۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۴۷۰۵۲۵
کارشناس مذهبی:

اقتصاد مقاومتی راهکار رفع مشکلات اقتصادی کشور است

کارشناس مذهبی اقتصاد مقاومتی را راهکاری برای رفع مشکلات اقتصادی کشور دانست و گفت: اگر بخواهیم کارنامه نظام را در عرصه های مختلف بررسی کنیم در طول دوران انقلاب اسلامی نمی خواهیم بگوییم 100 درصد در مباحث اقتصادی کارنامه مطلوبی دارد اما کارنامه ضعیفی هم ندارد، چون یک بخش از مباحث اقتصادی مربوط به درون و یک بخش هم مربوط به فضای بین المللی است.
حجت الاسلام داود چمانی 

حجت الاسلام داود چمانی کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، پیرامون دستاوردهای نظام اسلامی در عرصه اقتصادی برای مردم و علل ضعف مسؤولان در حل مشکلات اقتصادی، اقتصاد مقاومتی را راهکاری برای رفع مشکلات اقتصادی کشور دانست و ابراز کرد: اگر بخواهیم کارنامه نظام را در عرصه های مختلف بررسی کنیم در طول دوران انقلاب اسلامی نمی خواهیم بگوییم 100 درصد در مباحث اقتصادی کارنامه مطلوبی دارد اما کارنامه ضعیفی هم ندارد، چون یک بخش از مباحث اقتصادی مربوط به درون و یک بخش هم مربوط به فضای بین المللی است.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی در صحنه های بین المللی دشمنانی دارد که هیچوقت ساکت و آرام نمی نشیند و در هر زمینه ای به ویژه درعرصه فرهنگی که کشور در زمره کشورهای سرآمد است و این در عرصه فرهنگی نشات گرفته از فرهنگ ناب استقلال و عدالت طلبی و اخلاق مداری است.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه در حوزه نظامی نیز کشور استحکام خاصی دارد و در عرصه علمی نیز از رشد چشمگیری برخوردار است، اظهار داشت: اما در عرصه اقتصادی نواقصی نیز وجود دارد که بخشی از آن به رویکرد داخلی کشور برمی گردد که مسئوولان باید دقت بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام چمانی ادامه داد: با توجه به پیام های نوروزی مقام معظم رهبری در سالیان اخیر که بر روی اقتصاد متمرکز بوده اند مسؤولان باید در این زمینه دقت بیشتری داشته باشند و با توجه به اینکه کشور از ابتدای انقلاب با تحریم هایی مواجه بوده و این تحریم ها در سالیان اخیر به شکل ناباورانه ای شدت بیشتری یافته اند به این نتیجه می رسیم که دشمن نمی تواند پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران را ببیند.

کارشناس مذهبی با اشاره به خطی که رسانه های بیگانه و جریان های غرب گرای داخلی دنبال می کنند تا نظام اسلامی را ناکارآمد معرفی کنند، گفت: اگر جمهوری اسلامی ایران بتواند به عنوان کشور شیعی پیشرفت کند در منطقه به عنوان الگو مطرح می شود؛ از این رو استکبار بحث مقابله با جمهوری اسلامی ایران را در مباحث مختلف در پیش گرفته است و با توجه به این مسائل است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بسیار بر روی اقتصاد مقاومتی تاکید دارند.

حجت الاسلام چمانی یادآور شد: اقتصاد مقاومتی چون درون زا است و می تواند با اتکا به پتانسیل و توانایی داخل، امکانات و نیروهای بومی به منصه ظهور برسد بسیار مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد؛ بنابراین باید در حوزه اقتصادی ضمن اتکا به اقتصاد مقاومتی از تک قطبی بودن نیز خارج شویم.

کارشناس مذهبی افزود: اگر بتوانیم در عرصه های دیگری همچون کشاورزی به تولیدات داخلی متکی باشیم منطقه را نیز می توانیم پوشش دهیم در حالی که با بیرون نیز مرتبط هستیم و می توانیم در زمینه اقتصادی نیز به یکی از کشورهای سرآمد تبدیل شویم.

حجت الاسلام چمانی تصریح کرد: مردم و مسؤولان باید در کنار هم برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنند و جواب دشمنان نظام را که می خواهند برای ضربه زدن به نظام آن را ناکارآمد جلوه دهند با تحقق اقتصاد مقاومتی بدهند، از این رو مردم باید هوشیار باشند و همچنان هوشیاری خود را نسبت به توطئه های دشمنان حفظ کنند.

کارشناس مذهبی بیان داشت: اگر توانستیم تا الان در مقابل دشمنان بایستیم به دلیل اتحاد میان ملت و مسؤولان و محوریت امام راحل و مقام معظم رهبری بوده است پس باید مبانی تئوری و عملی اقتصادی مقام معظم رهبری را سرلوحه خود قرار دهیم و چرخه تولید داخلی را به جریان بیندازیم.

حجت الاسلام چمانی خاطرنشان ساخت: باید شیوه رفتاری مسؤولان نظام به گونه ای باشد که مردم دلسرد نشوند مثلا در بحث حقوق های نجومی و برخورد با برخی از مدیران خاطی در زمینه اقتصادی گاهی برخوردها ناصحیح انجام می شود و مثلا فرد خاطی از یک پست به پست دیگری منتقل می شود.

کارشناس مذهبی در پایان تصریح کرد: این موارد برای مردم گران است؛ چرا که مردم برای دفاع از آرمان های نظام، انقلاب و امام راحل و مقام معظم رهبری شهید داده اند و نمی خواهند نظام و ارزش های آن دست خوش افراد خاصی شود؛ از این رو باید با الگو قرار دادن خط مشی مقام معظم رهبری کشور را در عرصه اقتصادی نیز به کشوری سرآمد در دنیا تبدیل کنیم./842/302/ب3

ارسال نظرات