۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۴۷۰۶۵۳
استاد حوزه و دانشگاه:

ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری ضرورتی اساسی است

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری ضرورتی اساسی است، گفت: در انفاق و بخشش و هر کار خیری که قرار است صورت گیرد بهتر است به دست خودمان و در قید حیات صورت گیرد که ثواب آن بیشتر از زمانی است که ما نباشیم و آن کار خیر صورت گیرد.
آمل آمل آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، جشن گلریزان انجمن خیریه خاتم الانبیاء (ص) آمل امروز با حضور خیران و نیکوکاران، اعضای شورای اسلامی شهر آمل و هیأت مدیره مجمع خیرین شهرستان آمل برگزار شد.

حجت الاسلام غلامرضا کاوه، استاد حوزه و دانشگاه با قدردانی از همت والای هیات مدیره انجمن در دستگیری از نیازمندان منطقه گفت: یکی از برجسته ترین و اصلی ترین فضائل اخلاقی و انسانی که در قرآن و سیره ائمه اطهار سفارش شده دستگیری از نیازمندان است.

 وی افزود: در سیره ائمه معصومین(ع) در کنار اینکه خودشان در دستگیری نیازمندان وکارهای خیر پیشقدم بودند مردم را به این امر خطیر هدایت و راهنمایی می کردند.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: اگر امامان ما کریم هستند و هر کدام براساس زمان و مکان لقب آنها برجسته بود به واسطه توجه به محرومان و نیازمندان بود که نمونه بارز آن مولای متقیان امام علی(ع) که زمامدار امور مسلمانان بودند و در شب به تک تک خانه نیازمندان سرکشی می کردند.

حجت الاسلام کاوه اشاره کرد: یکی از ویژگی های متقین و اهل تقوا گشاده رویی و دستگیری از نیازمندان در مواقع تنگ دستی است و هر موقع خدا به ما توفیق داد از این کار غفلت نکنیم.

امام جمعه موقت شهرستان محمودآباد تصریح کرد: افراد بسیاری هستند که با هدایت انجمن خیریه خاتم الانبیا در این حرکت خیر قدم گذاشتند که قطعا مورد توجه خداوند قرار خواهند گرفت و سنگ بنایی بنام خودشان گذاشتند.

وی با اشاره به این که ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری ضرورتی اساسی است، بیان داشت: در انفاق و بخشش و هر کار خیری که قرار است صورت گیرد بدست خودمان و در قید حیات صورت گیرد که ثواب آن بیشتر از زمانی است که ما نباشیم و آن کار خیر صورت گیرد.

حجت الاسلام کاوه ادامه داد: انجام کارهای خیر اثرات و لذتی دارد که هیچ شیرینی بالاتر ازآن نیست و قطع و یقین هر قدمی که در این مسیر برداشته می شود مورد توجه پروردگار متعال قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: انجمن خیریه خاتم الانبیا در جهت رسیدگی به محرومان منطقه حرکت می کند و از محل پرداختی توسط خیران هزینه می کند.

مسعود نیکپور، مدیرعامل انجمن خیرین شهرستان آمل با بیان این که آسیب های اجتماعی در جامعه علت و معلولی دارد، گفت: یکی از اهداف انجمن که در اساسنامه آن ذکرشده است کمک این انجمن مختص به افرادهای خاصی نبوده و توجه ما به کرامت انسانی است.

وی با اشاره به این که تمام نهادها و انجمن و شورای شهر و شهرداری می توانند در کم کردن آسیب های اجتماعی درکنار هم باشند، افزود: همراه و همدل بودن می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند و نباید به صرف اینکه کار ما فقط ساخت وساز و نظارت برکارهای عمرانی است از آسیب های اجتماعی غافل باشیم.

مدیرعامل انجمن خیرین شهرستان آمل با قدرانی از همت والای خیران در دستگیری از نیازمندان جامعه بیان داشت: حرکت زیبا و خداپسندانه انجمن خیریه خاتم الانبیا در یکی از محله های شهر این پیام را دارد که همه عزیزان همت کنند و درتمام محله ها نسبت به راه اندازی چنین انجمنی تلاش کنند.

نیکپور با اشاره به راه اندازی بیمارستان شیمی درمانی شهرستان آمل گفت: تاکنون برای احداث این بیمارستان و ارژانس بیش از یک و نیم میلیارد تومان هزینه شد که بیماران سرطانی بتوانند از این بیمارستان بصورت رایگان مداوا وشیمی درمانی شوند.

وی به دیگر اقدامات مجمع خیرین شهرستان از قبیل پیگیری ساخت بیمارستان پرتو درمانی ، ساخت سرای کرامت برای سالمندان ، نگهداری بچه های بی سرپرست ، رسیدگی به وضعیت دانش آموزان و دانشجویان بی بضاعت ، همکاری با بهزیستی و کمیته امداد ، خرید دستگاه های فوق تخصصی جهت نصب دربیمارستانهای 17 شهریور وامام رضا و دیگر امور را عنوان داشت.

در پایان این مراسم قاسم علی حیدری رییس هیات مدیره انجمن خیریه خاتم الانبیا به بیان عملکرد این انجمن اشاره داشتند و گفت: این انجمن از سال 87 تاسیس و تنها انجمنی در کشور هستیم که دارای مجوز هستیم و تاکنون بیش از 300 خانوار را تحت پوشش این انجمن قرار دادیم.

گفتنی است، آمل از جمله شهرهایی است که مراکز خیریه بسیاری در راستای ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری و کمک به نیازمندان و حل مشکلات موجود در آن قرار دارد./1314/202/ب2

ارسال نظرات