۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۴۷۰۷۱۷
دادستان کل کشور:

ریشه فتنه در اتاق فکر آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی است

حجت الاسلام منتظری با بیان این‌که فتنه جامعه را دوقطبی می کند، گفت: ریشه فتنه و آبشخور آن در اتاق فکر امریکا، انگلیس، اروپا و رژیم صهیونیستی است.
حجت الاسلام منتظری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری، داداستان کل کشور امروز در همایش «بصیرت و میثاق امت با ولایت» که در سالن اجتماعات مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، اظهار داشت: حماسه ۹ دی از ایام الله و حاوی درس ها و عبرت هایی است که باید همچنان زنده نگه داشته شود.

وی با بیان این‌که فتنه، حادثه ای شکننده است که موجب افتراق و انشعاب شده و جامعه را دوقطبی می کند، خاطرنشان کرد: بصیرت به معنی داشتن دید بلند، عمیق و تحلیل درست با توجه به همه جهات و بر اساس معیارهای الهی است که باید حوادث را با آن معیارها تطبیق بدهیم.

حجت الاسلام منتظری با بیان این‌که معیار و ملاک برای تشخیص حق علی(ع) است، تصریح کرد: نباید از هر حرفی که از هر حلقومی بیرون آمد؛ تبعیت کنیم، چه اصلاح طلب باشد، چه اصولگرا و چه میانه رو، باید بر اساس معیار حضرت علی(ع) گفتار و اعمال افراد را تحلیل و بررسی کنیم.

دادستان کل کشور ولایت فقیه را در امتداد ولایت انبیای الهی و مولای متقیان حضرت علی(ع) دانست و گفت: کسی که در زمان غیبت بزرگترین حادثه تاریخی علیه رژیم ظالم و مستکبر را خلق کرد، امام خمینی(ره) بود که خطش حق است و رهبر انقلاب نیز همواره فرموده اند راه امام، شاخص های امام و آنچه امام برای ما تبیین کرده است، راه ماست.

وی ادامه داد: ریشه فتنه و آبشخور آن در اتاق فکر امریکا، انگلیس، اروپا و رژیم صهیونیستی است، افزود: در طول نزدیک به چهار دهه که از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می گذرد، استکبار جهانی از سوی انقلاب اسلامی و نظام ولایی ایران ضربه خورده و در این تقابل به دنبال فتنه‌انگیزی، توطئه و پروژه براندازی انقلاب بوده است.

حجت الاسلام منتظری تقابل ملت ایران با رژیم شاهنشاهی را شکست آمریکا در حمایت از پهلوی دانست و گفت: تقابل دیگر در جریان جنگ تحمیلی هشت ساله بود که دلاورمردی و رشادت رزمندگان اسلام و فرزندان خمینی کبیر دنیا را به حیرت واداشت؛ با توجه به حمایت جهانی از صدام، ما پیروز شدیم و یک وجب از خاکمان به دست دشمن نیفتاد.

وی تقابل دیگر ملت ایران با استکبار جهانی را بر سر فلسطین دانست و افزود: یکی از محورهای سیاست امام، حمایت از مظلومان فلسطین بوده و در این مورد هم بارها استکبار طعم تلخ شکست را چشیده است؛ اما علاوه بر آن در لبنان نیز با پیروزی های حزب الله تقابل دیگری از نظام اسلامی و استکبار رقم خورده است.

دادستان کل کشور مسأله عراق و سوریه را معرکه دیگر تقابل دانست و تصریح کرد: نقش ایران در پیروزی جبهه مقاومت اسلامی علیه داعش و تروریست های تکفیری در عراق و سوریه غیرقابل انکار است و جمهوری اسلامی در این بین حرف اول را می زند و به لطف خداوند امروز مقاومت به پیروزی رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که کسی نمی تواند منکر حمایت انگلیس، آمریکا و اسراییل از فتنه گران سال 88 باشد، یادآور شد: در ابتدای این حادثه خیلی از آنان که به صحنه آمده بودند؛ وقتی فهمیدند تقلب بهانه ای بیش نیست، کنار کشیدند و در تقابل با آنها به مردم پیوستند اما عده ای همچنان صحنه گردان فتنه در داخل بودند.

حجت الاسلام منتظری با بیان این‌که سران فتنه با مشاهده توطئه و فتنه‌انگیزی دشمنان نظام به حرکت خلاف شرع، عرف و منطق اصرار داشتند، گفت: ای کاش مدعیان حمایت از آرای مردم با کمال شجاعت توبه می کردند و از ملت عذرخواهی می کردند اما آنها تا به امروز یک جمله اعتراف به اشتباهشان نکرده اند با این وجود تاکنون محاکمه نشده اند و این لطف و عنایت نظام به کسانی است که سابقه انقلابی دارند.

وی با بیان این‌که فتنه گران نسبت به رهبری، امام و عاشورا اهانت کردند که به موجب قانون همه این رفتارها جرم است، خاطرنشان کرد: اگر رهبر تشخیص دادند که اینها فعلا محاکمه نشوند ناشی از رحمت نظام است، آنان که خواهان رفع حصرند یک جمله از اقرار پشیمانی و عذرخواهی آنها بیاورند تا ما تمام توان خود را برای رفع حصر به کار بگیریم.

حجت الاسلام منتظری ادامه داد: آنان که می گویند در محاکمه باید طرف مقابل هم محاکمه شود، باید بگویم بر فرض اینکه محاکمه برقرار شود؛ طرف مقابل جرمش هرچه هم باشد در صدد براندازی نظام نبوده، اما سران فتنه ای که در حصر هستند جرمشان براندازی نظام است که دشمنان به این امر اقرار کردند./935/202/ب2

ارسال نظرات