۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۴۷۰۳۴۱
امام جمعه موقت خرم آباد:

پاسخگویی به نیاز جامعه و حضور در کنار مردم رسالت مهم روحانیت است

امام جمعه موقت خرم آباد با اشاره به فداکاری روحانیت در طول تاریخ در راه اسلام و حفظ آرمانهای انقلاب، گفت: امروز باید از علمای دین درس گرفته و با انجام رسالت خویش در پاسخگویی به نیازهای جامعه در جهت تحقق آرمانهای انقلاب گام برداشته و راه علمای دین را ادامه دهیم.
امام جمعه موقت خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام قاسم متقی‌نیا، ظهر امروز در مراسم بزرگداشت ارتحال آیت‌الله سید کاظم حسینی میانجی، نماینده پیشین ولی‏ فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد که در مدرسه علمیه کمالیه خرم‌آباد برگزار شد، با تسلیت رحلت آیت الله حسینی میانجی گفت: مرحوم آیت‌الله میانجی از مصادیق با افتخار چهره فقه و عالم شیعی در آموزه‌های دینی و روایی اسلام است.

وی مهم ترین ویژگی آیت‌الله حسینی میانجی را علاقه‌مندی به حضرت امام خمینی(ه) عنوان کرد و افزود: هر جایی که نام امام خمینی(ره) برده می‌شد، آیت‌الله حسینی میانجی با کمال احترام همچون فردی که در برابر استاد ایستاده است، می‌ایستاد.

امام جمعه موقت خرم آباد ترویج آداب و سنت‌های اسلامی، ساده ‌زیستی، تبلیغ ازدواج آسان، دفاع از حقوق مشروع زنان و محبت عاشقانه به رزمندگان از جمله ویژگیهای اخلاقی آیت‌الله حسینی میانجی عنوان کرد.

وی در ادامه به جایگاه علم و عالم اشاره و عنوان کرد: جایگاه علم و عالم در جایگاهی نزدیک به جایگاه انبیا قرار دارد و در آموزه‌های دینی مشابه چراغهای روشن برای اهل زمین است.

حجت الاسلام متقی نیا با بیان اینکه عالم به آثار علمی و اخلاقی زنده است، خاطرنشان کرد: کاشتن بذر معنویت و پاکی در جامعه از وظایف مهم عالمان دین است.

وی در ادامه با اشاره به تربیت شاگردان از سوی عالمان دین بیان داشت: نسل روحانیت و فقهای حوزه‌های علمیه امروز نتیجه تمام ناشدنی مجاهدت علمای گذشته است.

امام جمعه موقت خرم آباد یادآور شد: علمای دین با علم، دانش و تقوای خویش شاگردان بزرگی را پرورانده‌ اند که امروز هر یک در عرصه خدمت به آحاد جامعه و بصیرت افزایی ایفا نقش می کنند.

وی با اشاره به اینکه مهم ترین سفارش پیامبر اسلام در لحظات آخر عمر، حفظ کردن کتاب قرآن و عترت بود، بیان داشت: احیای دو معجزه پیامبر اسلام یعنی قرآن و عترت رسالت مهم علمای دینی است.

حجت الاسلام متقی نیا پاسخگویی به نیازها، نوآوری و حضور در کنار مردم را رسالت مهم دیگر فقهای شیعه در طول تاریخ بیان کرد و گفت: رسالت علمای ما در طول تاریخ، بذل جان بوده و زمانی که نیاز به جان ‌نثاری بوده است، علما خود را فدا می‌کردند.

وی تصریح کرد: امروز همه ما موظف هستیم از اقدامات و رشادتهای علمای دین درس بگیریم و در عرصه های گوناگون اجتماعی با انجام رسالت خویش در جهت تحقق آرمانها و اهداف نظام و انقلاب گام برداریم./202/9459/ب1

ارسال نظرات