۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۴۷۰۴۱۸
رییس بسیج طلاب و روحانیان کشور:

۹ دی مرز تبیین بین حق و باطل است

رییس بسیج طلاب و روحانیان کشور گفت: ۹ دی متعلق به یک جریان خاص سیاسی نیست، ۹ دی عصاره و حقیقت ملت ایران است و اگر کسی به آن توجه نکند به فرهنگ عاشورا، فرهنگ قرآن، ولایت و خون شهدا بی‌توجهی کرده است، ۹ دی مرز تبیین بین حق و باطل است.
حجت الاسلام محمود محمدی‌ شاهرودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، حجت‌الاسلام محمود محمدی شاهرودی رییس سازمان بسیج روحانیون و طلاب کشور در مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی که با حضور طلاب و روحانیان خواهر و برادر در مجتمع شلمچه شیراز برگزار شد، گفت: در جریان فتنه ۸۸، فتنه گران اگر به دنبال احقاق حق خود بودند باید از مجاری قانونی اقدام می‌کردند زیرا ساز کارهای لازم در قانون مشخص شده بود.

وی با اشاره به اهداف خاص فتنه‌گران در ادامه افزود: قداست زدایی یکی از اهداف فتنه‌گران بود و بنای آن‌ها این بود که از مقدسات ما، قرآن، مسجد، فرهنگ عظیم عاشورای حسینی(ع)‌ قداست زدایی کنند.

حجت‌الاسلام محمدی شاهرودی اظهار داشت: این که عکس امام(ره)‌ را پاره می‌کنند، مسجد را به آتش می‌کنند، پرچم و خیمه‌های عزاداری امام حسین(ع) را آتش می‌زنند و چادر از سر زن مسلمان می‌کشند و برخی خواص یک‌بار موضع‌گیری نمی‌کنند و اغتشاش‌گران را مردم خداجو می‌نامند، در راستای قداست زدایی است.

وی ادامه داد: ولایت‌زدایی یکی از دیگر اهداف فتنه‌گران بود، ولایت‌فقیه ثمره خون هزاران هزار شهید در طول تاریخ است، حکومت دینی که در رأس آن ولایت‌فقیه قرار دارد، آرزوی همه پیامبران و ائمه اطهار است، فتنه‌گران قصد داشتند با آن شعارها بین مردم و ولایت فاصله بیندازند.

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیان کشور خاطرنشان کرد: در همین راستا بازوهای اصلی ولایت‌فقیه همچون شورای نگهبان که وظیفه‌اش پاسداری از قانون است و سپاه و بسیج را زیر سؤال بردند.

وی با بیان این که هدف نهایی فتنه‌گران براندازی یا استحاله نظام جمهوری اسلامی بود یادآور شد: هدف نهایی فتنه‌گران براندازی نظام جمهوری اسلامی بود، عده‌ای این میان فریب خوردند ولی عده‌ای می‌دانستند و آگاه بودند، اگرچه دشمنان به زبان می‌گفتند خواهان ساقط شدن رژیم نیستیم بلکه به دنبال تغییر رفتار هستیم.

۹ دی عصاره و حقیقت ملت ایران است

حجت‌الاسلام محمدی شاهرودی با اشاره به حماسه بزرگ ۹ دی بیان کرد: ۹ دی متعلق به یک جریان خاص سیاسی نیست، ۹ دی عصاره و حقیقت ملت ایران است و اگر کسی به آن توجه نکند به فرهنگ عاشورا، فرهنگ قرآن، ولایت و خون شهدا بی‌توجهی کرده است، ۹ دی مرز تبیین بین حق و باطل است.

وی با بیان این که در حماسه ۹ دی حرف امام شنیده و اطاعت شد، ادامه داد: یکی دیگر از پیام‌های ۹ دی همدلی آحاد ملت با امام و رهبر جامعه اسلامی بود، یکی از مهم‌ترین حقوق امام جامعه اسلامی بر امت، حق اطاعت است، امام رضا می‌فرماید «مردم ما به خاطر جایگاهی که داریم حقی بر گردن شما داریم، اگر شما مردم حق من را ادا کنید بر من واجب می‌شود حق شما را ادا کنم».

وی بیان کرد: پیام دیگر ۹ دی دفاع از اصل اسلام و انقلاب اسلامی است، این دو رکن اساسی در سخنان امام خمینی(ره)‌ خطاب به طلاب و دانشجویان بسیجی ذکر شده است و چهار رسالت مهم دفاع از اسلام، انقلاب اسلامی و دفاع از اصل نه شرقی و نه غربی و حفظ عواید سایر اقشار جامعه بر عهده ما گذاشته‌شده است.

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیان کشور ادامه داد: ۹ دی نقطه وحدت و همدلی بود، حالا یک تریبون دار در مجلس شورای اسلامی می‌آيد و می‌گوید ۹ دی عامل تفرقه است، ۹ دی پیام روشنش به همه دولتمردان و مسؤولان آن بود که به دشمن و بیگانگان اعتماد نکنید و غیرخودی را محرم اسرار نگیرید.

وی در پایان گفت: دشمنان به بررسی این نکته پرداختند که اگر انقلاب اسلامی به خاطر سیاست‌های غلط شاه نبوده است چه عاملی سبب پیروزی انقلاب اسلامی‌شده است، به این نتیجه رسیده‌اند که قدرت مرجعیت و فرهنگ عاشورای حسینی سبب شکل‌گیری انقلاب شده، ازاین‌رو از همان سال برای مبارزه با این نفوذ ردیف بودجه تعیین کردند و برای نفوذ در حوزه‌های علمیه نقشه کشیده‌اند./202/919/ب1

ارسال نظرات