۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۴۷۰۶۲۱
مدیر حوزه علمیه 14معصوم برازجان مطرح کرد؛

تلاش دشمن برای نفوذ در حوزه های علمیه

مدیر حوزه علمیه 14معصوم برازجان گفت: دشمن تلاش میکند در حوزه های علمیه کشور نفوذ کند و در این میان نیز بیوت مراجع را هم مورد هدف قرار می دهد.
ثقفغلقیع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، بزرگداشت حماسه 9 دی با سخنرانی حجت‌الاسلام محمد جوکار مدیر حوزه علمیه 14معصوم برازجان، صبح امروز در جمع بسیجیان شهر بوشهر برگزار شد.

مدیر حوزه علمیه 14معصوم برازجان، در این مراسم گفت: امروز متأسفانه فضای پس از فتنه، همچنان فضای غبارآلود، غیر شفاف و غیر صریح است و عده‌ای که از این فتنه و سران آن حمایت می‌کردند، هم‌اینک در لباس دیگری هستند.

وی بابیان معانی مختلف فتنه در قرآن و روایات، ادامه داد: یکی از معانی فتنه، همان انقلاب رنگی و مخملی است که دشمنان ما سال‌ها خواب آن را دیده‌اند و تاکنون به لطف خداوند و بصیرت مردم، محقق نشده است. شما دیدید وقتی زمینه‌ی فتنه فراهم شد چگونه دشمن از آن بستر استفاده کرد، چگونه عده‌ای از خواص لغزیدند و با دشمن با سکوت و مواضع خود همراهی کردند.

برخی فتنه گران، امروز در بین ما هستند

حجت‌الاسلام جوکار با اشاره به اینکه فتنه‌گران در بین ما هستند، تصریح کرد: آن‌ها جزء خواص و به‌ظاهر روشنفکر و برخی نیز خود را جزء انقلابی‌ها می‌دانند ولی به معنای واقعی فتنه‌گر و از فتنه‌گر نیز حمایت می‌کنند.

وی افزود: در سال 88 بسیاری از خواص و مردم فتنه را تشخیص، حق را از باطل جدا و روشنگری کردند، اما برخی از خواص که تعدادشان کم نبود و عده‌ای از مردم فریب‌خورده در آن دوران 8 ماهه آب به آسیاب دشمن ریختند و دشمن از آن‌ها سوءاستفاده کرد.

مدیر حوزه علمیه 14معصوم برازجان با اشاره به فرموده امام علی (ع) مبنی بر اینکه در ایام فتنه باید مانند بچه شتر باشی که نه می‌تواند شیر دهد و نه سواری، اظهار داشت: برخی کنار کشیدن از فتنه را راه‌حل می‌دانند و لذا مقام معظم رهبری فرموده‌اند چنین نیست، باید در ایام فتنه روشنگری و بصیرت افزایی کرد و راه را عمارگونه به مردم  نشان دهیم. عده‌ای در فتنه 88 سواری دادند و از آن‌ها شیر کشیدند.

حجت‌الاسلام جوکار خاطرنشان کرد: اصحاب فتنه و خواص بی‌بصیرت، مردم را به بی‌قانونی و هنجارشکنی دعوت کردند و هنوز بعد از گذشت 7 سال اعلام موضع بر رد سران فتنه نکرده‌اند، چرا بعد از تمام شدن این فتنه و متهم کردن نظام به تقلب و اعتراف به اینکه تقلبی در کار نبوده، هنوز اعلام برائت نکرده‌اند.      

چرا مسئولان دولتی درخصوص سران فتنه اعلام موضع نمی کنند؟                

وی ادامه داد: چرا آقایان در این ایام برای سران فتنه و تبرئه آن‌ها هر کاری کرده‌اند ولی تاکنون یک‌بار نیامده‌اند به مردم بگویند که ما اشتباه کرده‌ایم و موضع‌گیری نکرده‌اند. ما می‌خواهیم بدانیم دلیل این موضع‌گیری نکردن‌ها چیست و چرا تاکنون رئیس‌جمهور و وزرای وی در این خصوص موضع‌گیری نکرده‌اند. 

مدیر حوزه علمیه 14معصوم برازجان تأکید کرد: مگر رهبری نفرموده حماسه 9 دی انقلاب ما را بیمه کرده و در تاریخ انقلاب ماندگار شده است، پس چرا مسئولان برای برگزاری باشکوه این روز تلاش نمی‌کنند؟

حجت‌الاسلام جوکار ابراز کرد: مردم در 9 دی خودشان به صحنه آمدند و علیه فتنه‌گران و سران فتنه شعار دادند اما امروز برخی از این ناراحت هستند که سران فتنه در خانه خودشان در حبس بسر می‌برند و برایشان اشک تمساح می‌ریزند. آن‌ها برای کسانی اشک می‌ریزند که این خسارت بزرگ را به کشور وارد نمودند و منفور ملت ایران شده‌اند.

وی گفت: درسی که ما باید از فتنه بگیریم این است که فتنه 88 اولین و آخرین فتنه نخواهد بود چون هم‌اکنون این افراد و جریانات سیاسی وجود دارند و حاضر هستند برای منافع باندی و حزبی خودشان خرکاری انجام دهند.

دشمن در برخی مراکز حوزه علمیه هم نفوذ کرده است

مدیر حوزه علمیه 14معصوم برازجان یادآور شد: دشمن حتی در برخی مراکز حوزه علمیه کشور ما نیز نفوذ کرده است و امروز می‌بینیم حرف‌های دشمن از زبان مرجع تقلید هم گفته می‌شود.

وی اضافه کرد: از مطالبات مردم ما باید این باشد که چرا مسؤولان ما در حماسه نهم دی نقش ایفا نمی‌کنند و علیه فتنه و سران فتنه موضع‌گیری نمی‌کنند./846/202/ب3

ارسال نظرات