۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۴
کد خبر: ۴۷۰۵۵۴

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

نقش مهم رسانه ها در توسعه فرهنگ دینی و اصلاح ساختار فکری جامعه، باید مسیر تحقق پیرامون حکومت اسلامی را هموار کرد و بیمه کردن انقلاب از سوی حماسه ۹ دی بخشی از اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی، مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز، گفت: رسانه ها، نقش مهمی در توسعه فرهنگ دینی و اصلاح ساختار فکری جامعه دارند.

وی ادامه داد: رسانه عاملی مهم در راستای توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی است و دستگاه های فرهنگی می توانند با تغذیه فرهنگی این رسانه ها نقش راهبردی در اصلاح ساختار رفتاری جامعه ایفا کنند.

سید عباس مسعودی، با اشاره به پتانسیل بالای تبلیغات اسلامی در رابطه با توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی گفت: همکاری متقابل دستگاه های فرهنگی و رسانه ها می تواند از توطئه دشمنان در زمینه های مختلف به‌ویژه راه انداختن شیعه انگلیسی و تشتت و دو دستگی در بین مسلمانان جلوگیری کند.

وی استقرار روحانی در مساجد، اعزام مبلغ با توجه به مناسبت ها، برگزاری گفتمان دینی، ثبت 2800 هیئت مذهبی، ثبت مشخصات 1200 مبلغ و مبلغه را پتانسیل بالای تبلیغات اسلامی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی برشمرد.

حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی، فعالیت 100 موسسه قرآنی فعال را پتانسیل دیگر تبلیغات اسلامی در راستای توسعه و ترویج فعالیت ها و برنامه های قرآنی اثر گذار دراین استان برشمرد و گفت:قرآن تنها کتابی است که تضمین کننده سعادت و خوشبختی بشر درزندگی شخصی و اجتماعی است.

این فعال فرهنگی در البرز،افزود: امروز رسانه ها نقش اثرگذاری در راستای آگاهی بخشی به اقشار جامعه دارند که اگرمسئولین رسانه ها در کنار دستگاه های فرهنگی همسو و هم فکرحرکت کنند بسیاری از معضلات اجتماعی جامعه اسلامی ما رفع خواهد شد.

این مسئول فرهنگی، افزود: توسعه نرم افزارهای روز از قبیل لاین، واتساپ، تلگرام و اینستاگرام و شبکه های مختلف ماهواره ای می طلبد که بخش عظیمی از فعالیت های رسانه ها با محتوای فرهنگی دینی به هدف اصلاح ساختار فکری و فرهنگی جوانان باشد.

مسعودی، در پایان خاطر نشان کرد: توجه به مسائل فرهنگی دینی سبب کاهش آسیب های اجتماعی در سطح جامعه اسلامی خواهد شد به همین منظور همکاری رسانه ها با دستگاه ها و متولیان فرهنگی در این زمینه مفید و اثر گذار است.

باید مسیر تحقق پیرامون حکومت اسلامی را هموار کرد

حجت‌الاسلام مهدی خاموشی ضمن تقدیر و تشکر از محققان و پژوهشگران و دست اندرکاران این جشنواره «کتاب دین و پژوهش‌های برتر» گفت: فضل علم بر اهل علم پوشیده نیست. روایات و آیات زیادی هم بر اهمیت فراگیری علم وجود دارد. به همین دلیل برگزاری این جشنواره ها خوب و ضروری است. البته باید در چنین مراسم هایی بیشتر محققین و پژوهشگران حرف بزنند و ما گوش دهیم.

خاموشی تصریح کرد: حکومت اسلامی در زمان فعلی که بعد از انقلاب شکل گرفت در میانه راه است. به همین دلیل لازم است که راجع به انقلاب اسلامی بیشتر صحبت کنیم چون سرمایه عظیمی است. امروز اگر اسلام داعیه حکومت داری نداشت دعواهای منطقه ای و جهانی کمتر بود. آنها می خواهند چنین تفکری وجود نداشته باشد. بسیاری از شبکه های وهابیت نسبت به تشکیل حکومت اسلامی کینه دارند و انقلاب اسلامی هم از این جدا نیست. ما باید مسیر تحقیق پیرامون انقلاب اسلامی را هموار کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب اسلامی افزود: باید در اداره شئون جامعه تحقیقات میدانی زیادی کنیم.پیشنهاد میکنم در دوره های بعدی جشنواره کتاب دین به تحقیق پیرامون حکومت اسلامی و اینکه چه رشته هایی به آن مرتبط هستند، اهمیت بیشتری داده شود.

وی افزود: امروزه رشته هایی مثل مهندسی اجتماعی وجود دارد که ربط مستقیم با نحوه و شئون اداره در حکومت جامعه دارد و خوب است که به این رشته ها توجه بیشتری شود. اگر امروز پیرامون آسیب های اجتماعی مطالعه کنیم ممکن است نتوانیم به راه حل برسیم اما اگر داده ها پیش روی ما باشد امکان نسخه دادنو ارائه راهکارهای زودبازده بیشتر می‌شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان اضافه کرد: من فکر می‌کنم جشنواره کتاب دین و پژوهش های برتر تا حدی توانسته رسالت خود را عملی کند چون ما نسبتی با جامعه پژوهشگران نداریم بلکه به شناسایی آنها پرداخته ایم. در خصوص اینکه چرا این جشنواره دو سالانه شده است هم باید بگویم که چون دامنه زمان پژوهش باید به اندازه ای باشد که پژوهش ها قابل اعتنا باشند و پژوهشگران زمان کافی برای انجام کار داشته باشند.

