۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۴۷۰۶۰۱
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس:

9 دی تجلی بصیرت و وحدت ملت ایران است

سردار ظفری گفت: 9 دی حماسه ای بود که به دنبال چشم هایی که پر از حرص و بغض به آن دوخته شده بود رقم خورد و کشور را به ثبات رساند.
سردار ظفری

به گزارش خبرگزاری رسا در همدان، سردار مهدی ظفری، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در مراسم شب شعر شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس که شب گذشته در سالن شهید آشتیانی مرکز آموزش عالی جهاد دانشگاهی برگزار شد، گفت: حماسه 9 دی یک پدیده غیر قابل تصور بود، این حماسه به دنبال چشم هایی که پر از حرص و بغض و دشمنی به آن دوخته شده بود رقم خورد.

سردار  ظفری تصریح کرد: ۹ دی روزی الهی است، روزی که می رفت تا برای بار دوم بعد از جنگ ما را غافلگیر کند که با بصیرت و درایت مردم و رهبری، پیشگیری اتفاق افتاد.

ظفری با بیان اینکه همچنان دفاع ادامه دارد اظهار کرد: در حال حاضر در برخی مناطق امنیتی کردستان درگیری هایی با گروهک پژاک وجود دارد که یکی از این درگیری ها مربوط به سال 91 است.

وی ادامه داد: پدر شهید اهل تسننی که در ارتفاعات اورامانات به شهادت رسیده بود اجازه نداد ما برای برگرداندن جنازه پسرش برویم چرا که می گفت اگر اتفاقی برای ما بیفتد در قیامت پاسخگو نخواهد بود و خودش به تنهایی برای برگرداندن جنازه پسرش رفت. 

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با تأکید بر ادامه دادن راه شهدا، خاطرنشان کرد: ما باید ادامه دهنده راه این شهدا باشیم، گاهی درگیر مسائل حاشیه ای و حزبی می شویم و ارزش ها و آرمان های انقلاب را از یاد می بریم.

وی ویژگی نظام دینی را قهرمان بودن هر شخص درجایگاه خود دانست و عنوان کرد: ویژگی جامعه توحیدی اینست که مردم آن باهم مهربانند و نسبت به هم عشق میورزند،ویژگی که در مدافعان حرم دیده می شود.

ظفری به حدیثی از امام علی (ع) اشاره کرد و گفت: حضرت در این روایت می فرماید«قسم به خدا اگر قومی بداند دشمن دارد و در خانه خود با آنها بجنگد خوار و ذلیل می شود.»

وی افزود: جنگ در داخل شهر و خانه ها از سخت ترین جنگ ها است جنگ مدافعان حرم جنگی پیشگیرانه است و اگر حضور مدافعان حرم در جبهه مقاومت نباشد امنیت در کشور و منطقه وجود نخواهد داشت./979/203/ب2

 

ارسال نظرات