۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۴۷۰۵۲۳
کارشناس مسائل سیاسی:

فتنه 88 اصل نظام اسلامی را نشانه رفته بود

مقدم فر گفت: در فتنه، فضا غبار آلود است و تشخیص حق و باطل در فضای غبار آلود فتنه سخت است؛ در فتنه 88 انتخابات یک بهانه بود، دشمن اصل نظام اسلامی را نشانه رفته بود.
فتنه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حمیدرضا مقدم فر، کارشناس مسائل سیاسی عصر امروز در همایش گرامیداشت 9 دی بسیج اساتید دانشگاه ها ارومیه اظهار داشت: فتنه سال 88 به عنوان یک ماجرای طراحی شده از خارج بود که دشمن برای سرنگونی جمهوری اسلامی تمام تلاش را به کار گرفت اما به لطف خدا این موضوع با حضور حماسی مردم در 9 دی به شکست انجامید.

وی تصریح کرد: رویه نظام سلطه به این گونه است که در کودتاهایی یا دخالت هایی که انجام می دهند اسنادشان را نهایتا 50 سال منتشر کرده و این را با جسارت و افتخار می گوید و دلیلش هم اثبات اقتدار نظام امپریالیست است.

مشاور فرهنگی فرماندهی سپاه اظهار داشت: شما کودتای 28 مرداد 32 در کشور ما را ببینید اکنون بعد از 50 سال نتوانسته جرات کند این اسناد را منتشر کند چرا که اینها با ایران برنامه دارند هرچند اشاراتی بوده که مثلا وزیرخارجه اسبق آمریکا گفته یا عملیات آژاکس یا اقدامات آیزن هاور ولی هنوز اسنادی منتشر نشده است.

مقدم فر خاطر نشان کرد: 37  سال بعد از انقلاب حوادث و رخدادهای زیادی به وقوع پیوسته و دشمنی ها آمریکا را دیدند برای مثال منافقین را همین آمریکایی ها به جان مردم انداخته و 7 تیر و 8 شهریور و 17 هزار ترور را مدیریت کردند؛ وقتی اینها از ایران فرار کرده و در عراق به عنوان مزدورمشغول به کار شدند و بعد صدام هم جایشان را تغییر دادند و به مزدوری عربستان رفتند.

وی متذکر شد: مثل روز روشن بوده این طراحی فتنه 88 از طریق خارج بوده و قرائنی در این زمینه نیز داریم دشمن در فتنه سال 88 به سه شکل عمل کرده و سه مرحل را سپری کردند که عبارت بود طراحی ازقبل هدایت عملیاتی و پشتیبانی که در کنار آن بازو فکری بازو عملیاتی و بازو رسمی اقدام کردند.

مدیرعامل سابق خبرگزاری فارس اظهار داشت: فتنه 88 فرصتی برای اتحاد دشمنین انقلاب اسلامی بود که برای اولین بار افرادی از داخل نظام که مورد اعتماد نیز بودند در یک کلمه نظر مثبت داشتند آن هم لفظ تقلب و ابطال انتخابات بود، البته این امر نتیجه فعالیت مستمر قرارگاه مرکزی فتنه و سفارت انگلیس بود.

مقدم فر افزود: بازو فکری این جریان از خیلی وقت پیش به فعالیت مشغول بوده و در این امر اعلام کردند که ایران را باید با انقلاب رنگین براندازی کرد که وقوع فتنه 78 یک تست برای فتنه سال 88 بود که برای هماهنگی بیشتر بازو عملیاتی، سفارت انگلستان افراد را شناسایی و به کار گرفت.

وی گفت: انگلیس خیلی ظلم علیه مردم کرده است که قسمتی را فیلم یتیم خانه ایران به تصویر کشیده است.

مقدم فر تاکید کرد: در فتنه، فضا غبار آلود است و تشخیص حق و باطل سخت و عده ای چون نمی توانند توطئه دشمن در براندازی فتنه 88 را ببینند خود را کنار کشیده و گفتند ما در دعوای موسوی و احمدی نژاد وارد نمی شویم در حالی که ما در تهران می شنیدیم که انتخابات یک بهانه بوده و اصل و نشانه نظام اسلامی بود.

این پژوهشگر مسائل سیاسی با اشاره به اعتراف مسؤولان آمریکایی گفت: ایران اسلامی همواره بعد از انقلاب بر با حضور مردم پشتیبانی شده و با تکیه بر اصل ولایت فقیه که موجب وحدت قلوب بین مردم است، نقشه فتنه گران را خنثی کردند. /936/20/ب3

 

ارسال نظرات