید که از موضع گیری ها و لحن قول افراد، نیش زدن ها و مصاحبه ها و صحبت ها می توان افراد را شناخت، خداوند متعال تأکید می فرماید که شرایطی را ایجاد می کنیم که مجاهدان و صابران از مجاهدنماها شناخته شوند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که 8 ماه فتنه گران عربده کشیدند و اراذل و اوباش به امر عده ای وارد صحنه شدند، ابراز داشت: کسانی به کمک خارجی ها کمیته صیانت از آرا تشکیل دادند، دولت وحدت ملی را مطرح کردند و تقلب را رمز اشوب برای براندازی نظام قرار دادند.

وی هدف راهبردی دشمن را براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و عنوان کرد: علی رغم میل باطنی دشمن با فریادهای آتشین امام راحل، حضور روحانیت در صحنه و فداکاری مردم انقلاب به پیروزی رسید که پس از آن دشمن 3 هدف را دنبال می کند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: براندازی اصلی ترین هدف دشمن است، دومین هدف دشمن تغییر رفتار سیاسی مسؤولان جمهوری اسلامی است، دشمنان در اتاق های فکر خود به بحث پرداختند که انقلاب اسلامی را نابود کنند؛ انقلاب هیمنه استکبار را شکست و آمریکا را در منطقه تحقیر کرده است.

وی اضافه کرد: اگر دو هدف نخست دشمن محقق نشد آنها می خواستند ساز و کاری ایجاد کنند که از دوستان خود در داخل کشور حمایت کنند؛ در اغتشاشات سال 88 به مسجد و قرآن کریم توجهی نشد و فتنه گران به عزاداران حسینی جسارت کردند، هدف دشمنان در فتنه این بود که نظام را بر اندازی کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که در جریان پیروزی انقلاب اسلامی حتی گروهک ها و منفقان اعلام همراهی کردند، گفت: اما در جریان فتنه 88 تمام گروه های منافق، ملی گرا و مخالفان با انقلاب در داخل و خارج دست به دست هم دادند تا در براندازی نظام شرکت کنند.

وی افزود: فتنه گران تحت لوای پیروی از خط امام و انقلاب اهداف واقعی خود را پنهان کرده بودند، در فتنه 88 حالت ابهام در جامعه ایجاد کردند اگر خطبه 29 خرداد رهبر معظم انقلاب نبود این حالت ابهام تا مدت ها در جامعه باقی می ماند، پس از این خطبه ها بسیاری صف خود را از فتنه گران جدا کردند اما برخی از خواص که مردود شدند همچنان ساز مخالف می زدند و گفته های آنان همانند دشمنان بود هنوز هم این چنین است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که حتی پس از حماسه 9 دی و امروز هم می بینیم که عده ای اتاق فکر تشکیل می دهند و برای آینده نظام و رهبری طراحی می کنند، ابراز داشت: این افراد برای انتخابات و برنامه های نظام طراحی کنند، این ها در چه خواب و خیالی قرار دارند.

وی عنوان کرد: اگر سؤالی مطرح شود که چرا فتنه 88 به شکست انجامید و حماسه 9 دی اتفاق افتاد پاسخ این است که فتنه گران مردم، انقلاب و رهبری را نشناخته بودند، کسانی وارد صحنه شدند و در برابر ملت ایستادند که مردم را به یاد لشکر عمر سعد و یزید انداختند؛ یک طرف لشکریان یزید و شمر قرار داشتند که بی محابا به عزادارن حمله می کردند این ها مردم و انقلاب را نشناخته بودند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که در روز 9 دی سلیقه ها کنار رفت، خاطرنشان کرد: افرادی با سلیقه های گوناگون وارد صحنه شدند و در حماسه 9 دی شرکت کردند، چند نکته اساسی در زمینه 9 دی وجود دارد که یکی هوشیاری و بصیرت ملت رشید ایران است، مسأله دیگر عنصر باورهای مذهبی مردم نقش کلیدی و حماسی در خلق حماسه 9 دی داشت آن هم در برابر آن یاوه گویان که از کشتن انسان های عزیز هم صرف نظر نکردند و با بوق های تبلیغاتی بیرون هماهنگ کرده بودند.

