۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۴۷۰۴۶۴
آیت الله علم الهدی:

رویش های انقلاب به مراتب بیش از ریزش ها است

آیت الله علم الهدی جریان رویش انقلاب را به مراتب قوی تر از ریزش ها دانست و گفت: جریان فتنه 88 و حماسه 9 دی یک محک بود که شرایط افراد را در این دسته ها برای ما مشخص کرد.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله علم الهدی در گردهمایی طلاب حوزه علمیه خراسان به مناسبت هفته بصیرت که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد، ضمن تقدیر از جایگاه  تولیت فقید آستان قدس رضوی در بصیرت افزایی مردم مشهد گفت:در سال 88 قیام مردمی علیه فتنه در مشهد یک روز زودتر بود و این افاضات بصیرت ساز مرحوم آیة الله واعظ طبسی بود که قبل از روز 9 دی هیجان مقابله با فتنه را در مرحله بروز قرار داد و این در واقع یک استقبال از حماسه ی 9 دی بود.

وی در ادامه داد: جریان 9 دی دو خاصیت قابل تأمل داشت نخست اینکه نمایش بصیرت در برابر دیدگان همه بود و خاصیت دوم این است که نمایشگاهی از رویش ها و ریزش ها در تاریخ انقلاب به حساب می آید در نمایش ریزش ها و رویش ها چهار نکته قابل تأمل است اول معیار و ملاک ریزش و رویش است که در آیه « وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ حَتَّى نَعْلَمَ الْمُجاهِدِینَ مِنْکُمْ وَ الصَّابِرِینَ» دو مسئله جهاد و مقاومت به عنوان ملاک معرفی می شود، کسانی که در جهاد و مقاومت کوتاه آمدند دچار ریزش شدند و کسانی اهل جهاد و مقاومت بودند موفق به رویش گردیدند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در ادامه افزود: آنچه که ثابت می کند جریان رویش از جریان ریزش در انقلاب به مراتب قوی تر و مؤثر تر بوده حماسه بزرگ 9 دی است.

وی گفت: نکته دیگر که در رویش و ریزش احساس می شود سه مرحله در ریزش  است، مرحله و مرتبه اول بخش عنصر ریزشی قابل برگشت است بخش دوم عناصر ریزشی به حاشیه رانده شده اند و بخش سوم عنصر ریزشی مردود است که به دشمن پیوسته و در مقابل انقلاب ایستاده است.

محور رویش ها و ریزش ها در انقلاب مقام ولایت است

نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: جریان فتنه 88 و حماسه 9 دی یک محک بود که شرایط افراد را در این دسته ها برای ما مشخص کرد، آن هایی که از سال 88 تاکنون در باره فتنه سکوت کردند این ها ریزش های به حاشیه رانده شده اند برخی نیز سریع از حالت ریزش درآمدند و خود را پیدا کردند و از انقلاب و ولایت دفاع نمودند که ایشان از ریزش های قابل برگشت بودند و برخی نیز در مقابل انقلاب و رهبری ایستادند و جزء مردودین شدند.

وی با بیان دو مرحله ای بودن رویش نیز گفت: مرحله اول رویش شامل کسانی است که در عرصه نبوده و بعد آمدند در عرصه و اوج گرفتند و مرحلهی دوم کسانی اند که در عرصه بودند اما اوج نگرفته بودند که انقلاب سبب شد ارتقاء پیدا کنند محور رویش ها و ریزش ها در انقلاب مقام ولایت است، هر مقدار وابستگی به مقام ولایت بیشتر باشد رویش بیشتر خواهد بود و هر مقدار فاصله و زاویه از رهبری بیشتر شود ریزش بیشتری اتفاق می افتد.

آیت الله علم الهدی با طرح این سؤال که « چه می شود که این عناصر ریزش پیدا می کنند ؟» ریزش ها را دارای سه عامل دانست و گفت: عامل اول عناد و عداوت است عامل دوم دوم فرصت طلبی و قدرت طلبی است و عامل سوم شامل کسانی است که از صفر آغاز کردند، در کشور به موقعیت و منصبی رسیدند، به دلیل داشتن رنگ ولایی که داشتند مردم ایشان را پذیرفنتد و بعد در برابر رهبری برا خود جایگاهی دیدند.863/پ202/ج

ارسال نظرات