۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۴۷۰۶۳۴

چند خبر کوتاه از استان کرمان

پایان ساخت گنبد امامزاده سید احمد در شهرستان بافت، وقف ملک جهت ساخت مسجد در کرمان، پاداش اداره کل اوقاف کرمان به ارائه دهندگان مدارک وقفی و تکمیل کار خیر مادر از سوی فرزندان از اهم اخبار کوتاه در استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، مسعود محمدی سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافت، اظهار کرد: این عملیات عمرانی شامل تکمیل کاشی کاری نمای گنبد امامزاده به مساحت 200 متر مربع از سوی شرکت پیمان کاری گوهرشاد مشهد وابسته به سازمان اوقاف انجام شد.

وی با اشاره به اعتبارات ساخت این طرح عمرانی افزود: از ابتدای مهر ماه سال جاری این طرح عمرانی با اعتبار 500 میلیون ریال از محل اجرای طرح مودت و کمک های دولتی واعتبارات سازمانی اوقاف تکمیل شد.

محمدی تصرح کرد: اجرای ساخت سرویس های بهداشتی در امامزاده محمد(ع) معرف به پیرغیب روستای قلعه نو از دیگر برنامه های عمرانی طرح مودت در شهرستان بافت است.

گفتنی است: امامزاده سید احمد (ع) از نوادگان حضرت امام موسی کاظم (ع) است که گنبد و بارگاه این امامزاده عظیم الشأن در حد فاصل 70 کیلومتری از مرکز شهرستان بافت در روستای ترنگ واقع شده است.

وقف ملک جهت ساخت مسجد در کرمان

حجت الاسلام محمود یوسفی سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان کرمان اظهار کرد: پنجمین وقف امسال در حوزه موقوفات ناحیه دو شهرستان کرمان از سوی بانوی خیر "ربابه یزدان پناه" ثبت شد.

وی افزود: این بانوی گرانقدر در اقدامی منزل مسکونی خود را به مساحت 400 متر مربع جهت ساخت مسجد و حسینیه در خیابان عطار شهر کرمان وقف کرد.

حجت الاسلام یوسفی گفت: منزل مسکونی قدیمی ساز است که با تولیت فرزندان واقف تخریب و طبق نیت واقف اقدام بساخت خواهد شد و واقف در متن وقفنامه اجرای برنامه های فرهنگی را از جمله نیات خود قرار داده است.

پاداش اداره کل اوقاف کرمان به ارائه دهندگان مدارک وقفی

معاون ثبتی و حقوقی اوقاف کرمان گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمان با طرح جمع آوری اسناد وقفی در نظر دارد کلیه وقف نامه های موجود نزد اشخاص را جمع آوری نمایدکه در جهت تسریع در این امر مهم به ارائه دهندگان این وقفنامه ها پاداش پرداخت می گردد.

علی مهر آسا با توضیح این مطلب افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در راستای وظیفه ذاتی خود در احیاء موقوفات درنظر دارد اسناد وقفی نزد اشخاص را جمع آوری کند و در این راستا طرح جمع آوری اسناد وقفی در سراسر کشور در حال اجرا است و این اداره کل بنا به وظیفه محوله اقدام به جمع آوری اسناد وقفی در سطح استان کرده است.

وی تصریح کرد: کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که اسنادی در حوزه موقوفات دارند می توانند با تحویل مدارک لازم به ادارات و نمایندگی های اوقاف در سراسر استان ، پاداش در خور سند دریافت کنند.

معاون ثبتی و حقوقی اوقاف کرمان تصریح کرد: حراست ، نگهداری و آبادانی موقوفات در جهت اجرای امینانه به نیات واقفین خیراندیش یکی از وظایف مهم اوقاف است.

تکمیل کار خیر مادر از سوی فرزندان

حجت الاسلام محمود یوسفی سرپرست اداره اوقاف ناحیه دو شهرستان کرمان گفت: فرزندان بانوی واقف" ربابه یزدان پناه" در راستای اقدام نیک مادرشان ملک خود را وقف کردند.

وی افزود: این بانوی خیر در اقدامی منزل مسکونی خود را جهت ساخت مسجد و بخشی برای فعالیتهای فرهنگی و دینی وقف کرد و از سوی فرزندان "محمد مهدی" و" حسین ابوالحسنی" قطعه زمینی جهت تکمیل نیت مادر به فضای مسجد وقف شد.

حجت الاسلام یوسفی افزود: مورد وقف مذکور با مساحت 433 متر مربع بصورت مشارکتی ثبت شده است و هدف از اختصاص ملک انجام فعالیتهای دینی ،فرهنگی اقتصادی ، علوم تربیتی و آموزشی در محل موقوفه است.

سرپرست اداره اوقاف ناحیه دو شهرستان کرمان با اشاره به اینکه موقوفات زیادی با نیت ساخت مسجد ثبت می شود که با کمبود مشکلات مالی جهت ساخت مواجه هستیم اضافه کرد: خیران می توانند جهت تکمیل و ساخت و ساز مساجد اموال خود را وقف کنند و در امر این سنت حسنه خود را مشارکت دهند./303/9709/ب1

ارسال نظرات