وی اضافه کرد: رییس جمهور فعلی آمریکا چند ماه قبل نامه ای برای یکی از مسؤولان عالی رتبه کشور فرستاد و با یک لحن خاصی تقاضای مذاکره کرد اما فتنه گران داخلی سیگنال دادند و پیام فرستادند که الان وقت مذاکره با ایران نیست و ما مقدماتی فراهم کردیم که می توان نظام را به سمت براندازی پیش برد، اوباما هم عقب نشینی کرد و به طراحی و برنامه ریزی پرداخت.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که تمام شبکه های اجتماعی و رسانه ها در زمان فتنه به کار افتادند، گفت: تمام برنامه های مرتجعان منطقه و ماهواره ها به کار افتادند تا کار را یک جا تمام کنند اما کور خوانده بودند، نقش کلیدی برای شکست فتنه گران و برای اقتدار نظام جمهوری اسلامی تدبیرهای حکیمانه رهبر عزیز انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای بود.

وی افزود: باید به نقش سپاه و بسیج عزیز در سرکوبی فتنه گران هم اشاره کنیم، عزیزانی که سوگند یاد کردند که همواره پشتوانه نظام، انقلاب و رهبری باشند و به هنگام به صحنه آمدند؛ عنایت و امدادهای الهی به مدد جمهوری اسلامی آمد، آن ها در تحلیل های خود بنا بود اعلام کنند که کار پایان یافته است و سوت آخر بازی را بزنند اما سوت شکست فتنه گران به صدا در آمد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به پیام های حماسه 9 دی اظهار داشت: برای همه جهانیان ظرفیت و اقتدار نظام اسلامی آنگونه که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند روشن شد، انقلاب ما دارای ظرفیت و اقتدار بزرگی است، نکته دوم آشکار شدن  پیوند فتنه گران با خارج از کشور است این ها خود را تبرئه نکنند، هر زمان نام آن ها به میان می آید ذهن تاریخی مردم به یاد برنامه ریزی آن ها با دشمنان می افتد.

وی ادامه داد: پیام دیگر این است که نخبگان و خواص جامعه دچار لغزش می شوند، باید حواس مان به آن ها باشد که دشمنان روی نخبگان خیلی سرمایه گذاری کردند و همچنان سرمایه گذاری می کنند، باید مواظب خواص جامعه باشیم تا در آینده باز هم شاید مردود و رفوزه شدن برخی خواص نباشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که پیام دیگر این است که نباید غفلت کنیم، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی های اخیر خود روی واژه نفوذ بسیار تأکید کردند که از دغدغه های جدی ایشان است، نفوذ مرز نمی شناسد و ممکن است در همه جا دشمن طراحی و برنامه ریزی کند تا روزی میوه مطلوب را بچیند.

وی عنوان کرد: حوزویان، اساتید و طلاب باید مراقبت کنند که دشمن تمام امکانات خود را برای نفوذ و متلاشی کردن نظام در زمینه نفوذ فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به کار گرفته است اما بر این باور هستیم تا این ملت زنده وجد دارد کاری از دشمن ساخته نیست؛ حماسه 9 دی به عنوان یکی از روزهای الهی در تاریخ انقلاب و کشور ما ثبت شد.

امام جمعه قم با طرح این سؤال که آیا پرونده فتنه بسته شده است، خاطرنشان کرد: دشمن دست از توطئه برنداشته است، فتنه به معنای فضای غبار آلود، ولایت گریزی، دنبا طلبی و خود محوری است و اگر در جامعه این ها اتفاق بیفتد زنگ خطری است که امکان دارد فتنه از سوی فتنه گران تکرار شود./1323/پ201/ج

ارسال نظرات