بیمه کردن  انقلاب توسط حماسه ۹ دی

حجت‌الاسلام مسعود صفی یاری امروز با اعلام این مطلب افزود: ۹ دی مشتی محکم بر دهان دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

وی اظهار داشت: در ۹ دی سال ۸۸ مردم با حضورشان اطاعت از رهبری را به دشمن نشان دادند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ۹ دی روز بصیرت بود چرا که مردم با بصیرت و آگاهی که داشتند فتنه های فتنه گران را خاموش کردند و حماسه ای آفریدند که تا ابد ماندگار خواهد ماند.

حجت‌الاسلام صفی یاری گفت: مردم با حضور خود در این روز نشان دادند که همیشه پشتیبان نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و تا خون در رگ دارند پشتیبان ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی ایران خواهند بود.

وی در ادامه گفت: همانطور که تسخیر لانه جاسوسی انقلاب دوم بود، حماسه ۹ دی هم انقلاب سوم است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان یادآور شد: حماسه ۹ دی ماه تداعی کننده این امر است که مردم به نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه اعتماد دارند و مطیع فرمان رهبری هستند.

حجت‌الاسلام صفی یاری با اشاره به اینکه دشمن همواره درصدد است بین مردم و ولایت جدایی ایجاد کند گفت: دشمنان این را همیشه به یاد داشته باشند که مردم ایران ولایت‌مدار و پشتیبان اهل بیت هستند.

وی به اهانت مردم در روز عاشورای سال ۸۸ و شکستن حرمت در این روز اشاره کرد و گفت: عده‌ای بی بصیرت خود را وسیله سودجویی دشمنان قرار دادند و دشمنان هم سوء استفاده کردند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان رفتار ناشایست آشوب‌گران در عاشورای ۸۸ گفت: مردم ایران با توجه به ارادتی که به امام حسین و اهل بیت (ع) داشتند نتوانستند این رفتارهای ضد دینی و اسلامی را تحمل کنند.

تبیین حماسه 9 دی در 120 مسجد همدان‌

رضا ویسی کارشناس امورفرهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان همدان همدان با اشاره به برگزاری سخنرانی در 120مسجد در شهر همدان به منظور تبیین حماسه 9 دی و بازشکافی فتنه 88 اظهار کرد: به طور حتم این امر در آگاهسازی جامعه و جلوگیری از به فراموشی سپرده شدن حوادث فتنه‌انگیز سال 88 نقش بسزایی دارد.

وی گفت: نهم دی ماه را باید نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست که بسترساز مقابله با دسیسه‎های سخت و پیچیده دشمنان بود و بصیرت و ولایتمداری مردم را به رخ جهانیان کشید.

ویسی از بزرگداشت 9 دی در همدان از برنامه‎ریزی برای برگزاری باشکوه حماسه نهم دی ماه در همدان طی امسال خبر داد و افزود: همدان در سال 88 دو روز زودتر از استان‎های دیگر در راه دفاع از انقلاب و رهبری وارد عرصه شد که باید این مهم را ارج نهاد.

نقش ولی فقیه در برچیدن فتنه 88 نباید نادیده گرفته شود

حجت‌الاسلام عباس میراحمدی مسؤول روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کرمان در گفتگو با خبر نگار خبرگزاری رسا در کرمان ضمن گرامیداشت ایام الله 9 دی اظهار داشت: بصیرت دینی مردم غیور ایران اسلامی در 9 دی بسیار تأثیر گذار بود به گونه ای که آنان با بینش عمیق دینیشان سبب شدند تا همواره سرآمدی خود را بر دیگر کشورها اثبات کنند زیرا اجرای نقشه هایی همچون 9 دی از سوی دشمنان در هر کشوری موجب نابودی و زوال حکومت شده و امنیت آنان را به مخاطره انداخته بود اما ملت انقلابی و ولایت مدار ایران اسلامی در پناه ایمان به خدا و با بصیرت دینی خود جلوی چنین انحراف بزرگی را گرفت و نقشه دشمن را نقش بر آب کرد.

وی با اشاره به اهمیت پرداختن به درس ها و عبرتهای 9 دی بیان داشت: یکی از درسهای مهم فتنه 88 این است که گاهی اوقات لطمه و ضربه داخلی ها خیلی بیشتر از دشمنان است چنانکه در طول سی و چند سال گذشته دشمن نتوانسته بود کشور را اینچنین مختل کند اما متأسفانه با فتنه ای که با همکاری نیروهای داخل کشور در سال 88 انجام شد تا حدودی توانستند لطماتی به کشور تحمیل کنند که خوشبختانه با هوشیاری مردم مسلمان ایران در زیر سایه ولی فقیهی مقتدر این فتنه خنثی شد اما باید توجه کنیم که اگر بتوانیم مسائل داخلی را به خوبی مدیریت کنیم، دشمنان خارجی کار چندانی از پیش نخواهند برد.

حجت‌الاسلام میر احمدی خاطرنشان کرد: از آنجا که این روز از ایام سرنوشت ساز تاریخ پرفراز و فرود انقلاب اسلامی به شمار می آید این روز را ایام الله نامیدند بنابراین باید حماسه 9 دی را همواره یادآور شد و این روز را گرامی داشت.

وی ادامه داد: در این روز تاریخی ملت ایران در پی 8 ماه فتنه و آشوب که محصول سرمایه گذاری ها و برنامه ریزی های بیش از دو دهه دشمنان خارجی و عوامل داخلی آنها بود، با خلق حماسه ای ماندگار عظمت، دینداری، بصیرت، موقعیت شناسی و ولایت مداری خود را به نمایش گذاشتند پس نباید به راحتی آن را نادیده گرفت./1325/303/ب3

ارسال نظرات